AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #1 Skrevet 13. november 2023 Vi har vært sammen I 5 år, eier hus, men ikke barn. Vi bor på hans hjemsted, et par timer unna min familie. Han er nesten aldri med til dem, de besøker oss noen ganger i året. Foreldrene mine vil gjerne se han oftere, og spør om ikke han også vil være med, at de håper de ser han snart. Jeg sier det til han, men han sier alltid han ikke har tid. Han vil aldri overnatte, til nød 1 natt i julen. Men han vil ikke sove hos min far, kun min mor. Min søster med familie skal også hjem til jul, foreldrene våre er skilt, og begge har bare 1 ekstra soverom. Føler meg alltid satt i vanskelige situasjoner pga han ikke vil ting. Blir han med føler jeg på dårlig samvittighet, for han i forkant gor uttrykk for at han ikke har så lyst. Vi har det veldig fint sammen i hverdagen, og jeg ønsker oppriktig leve med han. Men kjenner dette plager meg veldig, føler jeg må dele meg hele tiden. Som gjør jeg ikke klarer slå rot hjemme med han, syns det er ganske vanskelig. Andre som har det sånn? Anonymkode: 87acc...a86 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #2 Skrevet 13. november 2023 Nei. Ikke alt man har lyst til som voksen men det er litt gi og ta. Dere bor på hans hjemsted, men han "vil ikke" over at hos dine foreldre? Med mine dine foreldre er totalt usosiale slabbedasker som gjør et hvert opphold utålelig, så må samboeren din ta seg sammen. Skikkelig. Hvordan ser han får seg dette om dere får barn? Er han evt. villig til å bytte og bo på ditt hjemsted? Hva hadde han tenkt om du da nektet å bli med til hans foreldre? Nei dette er ganske spesielt tror jeg. Spent på om KG motbeviser i dag... Anonymkode: 09f19...95f 12 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #3 Skrevet 13. november 2023 Men hvorfor vil han ikke? Det er jo det første dere må komme til bunns i. Min eks var slik. Det var trist og etterhvert ville han heller ikke at min familie skulle besøke oss. Følte at han ikke prioriterte at jeg skulle ha det bra og få se familie. Min nåværende mann er ikke veldig glad i å reise eller ha besøk. Likevel blir han alltid med om vi så skal være hos mine foreldre i 2 uker. Mine søsken kommer også ofte å bor hos oss noen uker. Han prioriterer meg. Vil at jeg skal ha det bra. Det er viktig. Anonymkode: 0bfe0...44d 7
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #4 Skrevet 13. november 2023 Spørsmålet er vel hvorfor han ikke vil? Jeg sover heller ikke hos svigers. De røyker, inne (under kjøkkenvifta), det stinker i hele huset, av alt! Takler det ikke rett å slett. Er oppvokst med foreldre som røyket selv, men de røyket aldri inni huset, likevel var det veldig plagsomt. Anonymkode: 04de9...dc1 8 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #5 Skrevet 13. november 2023 Kan forstå mannen jeg vil jo heller ikke besøke mine egne foreldre, og hvorfor skal jeg da like å besøke svigerforeldre på en ræva seng. som jeg ikke klarer å sove i. Noen ganger er det bare bedre å gi slipp på foreldre. Anonymkode: 76c81...245 5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #6 Skrevet 13. november 2023 Nei, altså, han tenker vel at du kan besøke foreldrene dine alene. Han har vel ikke så stor interesse for dem når dere «bare er sammen»? Tenker det kanskje blir annerledes når dere får barn. Mange jeg kjenner reiser hjem til foreldre alene. Han føler vel at det ikke er noe å gjøre der og at du får det bedre uten ham og får tid med foreldrene dine? Kanskje han rett og slett ikke liker å reise bort? Jeg selv reiser ofte til mine foreldre alene, men det gjør meg heller ingenting. Når jeg er der, kan jeg gjøre det jeg vil. Oppsøke venninner etc, mens mannen koser seg hjemme alene. Anonymkode: 25cad...203 5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #7 Skrevet 13. november 2023 Uempatisk type som har nok i seg selv. Dump. Anonymkode: 7f64d...d36 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #8 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, altså, han tenker vel at du kan besøke foreldrene dine alene. Han har vel ikke så stor interesse for dem når dere «bare er sammen»? Tenker det kanskje blir annerledes når dere får barn. Mange jeg kjenner reiser hjem til foreldre alene. Han føler vel at det ikke er noe å gjøre der og at du får det bedre uten ham og får tid med foreldrene dine? Kanskje han rett og slett ikke liker å reise bort? Jeg selv reiser ofte til mine foreldre alene, men det gjør meg heller ingenting. Når jeg er der, kan jeg gjøre det jeg vil. Oppsøke venninner etc, mens mannen koser seg hjemme alene. Anonymkode: 25cad...203 Han reiser ikke veldig ofte bort. Men han har vært i utlandet flere ganger, så det hender. Virker ikke som om han i interesserer seg så veldig for dem nei.. Jeg reiser jo alene jeg også, det er det jeg alltid gjør. Men av og til skulle jeg ønske han også kunne bli med. Anonymkode: 87acc...a86 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #9 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spørsmålet er vel hvorfor han ikke vil? Jeg sover heller ikke hos svigers. De røyker, inne (under kjøkkenvifta), det stinker i hele huset, av alt! Takler det ikke rett å slett. Er oppvokst med foreldre som røyket selv, men de røyket aldri inni huset, likevel var det veldig plagsomt. Anonymkode: 04de9...dc1 Jeg vet egentlig ikke. Han sier han bare får sove hjemme. Så han liker ikke overnatte. Greit nok det, men han er jo ikke med på dagstur heller.. Anonymkode: 87acc...a86 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #10 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men hvorfor vil han ikke? Det er jo det første dere må komme til bunns i. Min eks var slik. Det var trist og etterhvert ville han heller ikke at min familie skulle besøke oss. Følte at han ikke prioriterte at jeg skulle ha det bra og få se familie. Min nåværende mann er ikke veldig glad i å reise eller ha besøk. Likevel blir han alltid med om vi så skal være hos mine foreldre i 2 uker. Mine søsken kommer også ofte å bor hos oss noen uker. Han prioriterer meg. Vil at jeg skal ha det bra. Det er viktig. Anonymkode: 0bfe0...44d Nei, jeg vet ikke hvorfor han ikke vil.. sier bare han trives best hjemme. Foreldrene mine spør etter han, og lurer på hvorfor han ikke vil komme. Om de har sagt eller gjort noe.. syns det er sårt, det at han ikke er med, men også at det får meg til å føle litt uviktig for han.. at han ikke gjør det for meg, selv om jeg sier det er viktig for meg. Det gjør at jeg stiller ved spørsmål ved om dette virkelig er livet jeg vil leve.. Anonymkode: 87acc...a86 1
Brunello Skrevet 14. november 2023 #11 Skrevet 14. november 2023 Forutsetter du overnatting, TS? Forstår godt at samboer ikke vil overnatte ofte. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #12 Skrevet 14. november 2023 Hvor ofte er disse besøkene da? Å være med av og til synes jeg alle bør gjøre, men om det er stadige besøk, trenger vel ikke partner alltid være med. Anonymkode: 08c5d...8d0
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #13 Skrevet 14. november 2023 Jeg hater å besøke svigers, men jeg gjør det likevel uten å sutre. Holder med to ganger i året pga reisevei, da blir vi gjerne 3-7 netter. Det er prisen å betale for å være i et forhold. Anonymkode: 71740...a8b 7 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #14 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, jeg vet ikke hvorfor han ikke vil.. sier bare han trives best hjemme. Anonymkode: 87acc...a86 Det forklarer ikke hvorfor han ikke ber svigers oftere eller blir med på dagstur. Anonymkode: 85cb7...004 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #15 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det forklarer ikke hvorfor han ikke ber svigers oftere eller blir med på dagstur. Anonymkode: 85cb7...004 Er den grunnen han gir.. sier han syns det er hyggelig å være med dem, men man kan jo begynne å lure. Føles som vi lever hvert vårt liv.. Ts Anonymkode: 87acc...a86 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #16 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvor ofte er disse besøkene da? Å være med av og til synes jeg alle bør gjøre, men om det er stadige besøk, trenger vel ikke partner alltid være med. Anonymkode: 08c5d...8d0 Jeg reiser ofte dit, men da drar jeg alene. Og krever heller ikke han skal være med. Men en gang i blandt. Har sagt vi kan dra på dagstur hvis han ikke vil sove over. Men han sier alltid han ikke har tid. Han jobber ikke, så tid har han. Ts Anonymkode: 87acc...a86 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #17 Skrevet 14. november 2023 hva med å leie noe slik at der kan trekke dere tilbake om det blir "mye" ? Vi gjør dette når vi reiser på besøk til våre respektive fordi vi begge har behov for å kunne koble av innimellom. Anonymkode: 037e5...805 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #18 Skrevet 14. november 2023 Brunello skrev (10 timer siden): Forutsetter du overnatting, TS? Forstår godt at samboer ikke vil overnatte ofte. Nei, jeg gjør ikke det. Har sagt flere ganger vi kan dra på dagstur. Men nei.. han sier at da går hele dagen, med kjøring og alt. Hvis han først blir med sitter han bare å ser på klokka. Det får meg til å føle at jeg ikke er viktig for han, at vi kan leve sammen så lenge vi lever som han vil og han slipper ut av komfortsonen.. føler ingen tilknytning til han lenger, syns dette er et stort problem. Ts Anonymkode: 87acc...a86 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #19 Skrevet 14. november 2023 Brunello skrev (10 timer siden): Forutsetter du overnatting, TS? Forstår godt at samboer ikke vil overnatte ofte. Det er 2 timer én vei.ca 32 mil totalt. Anonymkode: 25bdd...fa8
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #20 Skrevet 14. november 2023 Dette her blir ikke bedre om dere får barn. Anonymkode: 25bdd...fa8 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå