AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #1 Skrevet 13. november 2023 Jeg har nettopp fått vite at mannen til min veninne er utro. De er forlovet, planlegger bryllup og har barn sammen. Utroskapen har visstnok pågått iallefall et par år. Jeg er veldig usikker på om jeg bør fortelle henne eller ikke. Føler at et stort ansvar plutselig ble lagt i mine hender og helt ærlig så hater jeg det. Jeg er veldig lei meg på min veninnes vegne, men spørsmålet er om dette egentlig er noe hun ønsker å vite? Veninna min setter fasade veldig høyt så jeg prøver å ta det med i betraktningene også. Hva ville dere gjort? Er jeg helt rar som vurderer å ikke si noe? Må innrømme at det blir vanskelig for meg å late som ingenting overfor henne dersom jeg ikke sier noe. Skulle egentlig ønske at jeg ikke visste dette selv!!! Anonymkode: 12779...6ea 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #2 Skrevet 13. november 2023 Er du en ekte venninne forteller du henne dette. Tenk om hun på et senere tidspunkt fikk vite at du visste? Hadde min venninne holdt noe slikt skjult for meg så hadde jeg vært så ferdig med henne. Anonymkode: 40a9a...561 10 8
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #3 Skrevet 13. november 2023 Ikke si noe med mindre du har ting som faktisk kan bevise utroskapen hans. Ellers risikerer du å ødelegge vennskapet med henne fordi hun kan tro du er sjalu og vil ødelegge for dem. Sier det fordi det skjedde med meg. Anonymkode: e1740...d00 4
Amossa Skrevet 13. november 2023 #4 Skrevet 13. november 2023 Jeg ville konfrontert forloveden til venninnen din med hva du har hørt. Si at han får ordne opp i dette, og at du ellers vil fortelle til venninnen din. 1 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #5 Skrevet 13. november 2023 Jeg synes faktisk denne er litt vanskelig, jeg. På en måte skulle jeg gjerne visst, på en annen måte vet jeg faktisk ikke om jeg hadde villet vite om det var tilfelle. Uansett tror jeg du kan risikere vennskapet ved begge utfall, du må ikke bli overrasket om hun tar ut sinnet sitt på deg om det kommer frem, selv om du bare er budbringeren. Dette er selvfølgelig veldig individuelt, men helt klart noe som kan være greit å ta mes i vurderingen. Anonymkode: 5b6ae...958 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #6 Skrevet 13. november 2023 Huff, så grusomt! Men hvis det er en god venninne av deg må du nesten fortelle. Pass på å gjøre det på den riktige måten. Jeg ville gjort det så raskt som mulig, fortalt at jeg hadde noe viktig å snakke med henne om og at dere må møtes et passende sted eller hjemme hos henne når hun er alene. Og si nettopp det du sier; at du synes det er forferdelig vanskelig å fortelle henne fordi du vet hun kommer til å bli lei seg, men at du var redd hun skulle få høre det av noen «på bygda». Og husk å være der for henne i ettertid. Hun kommer til å trenge deg. Og det er viktig at du ikke bare dumper nyheten og «stikker». Anonymkode: 6a94d...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #7 Skrevet 13. november 2023 Jeg tror ikke jeg ville visst om utroskap jeg. Jeg tror det ville ødelagt noe ved meg og min tillitt til andre. Da hadde det vært bedre om mannen min bare gikk fra meg, og holdt det langvarige sviket for seg selv. Så hvis jeg var deg ville jeg ikke fortalt det til din venninne, men derimot sagt til mannen hennes at du visste dette. Og at han måtte ta seg sammen og gjennomføre et ryddig brudd. Anonymkode: 568cb...3ec 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #8 Skrevet 13. november 2023 Det blir verre for henne å forlate han etter at de er gift. Har ikke ønsket å gifte meg med en utro mann. Men det er opp til henne, derfor bør hun få vite det så hun slipper å kaste bort tid om hun ikke vil ha utro mann. Anonymkode: dcb5b...594 3 1
Mismatch Skrevet 14. november 2023 #9 Skrevet 14. november 2023 Si det! Er sjeleglad for at min ene venninne sa noe, selv om vi hadde en nyfødt baby hjemme som sikkert gjorde det ekstra tøft å si i fra. Den andre venninnen min som visste det, men ventet lenge med å si noe, avsluttet jeg vennskapet med. 4 1 2
Ebbeliten Skrevet 14. november 2023 #10 Skrevet 14. november 2023 Gi han valget om at han sier det selv før du forteller det. 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #11 Skrevet 14. november 2023 Jeg er litt fan av at man ikke blander seg inn i andres greier, men dette er jo venninna di? Mest avgjørende om jeg hadde fortalt hadde vært hvor sant/usikkert det var og MEST om det var én gang eller om du vet om et forhold han har på si..hvis han har det må du nesten fortelle henne det syns jeg. Anonymkode: d90f1...734
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #12 Skrevet 14. november 2023 For meg er det helt selvsagt å fortelle, ville aldri sittet i bryllupet til en god venninne og visst at hun gifter seg med en utro fyr. Hadde jeg fått vite at en venninne holdt sånt skjult for meg, ville jeg aldri ha snakket med henne igjen. Dette sagt, så må du vite at det er hold i dette. Er det kun rykter du har hørt på byen, eller er det helt troverdig informasjon. Sånt er helt vesentlig. Anonymkode: 6a32a...705 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #13 Skrevet 14. november 2023 Min eks (samboer, ikke barn sammen) var utro og jeg er sjeleglad for at noen tok seg motet til å fortelle meg det. De som visste, men ikke sa noe, har jeg kuttet kontakten med. Anonymkode: d16b5...a35 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #14 Skrevet 14. november 2023 Hvor ligger lojaliteten din? Hos venninnen eller mannen hennes? Jeg forstår dette er en vanskelig ting og si, jeg hadde nok også måttet hatt mange runder med meg selv for å fattet mot til det. Likevel hadde jeg ikke vert i tvil. Du bør være helt sikker i din sak før du sier det videre. Er det ett vagt rykte så er det vanskeligere, men om han er notorisk utro og alle «vet» utenom venninnen din så hadde jeg ikke vert i tvil. Anonymkode: 9ed75...e16
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #15 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Utroskapen har visstnok pågått iallefall et par år. visstnok er ikke å vite - vet du, altså 100% sikkert og hevet over enhver tvil at den informasjonen du sitter på er riktig? I så fall skal du selvsagt si fra, men om det er rom for tvil villejeg sagt til mannen hennes at flere og flere snakker om at han ahr et forhold påsi og før eller siden vil noen si noe til din venninnne så om han er en skikkelig fyr tar han et valg, elskerinnen eller din venninne - fordi de fortjener bedre enn en fyr som holder begge på gress... Anonymkode: ef207...24f
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #16 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva ville dere gjort? Er den utro en mann sier man i fra. Om det er en søster/dame som er den utroe, så holder vi tett! Anonymkode: e13b1...75f 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #17 Skrevet 14. november 2023 Jeg hadde en god og nær venninne som visste at min ex var utro. Legg merke til at jeg skriver «hadde». Da jeg fant ut av utroskapen 1,5år senere og deretter fant ut at min venninne visste det, brøt jeg kontakten med henne. Hun kunne spart meg for 1,5år sammen med en som var notorisk utro mot meg siste 1,5året, hun visste det før jeg flyttet sammen med ham. Jeg kunne latt være å flytte sammen med ham. Jeg kunne brukt 1,5år av livet mitt på noe annet. Men hun sa ingenting. Istedenfor gikk jeg igjennom ett ekstremt tøft brudd 1,5år senere hvor jeg fikk vite om enorme mengder utroskap, løgner og svikt. Takk og lov for at vi ikke hadde rukket barn eller ekteskap. Er du en god venninne sier du ifra. Uansett hvor vondt det er. Uansett grunn. Si ifra! Hvis han er utro mot henne så fortjener hun å få vite det så snart som mulig, så kan hun spare seg for å kaste bort enda mer tid på ham. Vær så snill. Si ifra. Anonymkode: fec00...88e 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #18 Skrevet 14. november 2023 Enig i de som sier snakk med mannen! Si hva du vet, og at om han ikke forteller kommer du til å gjøre det. Anonymkode: 1bf92...983
911 Skrevet 14. november 2023 #19 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Enig i de som sier snakk med mannen! Si hva du vet, og at om han ikke forteller kommer du til å gjøre det. Anonymkode: 1bf92...983 Hvordan kan man vite at han har fortalt henne? Da må man nesten spørre henne om han har sagt noe og eventuelt hva. De utro velger ofte å "pynte på" sannheten. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #20 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er du en ekte venninne forteller du henne dette. Tenk om hun på et senere tidspunkt fikk vite at du visste? Hadde min venninne holdt noe slikt skjult for meg så hadde jeg vært så ferdig med henne. Anonymkode: 40a9a...561 Selv hadde jeg ville vite. Jeg kunne aldri levd sammen med en mann som som hadde sveket meg så grovt som dette. Problemet er at jeg og min veninne er veldig ulike på områder som dette. Hun er, som allerede nevnt, veldig opptatt av fasade og «feier gjerne problemer under teppet» om de blir for vanskelige. Jeg vet at hun hadde kommet til å bryte kontakten med meg om hun om noen år får vite om det og at jeg hele tida har visst. Om jeg forteller henne er jeg redd for at hun bryter kontakten rett og slett fordi jeg forteller henne sannheten.Likevel tror jeg det rette blir å fortelle. Da kan jeg iallefall ha ren samvittighet. Anonymkode: 12779...6ea 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå