Gå til innhold

[SPLITTET]: Har deres baby falt ned fra stellebordet noen gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, datteren min på 7 måneder falt fra stellebordet og net på flisene. Hun gråt heldigvis bare litt og hadde ingen skader. Vi dro til legevakten, og der sa de at alt så bra ut, men at vi skulle observere henne i 24 timer. Hun var helt seg selv nesten rett etter fallet, og var ikke noe tegn på at noe var galt. Men mamma hjerte gjør fortsatt vondt, og har super dårlig samvittighet.  Er også redd for at senskader, men fikk vite at det ikke er aktuelt. Men er fortsatt redd for det. 

noen her som har opplevd det samme?

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår datt halvveis ned. Jeg klarte å ta tak i henne på tur ned. Hun fikk en liten risp på kinnet, og hun ble skremt, men slapp heldigvis unna med det. Jeg steller på gulvet nå 🙃 jenta er jo så sterk også! Som å bryte med en alligator 

Anonymkode: ddd5d...01e

Skrevet

Hva er baby? Spedbarn? 1-åring? 2-åring? Mine fire har aldri falt ned fra noe som helst da de var spedbarn ettersom jeg aldri har gått fra dem fra høyder. Plutselig kan de rulle, skyve seg osv.

Men de har falt ut av seng, sofa osv etter de har passert året og er mer mobil og har begynt å klatre.

Anonymkode: 20123...39f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, alltid en hånd på barnet.

Anonymkode: 5373c...944

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei aldri fra stellebordet, vi hadde alltid en hånd på han. Han klarte derimot å krabbe ut av dobbel senga vår engang, og trillet da ned på gulvet. Det var før han kunne gå. Barnet lå i midt mellom Oss, og krabbet nok ut i midten utenat vi merket det. 

Endret av tussi84
  • Liker 1
Skrevet
Abeer skrev (8 timer siden):

Hei, datteren min på 7 måneder falt fra stellebordet og net på flisene. Hun gråt heldigvis bare litt og hadde ingen skader. Vi dro til legevakten, og der sa de at alt så bra ut, men at vi skulle observere henne i 24 timer. Hun var helt seg selv nesten rett etter fallet, og var ikke noe tegn på at noe var galt. Men mamma hjerte gjør fortsatt vondt, og har super dårlig samvittighet.  Er også redd for at senskader, men fikk vite at det ikke er aktuelt. Men er fortsatt redd for det. 

noen her som har opplevd det samme?

Jeg selv falt ned fra stellebord som baby , ingen kjente skader i ettertid ☺️. Min sønn vrei seg også ut av mine hender på stellebordet ( oljete , nyladet , glatt , stress ) , ingen skader . Voksen , frisk & fin❤️ ( var på sykehus for sjekk rett etterpå , de fant ingenting ) . Men helt  grusomt for mammahjertet 😓❤️Er nok nesten litt  ekstra glad i han, hvis du skjønner hva jeg mener  ❤️

Skrevet

Ett av to barn vred seg ut av grepet mitt på stellebordet. Fikk tak i en fot som bremset fallet, men h*n gikk i gulvet med hodet først på laminatgulv.

Ringte legevakta og følte meg som verdens verste mamma, men de ville ikke ha oss inn. 

16 år senere ser det ut til at det gikk helt bra.

Skrevet
NiceOrNothing skrev (4 timer siden):

Jeg selv falt ned fra stellebord som baby , ingen kjente skader i ettertid ☺️. Min sønn vrei seg også ut av mine hender på stellebordet ( oljete , nyladet , glatt , stress ) , ingen skader . Voksen , frisk & fin❤️ ( var på sykehus for sjekk rett etterpå , de fant ingenting ) . Men helt  grusomt for mammahjertet 😓❤️Er nok nesten litt  ekstra glad i han, hvis du skjønner hva jeg mener  ❤️

Ah ja skjønner hva du mener ❤️ helt grusomt. Bra at det gikk helt bra❤️ Men hva sjekket de på sykehuset? Vi dro til legevakten, og der sjekket de bare ørene og øynene 😊

Skrevet

Nei aldri, med egne og andres barn er det lett over 50 barn som har brukt stellebordet vårt og aldri har det skjedd, men det er skrekken

Anonymkode: 4400f...8ff

• Liker 1
Skrevet
Abeer skrev (8 timer siden):

Ah ja skjønner hva du mener ❤️ helt grusomt. Bra at det gikk helt bra❤️ Men hva sjekket de på sykehuset? Vi dro til legevakten, og der sjekket de bare ørene og øynene 😊

De sjekket for mulig hjernerystelse , men hadde ikke det. Alt var fint . Også senere . Men blir fortsatt kvalm av å tenke på det😞. Va redd hele oppveksten hans  . Men han er nå en voksen mann , tipp topp type  med jobb , hus og forlovede 🥰❤️🙏

Skrevet (endret)

Nei

Endret av Ishwanvile
  • Liker 1
Skrevet

Ingen av mine har noen gang falt ned fra stellebordet. 

Men det skal sies, jeg er veldig heldig med utforming av badet. Det er en liten alkove så stellebordet passer perfekt inn sånn at når det er sånn at ungen ligger med beina mot meg, er det vegger på begge sider, og bak, så eneste muligheten for å ramle ned, er i fotenden - og der står jo jeg. 

Jeg syntes det var dritstressende å skifte når vi steder med mer frittstående stellebord, hvor det bare var én vegg i kontakt med stellebordet, og mulighet til å falle ned alle veier.. 

Anonymkode: fadfb...43a

Skrevet

Nei, vi har flyttet stellematten ned på gulvet når ungen har begynt å rulle. Ned fra seng/sofa har skjedd, men da har ungen vært stor nok til å klatre oppi selv.

Anonymkode: f0bef...4c2

Skrevet

Håper de som startet tråden for 14 år siden kan komme med en oppdatering. Er ungene normale i dag? Har dere nesten glemt hele hendelsen,

Anonymkode: ec0a0...3c6

Skrevet

Hehe, eldgammel tråd har fått nytt liv 😛 

Men, når jeg gråtkvalt fortalte helsestasjonen at småen hadde falt ut av en ganske så høy seng, fikk jeg beskjed om at de aller fleste opplevde dette på et eller annet tidspunkt, og at de flere ganger i uken hadde foreldre inne som hadde opplevd at barnet hadde falt ned fra stellebordet og ned på baderomsflisene. Og at de små tålte bra mye, så i del aller, aller fleste tilfeller gikk det helt fint. :) 

Skrevet

Innleggene over er splittet fra tråden ''Har deres baby falt ned fra stellebordet noen gang?'', da emnet er 14 år gammelt og trådstarteren har slettet brukeren sin.

Rhodiola, adm.

Skrevet

Ja. Har opplevd det med en av mine. Han var ca. 7 mndr. Falt ned fra stellebord og ned på fliser... Skjedde fordi pappen i et splittsekund så vekk mens han kastet bleien til meg...... (god stemming og mye latter).....helt til jeg hørte den forferdelige lyden når han rammet golvet.... Jeg gråt nesten like mye som han 😭

Det gikk helt fint. Han er straks 29 og var,  og er,  helt uten men heldigvis 🩵

Anonymkode: 0d76b...f60

Skrevet
NiceOrNothing skrev (På 12.11.2023 den 21.59):

Nyladede barn er de verste 🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...