Gå til innhold

Fårikål varme opp flere ganger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg lagde en stor gryte med fårikål i går. Varmet opp i dag og ser at jeg greier ikke å spise alt.
Kan jeg sette den i kjøleskap og varme opp på nytt i morgen?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe problem. Vi pleier å sette grensen på den 3. dagen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nope, du kan varme opp litt og litt opptil 3 dager etter at det er lagd, men du kan ikke varme opp kål to til tre ganger! Da blir du garantert dårlig.. 

Anonymkode: 1f411...ed3

Skrevet

Det går helt bra.

Anonymkode: 8bdcd...58a

• Nyttig 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Nope, du kan varme opp litt og litt opptil 3 dager etter at det er lagd, men du kan ikke varme opp kål to til tre ganger! Da blir du garantert dårlig.. 

Man kan fint spise det 3 dager på rad så lenge det har stått kaldt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
male32 skrev (På 13.11.2023 den 19.13):

Hei

Jeg lagde en stor gryte med fårikål i går. Varmet opp i dag og ser at jeg greier ikke å spise alt.
Kan jeg sette den i kjøleskap og varme opp på nytt i morgen?

Mat kan kjøles ned raskt og deretter varmes opp en gang. Flere ganger er ikke å anbefale. Spesielt ikke kål.

Anonymkode: c16f4...36e

• Liker 1
Skrevet
bysummerfall skrev (På 13.11.2023 den 19.47):

Man kan fint spise det 3 dager på rad så lenge det har stått kaldt.

man kan IKKE varme opp kål tre ganger, men man kan fint varme opp kål som har stått kaldt i tre dager - det er en stor forskjell på de to. 

• Liker 4
Skrevet

Det er mange som har varmet opp fårikål flere ganger, og det har vel stort sett gått bra.

Men til en annen gang; når du skal spise av den dag to, ta av det du tror er riktig mengde over i en ny kjele, og la resten fortsatt stå kaldt. Da kan du ha glede av restene på en trygg måte mange dager. 

Og har du ikke varmet opp nok, går det veldig fort å varme opp en porsjon til, så gjør det heller slik enn å varme opp for mye og risikere at det blir dårlig og/eller må kastes.

Du kan bli ganske dårlig av kål som har stått varmt flere ganger.

Anonymkode: e0363...2e4

• Liker 2
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

man kan IKKE varme opp kål tre ganger, men man kan fint varme opp kål som har stått kaldt i tre dager - det er en stor forskjell på de to. 

Vel. jeg lever ennå og har fortsatt ikke blitt syk etter å ha gjort dette flere ganger.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2023 den 19.22):

tull! Det er vanlig å varme opp fårikål flere dager på rad, den blir bedre for hver gang. Mer konsentrert . 

Anonymkode: ff09b...eb7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...