Rødstrupa Skrevet 13. november 2023 #1 Skrevet 13. november 2023 (endret) Nyttårsaften: bruker du penger på fyrverkeri? Enkelte bruker 1000 vis av kr på nyttårsraketter mm. Synes det er temmelig harry og bortkastede penger. Dessuten skjer det mange ulykker pga.uvettig bruk og fulle folk som skader seg ved oppskytning av remediene. Nei, dropp det og gi heller noen kr til et godt formål….c’’.) Endret 13. november 2023 av Rødstrupa 2
Sofakona Skrevet 13. november 2023 #2 Skrevet 13. november 2023 Vi kjøper gjerne 4 sånne små som lyser opp og lager litt lyd som barna får se på ute etter middag. Rundt 300 kroner. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #3 Skrevet 13. november 2023 Nei, gidder ikke bruke penger på det. Etter å ha fått en bit av rakett i ansiktet en gang liker jeg ikke å stå ute når det holder på heller Anonymkode: 7c50e...c59 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #4 Skrevet 13. november 2023 Jeg har ikke brukt en krone på fyrverkeri på nærmere 25 år, og ikke kommer jeg til å gjøre det noensinne mer heller. For meg kommer dyrevelferd først. Anonymkode: ab05c...823 7 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #5 Skrevet 13. november 2023 Det er en ting vi IKKE bruker penger på. Anonymkode: 3c81f...e61 3
skreppamedleppa Skrevet 13. november 2023 #6 Skrevet 13. november 2023 Jeg elsket det som barn og ungdom og hadde også noen i familien som likte og synes det var verdt å bruke penger på, og jeg var glad for det da... Den gang da var det pinneraketter som var det store, og det er ikke til å komme fra at disse var nok mye finere enn batteriene vi har i dag (ja selvfølgelig fullstendig uansvarlig, langt mer brannfarlig og ekstremt mye mer farlig bruk også. Er jo en grunn til at de ble forbudt.) Men så blir en voksen da med tid og stunder og får seg hund og selv om jeg alltid har hatt enkle hunder på nyttårsaften som ikke bryr seg nevneverdig så ser jeg skadene ikke bare på hunder men de aller fleste dyr. Den lidelsen mange dyr har på nyttårsaften er grusom. Fugler, hester, katter og andre skapninger.. Og jeg får mer og mer avsmak på fyrverkeri for hvert år. At noe er fint, spennende og gøy kan nå så være men det er igrunn bare egoistisk når det går ut over og skader så mange. På nyttårsaften pleier vi å gå en lang formiddagstur med hunden, og fra ca 18 holder vi oss inne. Selv om ikke hunden reagerer tar vi hun ikke ut på "skytebanen". Så går vi en liten tur med hun igjen i 02 tiden. Fyrverkeri er lite interessant for oss, men jeg kan også forstå at det for barn kan være gøyalt, og kanskje er dette virkelig et tegn på at jeg begynner å trekke på åra men jeg synes ikke gleden er verdt all driten det medfører. Og jeg synes også det er blitt flere og flere som er negative til fyrverkeri nå enn før, og det synes jeg er bra. 10
ThereGoesBob Skrevet 13. november 2023 #7 Skrevet 13. november 2023 (endret) Fyrverkeri (om du liker det eller ei) gir mye glede til de som er glad i det. La folk få gjøre som de vil. Kanskje litt i tidligste laget å begynne å hate oss som liker fyrverkeri, er det ikke? Husker deg godt fra i fjor. Endret 13. november 2023 av ThereGoesBob
Gjest Mother Dirt Skrevet 13. november 2023 #8 Skrevet 13. november 2023 Har aldri brukt penger på fyrverkeri ,og kommer aldri til å kjøpe det heller. Snakk om å bare hive penger ut i lufta.
Amossa Skrevet 13. november 2023 #9 Skrevet 13. november 2023 Jeg har aldri likt fyrverkeri. Ville passet meg utmerket om jeg slapp det. Synes det er sløseri. Men dessverre, mannen elsker det..! Vet ikke hvor mye han handler raketter for, og det er blitt mindre de siste årene, men sikkert for en 1000-lapp. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #10 Skrevet 13. november 2023 Liker ikke fyrverkeri. Synes det er meningsløst og veldig kortvarig "morro". Har også observert fugler som flyr rundt ute i mørket i vill panikk. Hvis dette forbys helt er det greit for meg. Anonymkode: 57d40...198 5
Rødstrupa Skrevet 13. november 2023 Forfatter #11 Skrevet 13. november 2023 ThereGoesBob skrev (2 minutter siden): Fyrverkeri (om du liker det eller ei) gir mye glede til de som er glad i det. La folk få gjøre som de vil. Kanskje litt i tidligste laget å begynne å hate oss som liker fyrverkeri, er det ikke? Husker deg godt fra i fjor. Jeg har aldri omtalt emnet før og har heller ikke vært medlem i dette forum særlig lenge. Poenget er bare at jeg ikke forstår at folk vil bruke penger på det av mange grunner. Meg om det.
AnonymBruker 42 Skrevet 13. november 2023 #12 Skrevet 13. november 2023 Det var da tidlig å begynne med å tenke på nyttårsaften allerede (selv om det er nisser på melkekartongen). Hadde det ikke vært for at det er ressurser opp i røyk, og skremmer vettet av dyrelivet - så hadde jeg (fortsatt) synes det var bandt verdens kuleste sakÆr
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #13 Skrevet 13. november 2023 Setter pris på at det smeller litt rundt midnatt. Det gir en god stemning. Men gidder aldri kjøpe noe selv. Anonymkode: 359fc...b94 1
ThereGoesBob Skrevet 13. november 2023 #14 Skrevet 13. november 2023 (endret) Rødstrupa skrev (3 minutter siden): Jeg har aldri omtalt emnet før og har heller ikke vært medlem i dette forum særlig lenge. Poenget er bare at jeg ikke forstår at folk vil bruke penger på det av mange grunner. Meg om det. Vel...at færre folk vil bruke penger på fyrverkeri i år kan nok være tilfellet pga. strammere økonomi. Så bare der har jo du en grunn til å fryde deg. Men det kan jo være at jeg tar feil også. Hva du forstår er din egen virkelighet, ikke andre sin. Endret 13. november 2023 av ThereGoesBob
sommermor Skrevet 14. november 2023 #15 Skrevet 14. november 2023 Vi bruker 0 kroner på fyrverkeri. Jeg regner med at jeg ser på fellesfyrverkeriet som blir sendt opp på nyttårsaften.
Arkana Skrevet 14. november 2023 #16 Skrevet 14. november 2023 Vi kjøper aldri fyrverkeri. Vi ser jo på det på nyttårsaften, men jeg hadde ikke blitt lei meg om det ble helt slutt på alt fyrverkeri. Ikke minst er det veldig veldig mange kjæledyr som hadde blitt glade. Hva andre synes er verdt å bruke penger på legger jeg meg ikke opp i. De fleste mennesker bruker penger både på nyttige ting og ting som bare er ment å gi glede, enten det nå er fyrverkeri, sjokolade, restauranter eller sminke. 1
Lillemor_Meg Skrevet 14. november 2023 #17 Skrevet 14. november 2023 (endret) Vi har ikke hatt fyrverkeri på rundt 20 år. Jeg synes fyrverkeri er pent å se på, men jeg har tre ønsker: 1: At alle finner egnede plasser å fyre opp for å redusere faren for brann, og respekterer eventuelle forbudssoner. Her respekteres ikke forbudssonene, og fyrverkeri fyres opp mellom husene inne i et boligfelt. Hadde de i det aller minste gått 50-100 meter ville de fremdeles vært innenfor forbudssonen, men med mye mindre fare for å skade boliger. (Vi har fått brennende fyrverkeri på veranda/terrasse 4 ganger de siste 12 årene) 2: At alle bruker "stille fyrverkeri" for å beskytte dyr og mennesker mot unødvendig støy. Lyseffektene er like pene uten det kraftige smellet! 3: At alle respekterer lovlige tidspunkt for oppsending, altså kun de 8 timene fra nyttårsaften kl 18, til nyttårsdagen kl 2. Endret 14. november 2023 av Lillemor_Meg 3
Iso1 Skrevet 14. november 2023 #18 Skrevet 14. november 2023 Fyrverkeri er en tradisjon på nyttårsaften så det må man ha! 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #19 Skrevet 14. november 2023 Jeg syns det er greit de 5 minuttene ved midnatt kommunen sender opp fyrverkeri. MEN, her er det fyrverkeri fra 18 på ettermiddagen til 6 om morgenen. IKKE GREIT. Anonymkode: be73d...375 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #20 Skrevet 14. november 2023 Har aldri kjøpt fyrverkeri. Har kjøpt stjerneskudd, men deet er alt. Liker best å se på fyrverkeri. Jeg er over 40 år Anonymkode: 9090c...d8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå