Gå til innhold

Er gummihanske-"fobi" vanlig å ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hater alle slags gummihansker, men spesielt engangshansker. Vet ikke hvorfor, men kjenner seriøst avsky bare jeg tenker på de. Tror ikke noe spesielt har utløst det,  for jeg har vært sånn så lenge jeg kan huske. Noen flere som har noe lignende?

Anonymkode: ddb5c...ec3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ikke kalle det en fobi, men unngår det når jeg kan. Synes det er ubehagelig og ekkelt.

Anonymkode: 1460d...998

Skrevet

Å synes det er ekkelt er nok ganske normalt. 

Å ha fobi for noe er ikke det samme som å synes noe er ekkelt. Fobier er altoppslukende og ødeleggende. 

Anonymkode: 40c2b...ef7

Skrevet

Hva med kondomer, da? 😅

Fobi forbinder jeg litt med at det er din største skrekk i livet, at du må sitte i kognitiv terapi gråtende og skjelvende og prøver å se om du tør ta en hanske ut av boksen bare.

Jeg bruker engangshansker litt i hverdagen men liker det jo ikke så godt, de er litt klamme og ekle. Jeg har også latexallergi, men ikke så sterk at den slår ut bare på kort bruk. 

Vi har vel alle noe. Jeg synes matrester i plastboks er utrolig ekkelt. Føler det er litt mer på sin plass da det jo er fare for en viss bakterieutvikling siden gårsdagen. Likevel.. "alle" i lunsjen sitter og gafler i seg gårsdagens middag fra noe tupperware/plastboks-greier og jeg holder på å spy 😅 

Anonymkode: 5459b...05f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å synes det er ekkelt er nok ganske normalt. 

Å ha fobi for noe er ikke det samme som å synes noe er ekkelt. Fobier er altoppslukende og ødeleggende. 

Anonymkode: 40c2b...ef7

Ja, er nettopp derfor jeg skrev det i hermetegn, haha.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva med kondomer, da? 😅

Fobi forbinder jeg litt med at det er din største skrekk i livet, at du må sitte i kognitiv terapi gråtende og skjelvende og prøver å se om du tør ta en hanske ut av boksen bare.

Jeg bruker engangshansker litt i hverdagen men liker det jo ikke så godt, de er litt klamme og ekle. Jeg har også latexallergi, men ikke så sterk at den slår ut bare på kort bruk. 

Vi har vel alle noe. Jeg synes matrester i plastboks er utrolig ekkelt. Føler det er litt mer på sin plass da det jo er fare for en viss bakterieutvikling siden gårsdagen. Likevel.. "alle" i lunsjen sitter og gafler i seg gårsdagens middag fra noe tupperware/plastboks-greier og jeg holder på å spy 😅 

Anonymkode: 5459b...05f

Hater kondomer!! Ekleste. Heldigvis er jeg i et fast forhold og slipper å tenke på det.

Anonymkode: ddb5c...ec3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...