Gå til innhold

Kan kroppen naturlig rense fettavleringer fra arterier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forutsatt at man har gjort livsstilsendringer og er ganske aktiv og har et ganske sunt kosthold.

Eller når avleiringer først setter inn, er det der for livet?

Kan blodårene noen gang nå "topptilstand" igjen?

Anonymkode: 64b9d...11c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usikkert, hovedfokuset bør heller ligge på reduksjon av framtidig risikofaktorer for aterosklerose.

For øvrig så viser ingen av de overnevnte artiklene effekt på etablert åreforkalkning.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv om jeg selv spiser animalsk (av lettvindthet) så tenker jeg jo, rent anekdotisk, at det må være noe i dette. Ingen, absolutt ingen, veganere/vegetarianere jeg kjenner som er litt oppe i årene (trener yoga, så mange av dem der), har problemer med hjerte, kolesterol, diabetes og alle de typiske metabolske problemer som 60-70-åringer får. 

Kanskje det er det at de er aktive og holder seg slanke, kanskje det er det plantebaserte kostholdet. Men når jeg ser på han ene veggisen som jeg trener med på 72 kontra pappa og onkler som har store vommer og går på typ 5 ulike medisiner...så ja. Natt og dag. 

Men hva som er forebyggende og hva som faktisk er reverserbart er vanskelig å vite. 

Anonymkode: b592d...93d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Selv om jeg selv spiser animalsk (av lettvindthet) så tenker jeg jo, rent anekdotisk, at det må være noe i dette. Ingen, absolutt ingen, veganere/vegetarianere jeg kjenner som er litt oppe i årene (trener yoga, så mange av dem der), har problemer med hjerte, kolesterol, diabetes og alle de typiske metabolske problemer som 60-70-åringer får. 

Kanskje det er det at de er aktive og holder seg slanke, kanskje det er det plantebaserte kostholdet. Men når jeg ser på han ene veggisen som jeg trener med på 72 kontra pappa og onkler som har store vommer og går på typ 5 ulike medisiner...så ja. Natt og dag. 

Men hva som er forebyggende og hva som faktisk er reverserbart er vanskelig å vite. 

Anonymkode: b592d...93d

Forskning viser at animalsk fett fører til tregere blodgjennomstrømming øyeblikkelig etter inntak, og oppbygging av avleiring over tid, men med plantefett ser man ikke dette.

Jeg har lest forskning om at en plantebasert diett kan fjerne avleiring- og til og med fikse kollapsede blodårer. Jeg tror ikke kjøtt er skadelig å konsumere nå og da, som resten av de store apene kan finne på å gjøre. Problemene kommer når man spiser animalsk fett til hvert måltid. 

Anonymkode: ed1ca...2c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...