Gå til innhold

Barnas ønskelister: "ny pappa"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn som bare lengter etter en ny pappa. De har en, men han er ikke til stede og har utsatt dem for mye vondt. Vi er skilt. 

Begge kom med ønskelistene sine i dag. 

"ny pappa" sto det. Jeg klarte ikke la være å gråte, har så hjerte for dem, og de forstår ikke hvorfor det ikke bare er å knipse og så har mamma kjæreste. 

Hvordan skal jeg, på best mulig måte, snakke med dem om det at de ønsker seg ny pappa? Har prøvd fortelle dem at det vil nok ta litt tid... Men de skjønner ikke. Syns det er så hjerteskjærende.... 

Anonymkode: ba862...22b

• Hjerte 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her mistenker jeg at du har lagt litt føringer for ungene? Prata mye om dette?

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet

Det ville jeg snakka minst mulig om, men snakket og vist i praksis at dere er en komplett og perfekt familie som ikke mangler noen. Savn etter egen far kan dere snakke om, men ikke at han kan eller bør erstattes. De bør ikke vite at du ønsker deg og savner en kjæreste, og/eller at du syns det er sårt og trist at de «mangler» en pappa. De har jo deg! Og hverandre! 
De lengter jo ikke etter en hvilken som helst stefar, og ønsker dele deg med en mann. 
Hvis det skulle vøre et reelt ønske, betyr det vel noe sånt som: ha det som bestevennen eller ha det sånn som før. Hvis det kan bety: «slik at mamma blir glad igjen», må du gjøre noen endringer. 
Ikke si noe om at det er vanskelig å finne seg en kjæreste. Si (og vis) at du har alt du trenger med den familie du har. 

Anonymkode: fd51e...f75

• Liker 8
  • Nyttig 9
Skrevet
visp skrev (2 timer siden):

Her mistenker jeg at du har lagt litt føringer for ungene? Prata mye om dette?

Faktisk ikke snakket om dette i det hele tatt. Dette kom som kastet på meg... Og jeg snakker aldri om at jeg bør eller ønsker meg kjæreste. Aldri. Så nei, ingen føringer. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ble du sammen og fikk barn med denne mannen? 😱

Anonymkode: b69c3...a27

• Liker 1
Skrevet

Du begynte å gråte? Og syntes det var hjerteskjærende? 
Ærlig talt, ta deg sammen! 
Nå må du være sterk og skape et godt liv for deg og barna dine. Det siste du må gjøre er å gå rundt og lengte etter en «ny pappa» til dem. Det vil jo være en stor fare for at du gjør et like dårlig valg som sist, spesielt når du er desperat.

Nei, TS. Ta tak i eget liv. Trekk inn familie og venner i barnas liv i større grad. Slutt å sippe.

Anonymkode: 79de0...66e

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har to barn som bare lengter etter en ny pappa. De har en, men han er ikke til stede og har utsatt dem for mye vondt. Vi er skilt. 

"ny pappa" sto det. Jeg klarte ikke la være å gråte, har så hjerte for dem, og de forstår ikke hvorfor det ikke bare er å knipse og så har mamma kjæreste. 

Hvordan skal jeg, på best mulig måte, snakke med dem om det at de ønsker seg ny pappa? Har prøvd fortelle dem at det vil nok ta litt tid... Men de skjønner ikke. Syns det er så hjerteskjærende.... 

Barn reflekterer sine foreldre. Barn har ikke angst eller føler de «savner noe» - de reflekterer sine foreldres følelser. 
Min anbefalning er at du tar dette på alvor. Psykolog eller annen terapeut - så raskt som menneskelig mulig. Det er selvsagt du som er pasienten. 

Anonymkode: bebf9...8c3

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå må du være sterk og skape et godt liv for deg og barna dine. Det siste du må gjøre er å gå rundt og lengte etter en «ny pappa» til dem. Det vil jo være en stor fare for at du gjør et like dårlig valg som sist, spesielt når du er desperat.

Nei, TS. Ta tak i eget liv. Trekk inn familie og venner i barnas liv i større grad. Slutt å sippe.

Feiler deg? Totalt mangel på empati eller? Fy faen. Skjerp deg

Skrevet

Akkurat samme her! 😢💔 

min datter på 15 har sagt dette i flere år… 

Anonymkode: 34752...1a0

• Hjerte 1
Skrevet
Sprite skrev (3 minutter siden):

Feiler deg? Totalt mangel på empati eller? Fy faen. Skjerp deg

Stemmer. Har ingen empati med voksne som ikke har kjæreste.

Har masse empati med barn som har blitt dårlig behandlet av faren sin. Og det siste de trenger akkurat nå er en ny ukjent mann inn i livene sine. Hva hvis han er like ille eller verre?

At barna ikke skjønner dette er ikke så rart. At TS ikke skjønner det er ille.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ta deg sammen selv!

Anonymkode: da582...0ff

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ble du sammen og fikk barn med denne mannen? 😱

Anonymkode: b69c3...a27

For en teit ting å si. 
jeg fikk 4 barn med eksen min. Jeg var egentlig fornøyd med 3, men han ønsket seg så veldig en til. Vi hadde et kjempe fint forhold. Var gift og hadde vært sammen i 12 år. Så ble jeg gravid med nr4. 

Da jeg var høygravid fortalte han at han ikke hadde følelser for meg lenger, og da babyen var 3 måneder gammel ble han sammen med kollegaen sin. Vi var ikke skilt engang før de hadde kjøpt hus sammen i nabokommunen. 

det er ikke alt i livet man kan styre…. 

håper du og barna har det bra❤️ mine eldste barn drev også å maste om at jeg skulle date og få meg kjæreste. Du må bare gjøre det som føles rett når tiden er inne for deg.  Jeg har verdens beste samboer nå som barna mine også virkelig setter pris på🥰 trodde aldri jeg kom til å finne lykken igjen eller stole ordentlig på en mann igjen😌 

Anonymkode: 1416a...5b8

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Stemmer. Har ingen empati med voksne som ikke har kjæreste.

Har masse empati med barn som har blitt dårlig behandlet av faren sin. Og det siste de trenger akkurat nå er en ny ukjent mann inn i livene sine. Hva hvis han er like ille eller verre?

At barna ikke skjønner dette er ikke så rart. At TS ikke skjønner det er ille.

Du trekker slutninger om TS helt ukritisk. Foreslår at du ikke er så bastant i påstandene dine som ikke du vet om har rot i virkeligheten

Skrevet (endret)

Kan være nok for barn å se at andre barn har en tilstedeværende farsfigur. 

Skjønner at det gjør vondt ts. ❤️ 

Endret av Goodtimes
Manglet et ord.
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Akkurat samme her! 😢💔 

Din datter på 15 får jo aldri noen ny pappa. Hun er for gammel for det. Er vel kun om ungene er type under 3 år at en ny kjæreste vil være en ny pappa 

Anonymkode: 18474...11f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

"Man har bare én pappa (med mindre man er som Per i barnehagen som ikke har en mamma så han har to pappaer), og det går ikke an å få en ny pappa. Men man trenger heldigvis ikke en pappa for å ha det bra, og vi har det jo kjempebra sammen vi tre. Det er ikke alle familier som har det så bra som vi har det, så det kan vi tenke litt på at vi er heldige som har det så fint sammen. Og så har dere jo bestefar, og det er det ikke alle barn som har, så der er dere ekstra heldige."

Anonymkode: 6eab4...ed4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Herregud så mange dumme kommentarer!

Barn føler savn og tomrom, både etter hva de hadde og hva de ser andre har - skjerp dere som påstår annet!! Slutt å beskytt de jævla fedrene som ikke tar ansvar!!! (Men så gjerne skylder på mor, å blir trodd av naive idioter som dere!!)

TS, skjønner godt at du ble trist! Snakk masse positiv om dere som familie fremover, hvor godt dere har det sammen, savnet går dessverre sjeldent over i slike situasjoner men prøv å snu det mest over til en «positiv greie». «Se hva vi sammen klarer» - uten å spesifikk nevne far.

Anonymkode: 256b5...5fb

• Nyttig 3
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Du har lagt opp til dette! «Prøvd å fortelle dem at det nok tar litt tid»? Makan! De trenger ikke en ny pappa. De trenger en mor som ikke trenger en kjæreste for at livet skal være komplett. 

Anonymkode: 1a02a...d73

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat samme her! 😢💔 

Da er det fordi du har latt henne se at dette er noe du er desperat etter, og hun har et håp om at du blir en bedre fungerende mor dersom du får dette ønske i oppfyllelse. Ingen barn ønsker seg en steforelder dersom familien fungerer. 

Anonymkode: 1a02a...d73

• Liker 1
Skrevet

De savner en far. Okey, det er vanlig. Det kan du forstå og støtte dem på. 

Du er voksen og må derimot skjønne at en kjæreste neppe blir det de savner. Les første tråd om steforelder her, så skjønner du hvor ofte det går galt. 

Anonymkode: 5539c...baa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...