AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #1 Del Skrevet 13. november 2023 Jeg har altså en ide til en app, som jeg ønsker å lage Noen her med erfaring? Hvordan går jeg frem for å lære det? Selvsagt er det youtube, onlinekurs og studier, men det er en jungel. Og bør jeg skaffe meg noe bakgrunnskunnskap? Jeg var såkalt superbruker på officepakken- og det er jeg enda, jeg har altså ingen peiling på hvordan tlf og programvaren på den fungerer. Noen bøker som kan anbefales for å få en overfladisk oversikt? Jeg har mye tid, noe penger, og ingeniør utdanning så føler jeg burde klare å få det til, ihvertfall å få den opp å gå, om den dekker behovet er jo en annen ting Anonymkode: b05e6...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
proghodet Skrevet 13. november 2023 #2 Del Skrevet 13. november 2023 (endret) Siden du skriver "app", så tenker jeg umiddelbart mobilapp. Vil du bygge for Android, eller iOS? De må isåfall lages hver for seg. Man bruker da henholdsvis Android Studio og Xcode. Må det være en "native" mobil-app, eller kunne det vært en webapp / nettside som innehar den samme funksjonaliteten? Du kan isåfall kanskje løse det med html/css/javascript og et eller annet serverspråk (php, python, node/js, etc) Eller tenker du en faktisk Windows / MacOS app som funker på desktop? Da er vi kanskje mer over i Visual C++ / C# på windows, men fortsatt Xcode på MacOS. Med en såpass vag beskrivelse av hva programmet skal løse og hvilke plattformer det må funke på er det vanskelig å gi konkrete tips. Jeg ville kanskje begynt med å lage en skisse / prototype i Figma, hvor du tegner opp hvordan du vil at programmet skal roughly se ut og fungere. Hvilken funksjonalitet som må være på plass, og gjerne en idé om hvor man henter data fra (hvis det er relevant) - kan være et eksternt API, kan være lokale filer, en database etc. Håper dette kan hjelpe deg i riktig retning på hvilken ende du kan begynne i, iallefall. Det er som du sier en jungel å finne ut av 😅 Endret 13. november 2023 av proghodet 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå