AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #1 Skrevet 13. november 2023 Har hatt en del kontakt med en mann fra samme bygda, vi har møttes noen ganger, ting har gått litt over styr og det har skjedd, det som absolutt ikke burde skjedd, ikke mitt stolteste øyeblikk akkurat. Han har vært ærlig på at han har samboer, men samtidig veldig tydelig på at det ikke er ett lykkelig samliv. Han har snakket mye om problemene og utfordringene hjemme, sagt at hun mobber han, klager på alt han gjør og at ingenting er bra nok, at hun bruker tusenvis av deres felles penger hver måned til å finansiere livstilen til sin sin nakomane og kriminelle sønn, kjører fullstendig over han når det kommer til hennes barn og barnebarn, mens han omtrent ikke møter sine barnebarn, i følge han er hun generelt ufin mot han. Han snakker jo ikke varmt om henne heller. Han har fra dag en vært veldig klar på at han er ferdig med henne, han har sagt at det har vært over en stund fra hans side - men på grunn av mye gjeld som han driver å nedbetaler, må han være hos henne til han er gjeldsfri, om ikke mister han alt av verdier, alt de eier står i hennes navn. Har alltid trodd på han, og tenkt han har hatt en del ting som må på plass før han kan bryte ut, men i helga kom jeg i snakk med ei fra nabobygda, det kom etter hvert frem at hun har hatt ett lengre forhold til denne mannen, og hun forteller at han ga akkurat samme forklaring til henne på hjemmesituasjonen, og på hvorfor han ble hos sin samboer. Hun fortalte også at han har vært utro i alle tidligere forhold han har vært i, og hun fortalte at han og samboer skal gifte seg om noen uker. Dette har han aldri nevnt når vi har pratet , har tvert imot hørtes ut som at han gledet seg til den dagen han kunne gå. Bør jeg varsle samboer om hvordan han holder på? Eller vil det kun oppfattes som sjalusi og ondskap? Har avsluttet alt med han, slettet han fra alt, og kommer aldri mere til å ha noe som helst med han å gjøre, men tenker veldig på henne som skal gifte seg med han. Hadde jeg vært i hennes sko ville jeg vist hvilken mann jeg skal gifte meg med, men tenker også på hvilket sjokk dette eventuelt ville blitt for henne, og ikke minst hvor knust hun hadde blitt av å få vite nå. Anonymkode: 810e3...b9e
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #2 Skrevet 13. november 2023 Om alt står i hennes navn så kan det være at han gifter seg for å sitte igjen med halve "kaka" hennes ved en skilsmisse. Kan jo hende at han er den økonomiske fjotten dersom alt er i hennes navn. Kan hende du gjør henne en stor tjeneste ved å si i fra slik at hun ikke risikerer å miste sin økonomiske sikkerhet. Anonymkode: 3dc95...919 2 5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #3 Skrevet 13. november 2023 Hvis hun får vite så har hun i hvertfall et valg… Anonymkode: 74643...070 3 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #4 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Om alt står i hennes navn så kan det være at han gifter seg for å sitte igjen med halve "kaka" hennes ved en skilsmisse. Kan jo hende at han er den økonomiske fjotten dersom alt er i hennes navn. Kan hende du gjør henne en stor tjeneste ved å si i fra slik at hun ikke risikerer å miste sin økonomiske sikkerhet. Anonymkode: 3dc95...919 Det man eier når man gifter seg, er ikke med i deling ved skillsmisse. Det er mange år siden det ble delt på den måten. Også arv gir skjevdeling. Anonymkode: 0a7e4...c9f 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #5 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvis hun får vite så har hun i hvertfall et valg… Anonymkode: 74643...070 Giftet meg nettopp selv og sånne opplysninger i forkant av bryllupet hadde ødelagt psyken min totalt. Anonymkode: 21bbb...f7d
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #6 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Giftet meg nettopp selv og sånne opplysninger i forkant av bryllupet hadde ødelagt psyken min totalt. Anonymkode: 21bbb...f7d Hadde det vært bedre å få vite om det et halvt år senere? Anonymkode: 74643...070 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #7 Skrevet 13. november 2023 Dette bør være en lærepenge for deg ! Hvorfor måtte du holde på med den mannen når du visste han var opptatt ???? Først nå når du oppdaget at du var blitt lurt så begynte du å få samvittighet for samboeren hans? Nei, glem det og kom deg videre, og gjør aldri noe sånt igjen . Anonymkode: 6d8f2...f96 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #8 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hadde det vært bedre å få vite om det et halvt år senere? Anonymkode: 74643...070 Ja eller ett par år etter. Anonymkode: 21bbb...f7d
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #9 Skrevet 13. november 2023 Enig. Du skulle ha dratt med en gang du fikk vite at han var opptatt ihvertfall ikke sitte å snakke om dama/forholdet hans. Men, ja du har ihvertfall lært nå. Men, siden de er på vei til å gifte seg så synes jeg faktisk du skal si noe. Normalt sett ville jeg sagt dropp det. Men, det han sier om henne er jo alvorligere beskyldninger å komme med også skal han gifte seg med henne. Han høres jo helt syk ut. Det, hadde jeg ville vist såklart. Skikkelig forferdelig type! Anonymkode: 73436...b20 3 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #10 Skrevet 13. november 2023 Nei jeg har villa holdt kjeft. Hva vet vi om dem er enig i noe eller ikke. En episode i frends tar denne saken godt synes jeg. Faren til ene har ei elskerinne. Så finner sønnen det ut og sier det til mora. Hun sa da at hun hadde en ordning med han at han fikk lov men hun ville ikke vite noe om det. Så forholdet ble kitt ødelagt fordi noen sa ifra. Så ja. Jeg har villa holdt kjeft. Anonymkode: 3352d...5d8
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #11 Skrevet 13. november 2023 Stoppa å lese når jeg så i første setning at dette er på bygda. Antageligvis ikke en kvalitetsmann uansett. Anonymkode: 1c378...a62 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #12 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja eller ett par år etter. Anonymkode: 21bbb...f7d Fordi du ville vært uinteressert i sannheten om at din mann i så fall ikke bare var utro med flere men tom sa til mange folk at du hersa med og mishandla ham? Det ville vært helt irrelevant informasjon å få i forkant av å ta en stor avgjørelse med denne mannen? Liker du generelt dårlig sannhet? Anonymkode: 1282b...1fd 4 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #13 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): ...En episode i frends tar denne saken godt synes jeg. Faren til ene har ei elskerinne. Så finner sønnen det ut og sier det til mora. Hun sa da at hun hadde en ordning med han at han fikk lov men hun ville ikke vite noe om det. Så forholdet ble kitt ødelagt fordi noen sa ifra... Anonymkode: 3352d...5d8 Sånne ting funker jo bare hvis den ene parten er sinnsykt diskret. Det er man ikke om det er lett for barna å oppdage. Anonymkode: 1282b...1fd
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #14 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei jeg har villa holdt kjeft. Hva vet vi om dem er enig i noe eller ikke. En episode i frends tar denne saken godt synes jeg. Faren til ene har ei elskerinne. Så finner sønnen det ut og sier det til mora. Hun sa da at hun hadde en ordning med han at han fikk lov men hun ville ikke vite noe om det. Så forholdet ble kitt ødelagt fordi noen sa ifra. Så ja. Jeg har villa holdt kjeft. Anonymkode: 3352d...5d8 Dette er veldig usannsynlig, og en dårlig unnskyldning for å være feig. Anonymkode: 6254a...524 3
MollyJones Skrevet 14. november 2023 #15 Skrevet 14. november 2023 Har du bevis? Om du skal si ifra, så ikke gjør det til en "ord mot ord" situasjon. Da kan han snakke seg ut av det, du fremstår som ustabil og ingen får det noe bedre.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #16 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Stoppa å lese når jeg så i første setning at dette er på bygda. Antageligvis ikke en kvalitetsmann uansett. Anonymkode: 1c378...a62 Altså, dette er grunnen til at jeg, som byjente, fant meg en bygdemann. Alt for mange trangsynte mennesker som dette i byene. Selvfølgelig finnes det både kvalitetsmenn og kvalitetskvinner på bygda. Skal love deg du skal lete lenge etter å finne en kvalitetsmann som jeg har, og han har levd hele livet sitt på bygda. Attraktiv, veltrent, handy, arbeidsjern, omsorgsfull, god elsker, raus, engasjert pappa og drar hele lasset med hus og hjem sammen med meg. Anonymkode: fab38...aef 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #17 Skrevet 14. november 2023 20 hours ago, AnonymBruker said: Stoppa å lese når jeg så i første setning at dette er på bygda. Antageligvis ikke en kvalitetsmann uansett. Anonymkode: 1c378...a62 Herregud Anonymkode: ebf8e...c73 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #18 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (På 13.11.2023 den 22.02): Enig. Du skulle ha dratt med en gang du fikk vite at han var opptatt ihvertfall ikke sitte å snakke om dama/forholdet hans. Men, ja du har ihvertfall lært nå. Men, siden de er på vei til å gifte seg så synes jeg faktisk du skal si noe. Normalt sett ville jeg sagt dropp det. Men, det han sier om henne er jo alvorligere beskyldninger å komme med også skal han gifte seg med henne. Han høres jo helt syk ut. Det, hadde jeg ville vist såklart. Skikkelig forferdelig type! Anonymkode: 73436...b20 Prøver å se for meg om hun ser på det på denne måten, eller om hun er av typen som mener at det man ikke vet har man ikke vondt av, orker ikke prøve å prate med han, om at han må være ærlig med henne heller. Tror jeg aldri han kommer til å være uansett, da dette med utroskap er noe han har drever med lenge, og klart å prate seg utav flere ganger i tidligere forhold. Anonymkode: ba50a...54c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #19 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Prøver å se for meg om hun ser på det på denne måten, eller om hun er av typen som mener at det man ikke vet har man ikke vondt av, orker ikke prøve å prate med han, om at han må være ærlig med henne heller. Tror jeg aldri han kommer til å være uansett, da dette med utroskap er noe han har drever med lenge, og klart å prate seg utav flere ganger i tidligere forhold. Anonymkode: ba50a...54c En ting er utroskapen, en annen ting. Er jo å være så nedgraverende over en man skal gifte seg med. Han er ikke "bare" en fyr med null impulskontroll å kåtslæsk. Han snakker skikkelig stygt om henne.. Du kan jo aldri vite hvordan hun vil ta det. Har du tatt vare på meldinger fra han ? Du kan sende henne "bevis". Anonymkode: 73436...b20 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #20 Skrevet 18. november 2023 Har bestemt meg for å snakke med henne, tenker også at dette er noe hun burde få vite så kan hun ta valget om hun ønsker å gifte seg med han elr ikke. Anonymkode: ba50a...54c 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå