AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #1 Skrevet 13. november 2023 Jeg pleier vanligvis å ha avføring sånn 2 ganger om dagen, men nå har jeg ikke vært på do siden lørdags morgen og siden det har jeg spist dette: Havregrøt og egg 6 store pizzastykker fra dominos En pose potetgull 2 rundstykker med eggerøre En halv plate sjokolade Lasagne og et halv hvitløksbrød Toast, skyr og en gullerot Proteinshake Fjordland pastarett og brokkoli Jeg er en kvinne på 165 cm og ca 60 kilo.. jeg har spist mer enn jeg pleier og mer usunt så det trenger jeg ikke få noe kommentar på, men bare begynte å undres over hvordan det kan være plass til alt dette i tarmen uten stort ubehag ? Alt dette ligger jo i magen min siden jeg enda ikke har vært på do.. 🥴 Anonymkode: 73dd6...a85
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #2 Skrevet 13. november 2023 Sliter du med treg mage til vanlig? Håper du får kommet deg på do snart! Anonymkode: f8dce...3e9
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #3 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sliter du med treg mage til vanlig? Håper du får kommet deg på do snart! Anonymkode: f8dce...3e9 Nei som jeg skrev så pleier jeg å ha avføring 2 ganger om dagen. Anonymkode: 73dd6...a85
aksase Skrevet 13. november 2023 #4 Skrevet 13. november 2023 Det er mye væske i maten, og det kommer ut som svette, fuktig pust og urin. Videre bruker jo kroppen opp mye av maten som drivstoff for å holde kroppen din i bevegelse og holde den varm. Volumet du inntar minsker dermed ganske mye og ganske raskt, slik at det blir mye mindre avføring enn det du spiser.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #5 Skrevet 13. november 2023 aksase skrev (6 minutter siden): Det er mye væske i maten, og det kommer ut som svette, fuktig pust og urin. Videre bruker jo kroppen opp mye av maten som drivstoff for å holde kroppen din i bevegelse og holde den varm. Volumet du inntar minsker dermed ganske mye og ganske raskt, slik at det blir mye mindre avføring enn det du spiser. Syns jo det meste av maten er ganske "tørr"? Allikevel, er det ikke litt mye på 2,5 døgn uten å ha hatt avføring ? Anonymkode: 73dd6...a85
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #6 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns jo det meste av maten er ganske "tørr"? Allikevel, er det ikke litt mye på 2,5 døgn uten å ha hatt avføring ? Anonymkode: 73dd6...a85 Om du ikke har plager eller smerter, ville jeg ikke vært bekymret. Er vel neppe normalt med avføring to ganger om dagen heller, uten at jeg har greie på hva som er normalt. For meg er det nok med 5-7 ganger i uka, og jeg er stor og spiser mye(alt for mye). Anonymkode: 5b499...f19
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #7 Skrevet 13. november 2023 Hvis du har svisker, legg de i vann over natta og spis så mange du orker. Da bør det løsne. Anonymkode: 2771a...182
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #8 Skrevet 13. november 2023 Fordøyelsen er jo litt forskjellig og i perioder kan den jo være treg, men det sies at man skal på do ca hver dag. Jeg sliter med magen og kan gå 3 uker uten å gå på do, merkes godt den siste uken og det er som om jeg får da en tømmedag der magen bare må tømmes og jeg både kaster opp og går på do flere ganger om dagen. Så tarmen kan oppbevare mye. Anonymkode: 55674...e46
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #9 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns jo det meste av maten er ganske "tørr"? Allikevel, er det ikke litt mye på 2,5 døgn uten å ha hatt avføring ? Anonymkode: 73dd6...a85 Jeg har gått en hel uke. Det var ny rekord for mengde som kom ut, men det var absolutt mindre enn jeg trodde det måtte være. Jeg var gravid i ca uke 25 på dette tidspunktet, så drt var generelt begynt å bli sparsomt med plass der😐 Anonymkode: 03f00...4a9
Grüner Skrevet 13. november 2023 #10 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg pleier vanligvis å ha avføring sånn 2 ganger om dagen, men nå har jeg ikke vært på do siden lørdags morgen og siden det har jeg spist dette: Havregrøt og egg 6 store pizzastykker fra dominos En pose potetgull 2 rundstykker med eggerøre En halv plate sjokolade Lasagne og et halv hvitløksbrød Toast, skyr og en gullerot Proteinshake Fjordland pastarett og brokkoli Jeg er en kvinne på 165 cm og ca 60 kilo.. jeg har spist mer enn jeg pleier og mer usunt så det trenger jeg ikke få noe kommentar på, men bare begynte å undres over hvordan det kan være plass til alt dette i tarmen uten stort ubehag ? Alt dette ligger jo i magen min siden jeg enda ikke har vært på do.. 🥴 Anonymkode: 73dd6...a85 Alt det der ligger ikke ufordøyd i magen din. Det meste er nok brutt ned og i tarmen et sted, og så har det stoppet seg opp i tykktarmen. Få i deg nok væske og spis masse rosiner eller noe annet som virker avførende f.eks. linfrø. Kommer det ikke noe i løpet av morgendagen heller, til tross for inntak av avførende matvarer, ville jeg kjøpt klyster på onsdag. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #11 Skrevet 13. november 2023 Jeg har kronisk forstoppelse, og er på do 2 ganger i uka, 3 om jeg er heldig😅 Spis bringebær, svisker, linfrø etc. Dersom det fortsatt ikke går over kan du forsøke laxoberal, pursennid, etc. Anonymkode: 1a108...c16 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #12 Skrevet 13. november 2023 Vann blir trekt ut av mat, så det tar mindre plass. Jeg har gått opp til en uke, vondt når det kom ut men ellers fin form. Anonymkode: c8d1b...557
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #13 Skrevet 13. november 2023 Seriøst. Det er mandag..det er jo bare 1 dag du ikke har gått på do.. Anonymkode: 3d5ad...f57
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #14 Skrevet 13. november 2023 Bortsett fra havregrøten og den ene gulroten så har du ikke fått i deg mye fiber. Dermed langsommere fordøyelse til tross for mengden. Faren min er overvektig og bruker fast ulike avføringsmidler for klare å gå på do. Han spiser mye, men alt for lite fiber. Anonymkode: 47b4a...5e6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #15 Skrevet 13. november 2023 Du får også i deg mye melkeproteiner, som hos noen kan gi forstoppelse. Anonymkode: 035c6...bcf
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #16 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Om du ikke har plager eller smerter, ville jeg ikke vært bekymret. Er vel neppe normalt med avføring to ganger om dagen heller, uten at jeg har greie på hva som er normalt. For meg er det nok med 5-7 ganger i uka, og jeg er stor og spiser mye(alt for mye). Anonymkode: 5b499...f19 Opptil 3 ganger om dagen og ikke sjeldnere enn 3 ganger i uken er innenfor normalen. Anonymkode: de44e...d8d
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #17 Skrevet 13. november 2023 Dette er det jeg spiser på en til to dager Anonymkode: a6d83...359
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #18 Skrevet 13. november 2023 Søk "Katina eats kilos" på youtube. Fatter ikke at det er mulig. Anonymkode: 2c024...9e3
Gjest Adobyen Skrevet 14. november 2023 #19 Skrevet 14. november 2023 Spisekonkurranser forstår jeg ikke at noen overlever. spist flest pølser i brød på 20 minutter. Og digre burgerkonkurranser som i USA. Ellers pleier jo kroppene våre å takle både litt overspising og forstoppelse, selv om det kan være ubehagelig. Jeg ønsker meg den boka som heter Sjarmen med tarmen for jeg synes dette er interessant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå