Gå til innhold

Nakent barn på besøk- hvordan reagere/ hvordan hadde du reagert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom man har en familie på besøk er det greit at barnet på 4-5 år sitter nakent rundt forbi på bord og stoler hjemme hos dere?

Hva hadde du gjort/reagert?

Anonymkode: 757af...374

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At barnet er nakent, ville være uproblematisk her, dersom barnet ønsket det, men vi ville passet på at det satt på et pledd eller håndkle eller noe, og ikke direkte på møblene.

• Liker 3
Skrevet

Nakenhet er ok det, altså. Men jeg hadde nok gitt barnet en truse. 

Anonymkode: 7e171...bd3

• Liker 8
Skrevet

Hadde sakt at her i huset springer vi ikke nakent rundt.

Anonymkode: 02716...7ab

• Liker 17
Skrevet

Jeg hadde nok ikke brydd meg, såpass små barn bør få lov å være naken om de vil, tiden kommer fort nok til at de må begynne å kle seg.

Men feks i sofa, så ville jeg nok at de skulle sittet på et teppe el. 

Anonymkode: 8997d...344

Skrevet

Da hadde jeg sagt at barnet må kle på seg om det skal sitte på møblene. Det er ikke lov å sitte naken i møblene hjemme hos oss. Regler gjelder for besøk også :)

Anonymkode: 06961...e1d

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Problemet er for så vidt ikke nakenheten i seg selv, men det at barnet satt i sofaen og oppå bordet.

• Liker 7
Skrevet
aksase skrev (20 minutter siden):

At barnet er nakent, ville være uproblematisk her, dersom barnet ønsket det, men vi ville passet på at det satt på et pledd eller håndkle eller noe, og ikke direkte på møblene.

Signerer denne

Anonymkode: 7f299...263

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dersom man har en familie på besøk er det greit at barnet på 4-5 år sitter nakent rundt forbi på bord og stoler hjemme hos dere?

Hva hadde du gjort/reagert?

Snakker du om en helt tilfeldig familie eller noen man selv er i familie med..?

Anonymkode: 9e967...01e

Skrevet

Mine nudister er nakne hjemme, til tross for intensjon om at de har på truse. På besøk hos nær familie har de alltid minimum truse. Forhåpentligvis påkledd ellers 😄

Anonymkode: 45436...2c7

Skrevet
aksase skrev (24 minutter siden):

Signerer også denne. Nakenheten er helt uproblematisk når man er så ung. I gitte settinger er også nakenhet uproblematisk uansett alder bare man tar nødvendige hygieniske forholdsregler.

• Nyttig 1
Skrevet

Nå er det ikke sånn at jeg bryr meg om barnet er nakent, men jeg synes uansett ikke det er særlig appetittlig å se et blottet rumpehull eller rett inn i en sprekk. Hvis de er såpass små at de leker nakne, er de sikkert høyt og lavt også, bøyer seg ned, reiser seg opp, kravler hit og dit og klør seg her og der. Greit nok i eget hjem med kun familien, men jeg hadde ikke digget å få slikt tett på verken som gjest eller i mitt eget hjem.

Jeg husker en venninne som hadde ei datter på 3-4 år. Hun hadde på seg kjole, men var truseløs under. Jeg fikk "gleden" av å se at hun satt og skrevet mens hun klødde seg i skrittet. Etterpå var hun med mor for å "hjelpe å lage mat" hvor hun kladdet med disse fingrene sine på maten. Ikke spesielt hyggelig.

Anonymkode: 8b6c0...4c9

• Liker 12
Skrevet

Nei. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 64f88...056

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Snakker du om en helt tilfeldig familie eller noen man selv er i familie med..?

Anonymkode: 9e967...01e

En vennefamilie. Foreldre på besøk hos oss med deres barn.

Vi har selv barn på samme alder og synes ikke det er greit at de sitter nakne i stol/ på bord osv.

Jeg har ikke noe i mot nakenhet hos barn, men synes det er udelikat å sitte naken i sofa / på bord UTEN håndkle eller noe annet under (som mange ser ut til å mene er greit- og jeg er enig i at det evt blir noe helt annet).

TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det. Når man er rundt folk så har man klær på seg…  Hvorfor ikke ha på truse og t-skjorte i det minste. Veldig spesielt. 

Anonymkode: df86d...004

• Liker 1
Skrevet

Nå i november? Det hadde jeg syntes var svært sært, og jeg hadde bedt barnet kle på seg/bedr foreldrene om å kle på barnet minimum underbukse og trøye. Var det litt sånn rett fra badekaret og litt tøyning og tulling før pysjen hadde jeg ikke brydd meg, men ingen sitter «toppløs» ved matbordet hos oss, verken småbarn eller menn om sommeren. 
Var lek på barnerom hadde jeg også bedt  h’n kle på seg tror jeg, ihvertfall når de var sammen med oss igjen i stua. 

Anonymkode: c13a6...815

• Liker 4
Skrevet

Hos oss er det hverken greit at egne barn eller besøk er nakne i møblene. Jeg hadde sagt fra.

Anonymkode: 8445e...590

• Liker 1
Skrevet

Vi har en som alltid har elsket å kle av seg. Også er jeg jo sammen med en exhibisjonist også, som vandrer naken gjennom huset selv om vi har store vinduer på alle vegger 🙈😂

Men, i møbler og ved matbordet må man kle på seg, det er regelen. 

Skrevet

Hvorfor kan en ikke sitte naken i sofaen?

Anonymkode: 52b73...bbf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor kan en ikke sitte naken i sofaen?

Anonymkode: 52b73...bbf

Fordi det er ekkelt? Æsj.. 

Anonymkode: 216ad...f29

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...