Gå til innhold

Er det legit å spørre dama om jeg kan ha meg med andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er usikker på om jeg tørr eller ikke, pg av hvilken reaksjon jeg får og så videre. Men her i forholdet har vi sex kanskje 1 gang pr mnd og det er alt for lite for meg. Har vært sammen i 15 år og de siste 2-3 årene har det vært slik. Hvorfor det vet jeg ikke helt, annet en at vi har småunger og migrene i blant. Ofte unnskyldninger med forkjølelse eller for sliten/ redd for å få migrene. 

Så det jeg har kommet frem til er at jeg har lyst til å spørre henne om det er greit om jeg kan ha sex med noen annet. Og da bare sex. Pratet om tema åpent forhold for mange år siden, da var hun i allefall ikke gira på det. Men da tok jeg opp temaet bare for å lufte hvor vi lå der. 

Hvordan vil damer generelt reagere på et slikt spm? Jeg orker ikke noe drama eller at hun blir sur/ lei seg. 

Anonymkode: 9c4c7...294

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er usikker på om jeg tørr eller ikke, pg av hvilken reaksjon jeg får og så videre. Men her i forholdet har vi sex kanskje 1 gang pr mnd og det er alt for lite for meg. Har vært sammen i 15 år og de siste 2-3 årene har det vært slik. Hvorfor det vet jeg ikke helt, annet en at vi har småunger og migrene i blant. Ofte unnskyldninger med forkjølelse eller for sliten/ redd for å få migrene. 

Så det jeg har kommet frem til er at jeg har lyst til å spørre henne om det er greit om jeg kan ha sex med noen annet. Og da bare sex. Pratet om tema åpent forhold for mange år siden, da var hun i allefall ikke gira på det. Men da tok jeg opp temaet bare for å lufte hvor vi lå der. 

Hvordan vil damer generelt reagere på et slikt spm? Jeg orker ikke noe drama eller at hun blir sur/ lei seg. 

2 legit 2 quit 

• Liker 2
Skrevet

Spør i vei, det beste som kan skje er at du går avskjed på grått papir og konemor blir kvitt migrenen.. 

Anonymkode: e422e...6f4

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spør i vei, det beste som kan skje er at du går avskjed på grått papir og konemor blir kvitt migrenen.. 

Anonymkode: e422e...6f4

Spørsmålet mitt er vel egentlig, hvordan reagerer flest kvinner ved et slikt spm?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har blitt sånn med mannen min i det siste, har ikke lyst på sex. Men det er fordi han er så dårlig i senga. Unngår sex fordi jeg gidder ikke å kjede meg og styre. Kunne like godt spist kjøttkaker.

Anonymkode: 29db3...a75

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Du kan selvsagt spørre, men de fleste er monogame mennesker, og det kan godt være dette er slutten for forholdet.

Evt. så kan du jo ta å snakke om sex, snakke om hva du føler.

Anonymkode: 7ae67...0f5

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror du kanskje burde gå et par runder med forholdet først... forsøke å få igang det sexlivet du ønsker deg, forstå hvorfor hun har den lille lysten hun har, kanskje sammen finne ut av hvordan hun kan få mer energi og mer lyst.

Om du bare spør om å få knulle andre, så er det godt mulig du trenger en ny Tinder-profil og en skilmisseadvokat.
Og det å åpne forholdet kan svinge tilbake på deg selv. En ting er å få lov til å ha sex med andre ... steg to er faktisk å finne noen å ha sex med.
Det er ikke underskudd på menn der ute som ønsker sex, så det er ikke gitt at du får noe napp selv om du får lov. En kvinne som har lyst på har nok mye enklere tilgang.

... og hva skjer om hun gjør det samme som deg, men er langt mer vellykket i jakten? Brått sitter du hjemme i tussmørket og småpromper mens hun er ute og får seg en både foran og bak? Hva  syns du om den varianten?

Tenk nøye igjennom dette.
SVÆRT nøye.

• Liker 28
  • Nyttig 11
Skrevet

Ikke for å være frekk, men hun synes sikkert ikke sex er gøy med deg lenger. Eller kanskje du hjelper til for lite med ungene og hjemmet om dagen? Da har man værtfall ikke energi eller lysg på sex med mannen når kvelden kommer. Jeg hadde ikke reagert bra på et sånnt spm værtfall… tror forholdet hadde vært over der og da. 

Anonymkode: 3a927...775

• Liker 23
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Spørsmålet mitt er vel egentlig, hvordan reagerer flest kvinner ved et slikt spm?

De aller fleste vil nok føle seg lite verdsatt, da lav sexlyst i småbarnsliv ofte handler om at barn, det tredje skiftet etc spiser en opp, slik at når noen andre kommer og vil ha den fysiske nærheten, blir det bare mer enn nok. 

Har selv hatt åpent forhold før, men på like premisser. Hvis mannen skulle foreslått å møtt andre her nå i småbarnsfasen fordi han ikke fikk nok sex hjemme hadde jeg faktisk blitt eitrande forbanna fordi løsningen på at jeg er overvelda av å dekke alle andres behov fremfor mine, skal løses av at han skal ut og knulle. 

Jeg ville i hvertfall forsøkt å avlaste mer hjemme og ta en god prat om hva du kan gjøre for å øke sexlysten hennes først. Hvis du synes forholdet og familien din er verdt en skit, gjør du det.

Endret av Anim92
  • Liker 23
  • Nyttig 12
Skrevet

Jeg hadde blitt forbanna og lei meg..

Anonymkode: 893bd...8d6

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er nok lurest å snakke om at du ønsker med sex ene henne og si det betyr mye for dit humør. Slik er det for meg. Om hun sier du kan runke så si at det er ikke det samme  men at du får bedre humør. Hvis hun ikke vil så spør om hennes forslag. Prøve å presse hen lit til med sex og at det påvirker forholdet for deg. når du har brukt noe tid på det, kanskje etter prat flere ganger så spør hva hun syns om et mer åpent forhold. Om det blir aktuelt så er det best om du finner ei for fast treff. Jeg kjenner to par som har det slik i Bergen og Drammen. Men begge de er det dama som er med en fat annen mann.

• Liker 2
Skrevet
Even Tuell skrev (8 minutter siden):

Jeg tror du kanskje burde gå et par runder med forholdet først... forsøke å få igang det sexlivet du ønsker deg, forstå hvorfor hun har den lille lysten hun har, kanskje sammen finne ut av hvordan hun kan få mer energi og mer lyst.

Om du bare spør om å få knulle andre, så er det godt mulig du trenger en ny Tinder-profil og en skilmisseadvokat.
Og det å åpne forholdet kan svinge tilbake på deg selv. En ting er å få lov til å ha sex med andre ... steg to er faktisk å finne noen å ha sex med.
Det er ikke underskudd på menn der ute som ønsker sex, så det er ikke gitt at du får noe napp selv om du får lov. En kvinne som har lyst på har nok mye enklere tilgang.

... og hva skjer om hun gjør det samme som deg, men er langt mer vellykket i jakten? Brått sitter du hjemme i tussmørket og småpromper mens hun er ute og får seg en både foran og bak? Hva  syns du om den varianten?

Tenk nøye igjennom dette.
SVÆRT nøye.

Ja har snakket med henne mange ganger. Hun pleier å si at det blir mindre jo mer jeg klager, den forstår jeg. Og at hun ikke har overskudd for tiden. 

Det er ikke helt underskudd på kvinner heller du, det vet jeg og har fler bærter som vil ha meg. Men jeg er ikke interessert i dem annet en evt sex. Jeg har ikke lyst til å dra fra dama heller og er glad i henne. 

Skrevet

Mannen min sa at sånn vil jeg ikke ha det når vi hadde sjeldent sex. Småbarns tiden er vanskelig for de fleste kvinner. Så vi blir sliten. Ta en prat sammen og finne ut hvorfor dere har så sjeldent sex. Er ikke det noe hun vil ha mere av så kan du kanskje ta den samtalen med ei elskerinne. 

Anonymkode: 57fab...608

Skrevet

Ja kjør på, de fleste damer liker å bli spurt om det.

Anonymkode: 5314f...705

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg går egentlig ut fra at min mann gjerne hadde hatt sex med andre dersom jeg åpnet for det, men jeg hadde ikke godkjent slik ordning uten samme rett også, og der er hvor noe slikt stopper opp oss to mellom. Han hadde klikket bare jeg sa at jeg kunne tenkt meg det. 

Så joda, han kunne da gjerne spørre, men han vet nok hva han hadde fått i svar, og at han ikke hadde likt svaret. 

• Liker 8
Skrevet

Da hadde jeg sagt at du måtte flytte.

Du hadde ødelagt en grunnmur i forholdet og det ikke lenger hadde vært noe å bygge på. Jeg ville aldri klart å stole på deg igjen.

Min eks ønsket pause, kunne møte andre. Vel, det ble med det. Jeg stolte aldri på han igjen, selvom vi aldri gjennomførte pause. Bare temaet var oppe på bordet, ødela forholdet. 15 år og to unger gikk i søla av et enkelt behov for sex. Mannfolk og pikken dems 🙄

Anonymkode: 75ccf...134

• Liker 13
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja har snakket med henne mange ganger. Hun pleier å si at det blir mindre jo mer jeg klager, den forstår jeg. Og at hun ikke har overskudd for tiden. 

Det er ikke helt underskudd på kvinner heller du, det vet jeg og har fler bærter som vil ha meg. Men jeg er ikke interessert i dem annet en evt sex. Jeg har ikke lyst til å dra fra dama heller og er glad i henne. 

Spørsmålet er;

Hva gjør du for at sexlysten og overskuddet hennes skal øke? Tar du like mye del i husarbeid/familie som henne? 
Og; Hvordan er sexen deres? Har du hennes nytelse i fokus også? 

Hvis det nå hadde blitt slik at hun hadde vært positiv til å åpne opp forholdet - hvordan ville det vært for deg at hun hadde sex med andre?

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan er arbeidsfordeling ellers? Gjør dere begge like mye?

For ellers blir det litt urettferdig at hun er hjemme og steller barn og hus, mens du får kjøtt.

• Liker 6
Skrevet

Hvis du ønsker å fortsatt være i et forhold med henne, så burde du ihvertfall ikke spørre om det, særlig siden hun har reagert negativt på spørsmålet før.

Hvis jeg hadde fått et slikt spørsmål fra mannen min hadde jeg blitt lei meg, sint, følt at jeg ikke var  bra nok, og jeg hadde mest sannsynligvis tenkt på at han heller skulle ønske han hadde sex med noen andre, de få gangene vi hadde sex.  Jeg hadde begynt å bli oppmerksom på alle damer rundt når vi er ute sammen, og tenkt at kanskje han kunne tenke seg å ha sex med henne? Jeg hadde blitt sjalu. Jeg hadde blitt redd for at han skulle være utro hver gang han er ute alene. Jeg hadde ikke taklet det.

Og jeg tror veldig mange kvinner tenker på sex som noe veldig emosjonelt, mens menn fint klarer å koble følelsene ut når de har sex. Ergo siden hun er kvinne ville jeg i hennes sko tenkt: Du er ikke glad i meg mer!!!

Anonymkode: 1cc0c...c5a

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du tar mao hus og hjem mens hun får ha seg med en mann som gir henne noe da regner jeg med? Kun sex selvsagt. Ikke noe mer. Hun kommer hjem blid og nypult og du stiller ingen spørsmål. 

Anonymkode: f818f...ecf

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...