Gå til innhold

Hvordan bør min dating profil være når jeg er uføre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann i 40-årene og har vært ufør i noen år grunnet feilbehandling i helsevesenet, noe som har forårsaket plager som hindrer meg i å jobbe. Jeg har lagt merke til at blant mine bekjente er det vanligvis kvinnen som er ufør, og som ender opp med en "frisk" mann. Kanskje ikke så overraskende, ettersom det vanligvis virker enklere for en kvinne å finne en partner sammenlignet med det motsatte?

Jeg lurer på hvordan min profil på en datingside bør være, spesielt med tanke på dette. Som en ufør står jeg ofte bakerst i køen sammenlignet med en frisk person. Jeg ønsker å presentere meg på en ærlig måte, samtidig som jeg vil unngå at min uførhet definerer meg fullstendig.

Og her er et spørsmål til kvinnene her: Dersom du i det hele tatt skulle vurdere å date noen som er ufør, hvilke kriterier ville vært viktige for deg? Jeg ønsker å forstå hva som kan være viktig for potensielle partnere i en slik situasjon. Tusen takk for deres perspektiver!

Anonymkode: 9fb38...482

• Liker 1
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nevn det i dialog på date :) men husk å si det på en måte som ikke får det til å høres ut som noe du bærer deg skikkelig ovef :)

Skrevet

For meg er det det viktig at han ser meg, får meg til å føle meg verdifull og viktig for han.  En som får meg til å le. 

Ville tatt med dine gode sider og interesser, du har stabil inntekt som er et pluss i min bok (siden du er ufør er det ikke noe fare for at du mister jobben eller blir permittert, sykemeldt og slikt) 

Anonymkode: a8359...575

• Liker 4
Skrevet

Første linje i bioen bør være 🆘UFØR🆘.

Neida. Jeg har samme oppfatning som deg. Som regel kvinnen i forholdet som er ufør. Har ikke noen gode råd å gi dessverre.

Anonymkode: 4496c...480

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Du har vanlige bilder, og skriver hva du gjør på fritiden.

Om det er gaming, kajakk eller sjakk.

Mannen er regnskapsfører, ikke akkurat spennende for andre enn han selv. Du er ikke jobben din.

Anonymkode: 4e9e8...0be

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan være lurt å skrive det i profilen, så slipper du å få reaksjoner på det direkte om det blir date. Men det er basert på min egen redsel for andres reaksjoner på min uføre. Men er ufør på grunn av mental helse, noe som kanskje er mer tabu? 

Uføre pga feilbehandling som førte til noen plager. Kanskje mer spesifikt så blir du utelukket for det som faktisk gjelder deg enn andre ting noen ser for seg gjelder deg. 

Anonymkode: 10352...ebc

Skrevet

Viktig at de får vite hvorfor du er uføre. Har bodd med en som var uføre pga psykiske greier, og traumatisk oppvekst. Aldri mer!!   Det var for belastende, jeg ble selv ødelagt pga det, da han ikke var god med relasjoner, og hverdagen var tungt belastet av negativitet og klaging. Han klarte ikke å nyte livet. 

Får de vite at det er pga dysiske grunner, så er det større sannsynlighet for at de vil fortsette å date deg. De fleste viker unna partner med tung bagasje. 

Anonymkode: 0a6d4...c7f

Skrevet

Én person er aldri uføre. En person er ufør.

Anonymkode: 30a9a...85d

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Ville ikke skrevet det i bioen. Ville vært ærlig når spørsmål om jobb kom opp, men også nevnt hvorfor du var ufør (fysiske plager er mindre stigmatiserende enn psykiske, dessverre...). Kanskje også hatt et svar med litt "snert", eller bare vise at du ikke skammer deg over det. Gi et svar med god selvtillit og vær ærlig, men du trenger ikke si det før hun spør om hva du jobber med (som ofte kommer opp tidlig i en relasjon, etter min erfaring).

Var sammen med en mann som var 50% ufør i 10 år. Var aldri noe jeg vurderte som negativt i seg selv. Men er positivt hvis du er aktiv i ditt eget liv så klart, trening osv! 

Anonymkode: 451f2...466

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Selv om personen har havnet i et uføre?

Anonymkode: 4e3be...378

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selv om personen har havnet i et uføre?

Som verb er uføre flertall, ja.

Anonymkode: b2009...20e

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts kan jo ha havnet i uføre. ..

• Liker 1
Skrevet
Just now, Hareena said:

Ts kan jo ha havnet i uføre. ..

Men TS er fortsatt bare ufør.

Anonymkode: 4c8c5...c32

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men TS er fortsatt bare ufør.

Anonymkode: 4c8c5...c32

Etter å ha havnet i et uføre.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er en mann i 40-årene og har vært ufør i noen år grunnet feilbehandling i helsevesenet, noe som har forårsaket plager som hindrer meg i å jobbe. Jeg har lagt merke til at blant mine bekjente er det vanligvis kvinnen som er ufør, og som ender opp med en "frisk" mann. Kanskje ikke så overraskende, ettersom det vanligvis virker enklere for en kvinne å finne en partner sammenlignet med det motsatte?

Jeg lurer på hvordan min profil på en datingside bør være, spesielt med tanke på dette. Som en ufør står jeg ofte bakerst i køen sammenlignet med en frisk person. Jeg ønsker å presentere meg på en ærlig måte, samtidig som jeg vil unngå at min uførhet definerer meg fullstendig.

Og her er et spørsmål til kvinnene her: Dersom du i det hele tatt skulle vurdere å date noen som er ufør, hvilke kriterier ville vært viktige for deg? Jeg ønsker å forstå hva som kan være viktig for potensielle partnere i en slik situasjon. Tusen takk for deres perspektiver!

Jeg ville ikke ha skrevet det i datingprofilen, da endel vil sveipe deg bort uansett hva du skriver, hvis du skriver at du er ufør. Jeg ville heller fokusert på å trekke fram interesser og positive egenskaper i profilen, og heller sagt at jeg er ufør når vi har fått etablert en god tone og kommet på date. Da får du sjansen til å vise fram dine gode sider først. Når du forteller at du er ufør, bør du si hvorfor (feilbehandling), men at du likevel prøver å gjøre det beste ut av livet. Hvis du framstår som sytete og bitter, vil du ikke framstå så attraktiv. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du har vanlige bilder, og skriver hva du gjør på fritiden.

Om det er gaming, kajakk eller sjakk.

Mannen er regnskapsfører, ikke akkurat spennende for andre enn han selv. Du er ikke jobben din.

Anonymkode: 4e9e8...0be

DETTE! Å være ufør sier ikke så mye om HVEM du er. Klart om du sitter i rullesto er det noen hinder og andre utfordringer enn om du for eksempel har stomipose på magen eller en protese for å ta ting som er veldig synlige, mens andre sykdommer igjen er helt usynlige på utsiden - ingen av dem definerer hvem du er, men de kan si noe om hvordan du lever.. 

Anonymkode: eaea2...600

Skrevet

Jeg tenker du kan skrive om det som er viktig for deg i livet ditt. Hva er dine verdier? Hva gjør du på fritiden? Liker du å trene? Lese bøker? drive med selvutvikling? Kanskje du er mye ute i frisk luft? Mål for fremtiden? Hva tenker du mye på?alt dette former en person og er ting som du kan ha i profilen din.

Men merker meg at mange ikke skriver noe som helst om hva de jobber med og driver med.

Men Jeg pleier ikke matche om jeg ikke tenker at det som folk driver med er interessant for meg, så om det står null yrke og null info så matcher jeg ikke. Da tenker jeg at vi ikke har så mye til felles. 

Anonymkode: c2cee...7da

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter å ha havnet i et uføre.

Hva er poenget ditt? TS bruker «uføre» feil i tittelen på innlegget. En annen bruker har påpekt dette og forklart hvorfor. Ingenting av dette endrer seg bare fordi du konstruerer en helt annen setning hvor «uføre» ikke brukes på feil måte. 

Anonymkode: 9e61a...83e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er kvinne og ufør. Jeg har ikke engang tall på hvor mange menn som har avvist meg fordi jeg er ufør, uten noen som helst interesse for å bli kjent med meg som person for de dømmer. Det er bare en myte at det er så mye enklere for uføre kvinner å finne partner. Menn er generelt mye kaldere og mer kynisk enn kvinner på datingarenaer. Ville utelatt det i profilen og ville vist lav interesse når kvinner forhører deg om jobbsituasjon. At du er ufør og hvorfor raker ikke fremmede. Det er ting man kan snakke om med de personene som har varmt blod i årene når tilliten er på plass. Prøv å ikke la det gå inn på deg at en del kvinner vil avvise deg fordi du er ufør. Det av nok av tomsinger og rasshøl som har jobb og det har ingen relevans for hvordan man er som kjæreste. 

Anonymkode: c97ce...dce

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hindrer uførheten deg i å leve som andre? I såfall i hvor stor grad? Hva er det du ikke har som de andre har? Og hva tenker du selv at du har av kvaliteter som kan være attraktiv for en kjæreste?  

Anonymkode: c2d0c...15e

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...