Gå til innhold

Hva var det nyttigste du fikk i babyshower?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på utkikk etter inspirasjon til gave. Har ikke barn selv, men har skjønt at man ikke bør kjøpe bodyer i nyfødtstørrelse f.eks. Tenker litt på miljøet så ønsker å kjøpe noe som blir brukt.

Fikk du noe nyttig i babyshower som du har hatt mye glede av?

Anonymkode: 90137...288

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Febermål, isbitering, babyolje, ….. 

Anonymkode: 77954...c85

• Liker 1
Skrevet

Bleier ! 
du syns det er stress ut å kjøpe bleier de første ukene, så det å ha bleier er helt supert

Anonymkode: f7827...936

• Liker 1
Skrevet

Babynest! ❤️ ble brukt daglig helt til ungen vokste ut av det.

Anonymkode: 7215a...afd

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk faktisk en bruktpakke med klær i str 62-68. Jeg ELSKET det. Og det var forøvrig og det mest nyttige jeg fikk. resten var for det meste babybøker, fotoalbum, smokker, bleiekake, goodiebag til mammaen med litt søtsaker og bind og ammeinnlegg, og en sånn raring som spiller klassisk musikk som ikke egentlig var til nytte for vår baby. 

Anonymkode: 93cbd...a43

• Liker 2
Skrevet

Multi Mam kompress til såre brystvorter. https://www.vitusapotek.no/produkter-til-gravide/amming/sare-brystvorter/multi-mam-brystvortekompress-12stk/p/899315?s=qsearch&text=Multi mam

Mustela cold cream stick til kalde dager ute, hjelper også mot sprukne lepper på deg og baby. https://www.vitusapotek.no/hudpleie/kroppspleie/fuktighetskrem-og-bodylotion/mustela-nourish-stick-cold-cream-10,1-ml-/p/939071?source=googleps&gclid=Cj0KCQiAr8eqBhD3ARIsAIe-buMaanTcWPfeYpgLwArn5mcNtTo9sISkCy0ZA6FIG3HXXWPrwVfxM44aAhJbEALw_wcB

Proteinbarer til amming på natta når man føler man døøøør av sult.

En god vannflaske.

Gavekort på foodora eller wolt 😅

Skrevet

Jeg brukte faktisk det meste jeg fikk. Var jo en del der jeg ikke skjønte hva var 😅 fikk en pakke med ting til amming, ammeinnlegg, salve til såre brystvorter, kompresser til såre brystvorter og mye forskjellig der. Det kunne jo forsåvidt fort ha skjedd at jeg ikke fikk bruk for og da 🤷

Fikk også pannetermometer, som har vært mye brukt de siste 4 årene. 

Ellers var det en som hadde laget en balje med ting til badetid, hadde formet vaskekluter til små figurer. Fikk badeolje og forskjellig til bad av baby. Samt noen gode, nøytrale og parfymerie kremer og såper til meg. 

Jeg hadde jo null erfaringer med baby som gravid og så nok ikke helt nytten av alt jeg fikk, men da jeg plutselig fikk bruk for tingene som nybakt mor, så var det gull. Hun som kjøpte det meste jeg trengte til såre brystvorter hadde ikke barn selv, men hadde gått på et apotek og spurt hva som var nødvendig og kjøpt det som ble anbefalt 

Anonymkode: d6ab4...0d1

Skrevet

Babynest, biteleker (giraff var veldig populær), bæresele (mange dårlige bæreseler, men jeg elsket en som het Angelpack som var veldig god å bære i, pluss Caboo Close da baby var nyfødt), babybestikk (fikk et fint stålsett med Mummi på), babydrikkeflasker, siklesmekker som var litt fine. Ellers sånne ting jeg ikke hadde tenkt på at man måtte kjøpe som babyneglsaks med rund tupp, mild såpe, salve (likte veldig godt ringblomstsalven til Weleda), snørrsuger 😅, morgenkåpehåndkle med hette (finnes mange søte), strømpebukser (sokker faller som regel av når de ligger og sparker), speil til bilen.

Bodyer i små størrelser, babyluer og sokker var vel det vi fikk mest av, og som jeg fikk brukt minst 😅

Ellers var for øvrig speil med ting å dra i noe av det mest spennende for vår baby. Hadde uro over nattbordet og det speilet på stellebordet, og baby elsket å titte på seg selv og ta etter uroen, det var før det var så aktuelt med leker.

Fikk et speil som lignet på dette: https://sunneleker.no/products/sassy-babyspeil?variant=44390683541811&currency=NOK&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&gclid=Cj0KCQiAr8eqBhD3ARIsAIe-buPJeWGewcARrF1H-0PvA4g8-qWzr7fnUNfgcV7mY3Pyb87UcHA2UXAaApw2EALw_wcB

Skrevet

Bleier, kluter og bodyer 😊

Anonymkode: 3abc9...e8c

Skrevet

Mat.

Fikk gulkmrotmuffins, fylte horn, polarbrød etc som kunne fryses ned og tas opp ved behov, altså mat som tiner kjapt.

Ammepute og ullklær til baby.

Anonymkode: 99917...ea6

• Liker 3
Skrevet

Syns sånne praktiske gaver slik som bleier, ammeinnlegg osv er litt kjedelig, da det er noe man uansett må kjøpe. Er for all del digg å slippe å kjøpe, men det er ikke det man husker best å ha fått. 

Kommer veldig an på om fokuset er gaver til mor eller baby, men det som har gitt mest verdi for baby har vært koseklut (som benyttes hver dag),  smokkelenke med navn på, leker og biteleker. Min er 8 mnd nå og bruker dette hver dag, og de som har gitt det synes jo det er litt stas. En bleiepakke blir brukt opp på altfor kort tid 😅

Anonymkode: 73c82...be9

Skrevet

Samme som over, i tillegg til aktivitetsleke til bilstol og vogn ❤️ 

Anonymkode: 73c82...be9

Skrevet

Ikke for å spore av, men er det så vanlig med babyshower altså? Jeg har aldri vært i en og venter mitt første barn nå og det er ingen som har planlagt noe babyshower.. Så heldige dere har vært 🤗

Anonymkode: 58cb8...59e

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke for å spore av, men er det så vanlig med babyshower altså? Jeg har aldri vært i en og venter mitt første barn nå og det er ingen som har planlagt noe babyshower.. Så heldige dere har vært 🤗

Anonymkode: 58cb8...59e

Det pleier å være en overraskelse sent i svangerskapet så det kan jo hende du får? Hint til mannen din så får han ta det videre med venninnene dine hvis de ikke allerede har tenkt ut noe 

• Hjerte 1
Skrevet

Gjerne noe som baby kan få bruk for om en stund. Bøker, klær i størrelser fra 74 og til 86. Byttelapp og kjøp gjerne riktig størrelse mtp sesongkort, så slipper de kanskje å bytte. Flasker med tut til større babyer, kopp og skål, balaklava lue, votter med snor, uv drakt til sommeren, setebeskytter til bilen. 

Anonymkode: 86a8d...3c7

Skrevet

Babyteppe i ull/silke, ullklær.

Anonymkode: f803d...27f

Skrevet

Jeg hadde ikke babyshower, men satt pris på praktiske klær (body, strømpebukse/joggebukse), ullbodyer, ullteppe og strikkede plagg. 

Det jeg som mor satt mest pris på var en pakke med deilig spekemat og gode oster, som jeg endelig kunne spise etter 9 lange måneder 😆

Anonymkode: 420a5...6d4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er på utkikk etter inspirasjon til gave. Har ikke barn selv, men har skjønt at man ikke bør kjøpe bodyer i nyfødtstørrelse f.eks. Tenker litt på miljøet så ønsker å kjøpe noe som blir brukt.

Fikk du noe nyttig i babyshower som du har hatt mye glede av?

Anonymkode: 90137...288

Jeg satte mest pris på hjemmebakst 😊 

Fint å ha noe man bare kan spise med en hånd og som ikke krever så mye.

F.eks horn fylt med ost og skinke, pizzasnurrer og kanelboller. Cookies gikk det litt av å🤭 

Ellers var det veldig fint å få bruksting som bleier (50% på Rema med Æ), en deilig morgenkåpe (enkelt å slenge på seg når man skal opp om natten, eller ligge på sofaen om morgenen å amme) , en god fuktighetskrem uten parfyme.

Termoflaske (man blir veldig tørst, og greit å ha en flaske som holder vannet kaldt så kan man bare ta den med seg på soverommet hvis man blir liggende der å amme i 2 timer😅). 

Anonymkode: fdc8e...615

• Liker 1
Skrevet

På stell såpe 😍

Anonymkode: 3fdab...b98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...