AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #1 Skrevet 13. november 2023 Har kronisk migrene og har vært helt utslitt den siste perioden! Har hatt 2 legetimer den siste perioden hvor legen valgte å sykemelde meg. Jeg følges også opp av nevrolog . Etter at jeg ble sykemeldt ble jeg verre. Dette mye fordi jeg måtte slutte å bruke noen medikamenter som legen mente kunne forverre migrena. Rett før sykemelding gikk ut, sendte jeg en konsultasjon til legen hvor jeg forklarte situasjon og ba om en forlengelse. Han har avsluttet konsultasjon uten å forlenge sykemelding eller avslå dette med en forklaring. Jeg har også ringt legekontor og bedt legen om å ringe meg. Dette er over en uke siden, men fortsatt ikke hørt noe. Blir så lei meg. Vet at jeg er en byrde for alle.. men har det så vondt! Hva kan man forvente i en slik situasjon? Hva burde jeg gjøre? Jeg har hatt migrene i 8 år og det er først de siste årene smertene har blitt ekstreme og jeg har vært oftere i kontakt med lege. Anonymkode: bf243...f73
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #2 Skrevet 13. november 2023 Tar et hint? Anonymkode: c5c0f...dca 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #3 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har kronisk migrene og har vært helt utslitt den siste perioden! Har hatt 2 legetimer den siste perioden hvor legen valgte å sykemelde meg. Jeg følges også opp av nevrolog . Etter at jeg ble sykemeldt ble jeg verre. Dette mye fordi jeg måtte slutte å bruke noen medikamenter som legen mente kunne forverre migrena. Rett før sykemelding gikk ut, sendte jeg en konsultasjon til legen hvor jeg forklarte situasjon og ba om en forlengelse. Han har avsluttet konsultasjon uten å forlenge sykemelding eller avslå dette med en forklaring. Jeg har også ringt legekontor og bedt legen om å ringe meg. Dette er over en uke siden, men fortsatt ikke hørt noe. Blir så lei meg. Vet at jeg er en byrde for alle.. men har det så vondt! Hva kan man forvente i en slik situasjon? Hva burde jeg gjøre? Jeg har hatt migrene i 8 år og det er først de siste årene smertene har blitt ekstreme og jeg har vært oftere i kontakt med lege. Anonymkode: bf243...f73 Bestill en legetime? Ring nevrologen din? Anonymkode: be4cc...541 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #4 Skrevet 13. november 2023 Bestill en ny time Anonymkode: 049f7...b2d 4
Maskinfører Skrevet 13. november 2023 #5 Skrevet 13. november 2023 Da skifter man til en lege som svarer pasienten 😀 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #6 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tar et hint? Anonymkode: c5c0f...dca Hint om hva? Hi Anonymkode: bf243...f73
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #7 Skrevet 13. november 2023 Maskinfører skrev (5 minutter siden): Da skifter man til en lege som svarer pasienten 😀 Ja, for fastleger med plass på listene vokser jo på trær over hele landet ... Anonymkode: 973c9...f17 3
Maskinfører Skrevet 13. november 2023 #8 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, for fastleger med plass på listene vokser jo på trær over hele landet ... Anonymkode: 973c9...f17 Såpass ja fikk ny fastlege i 2015 aldri vært der
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #9 Skrevet 13. november 2023 Det kan være legen er sykmeldt eller noe sånt også. Om du ringer og bestiller en ny time på legekontoret, kanskje du kan få komme til en annen lege. Anonymkode: 680e1...448 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #10 Skrevet 13. november 2023 Maskinfører skrev (2 minutter siden): Såpass ja fikk ny fastlege i 2015 aldri vært der Fastlegene i min hjem-kommune har i alle fall flere hundre personer på ventelistene deres. Bor ikke i nærheten av noen større byer heller. Så det sier vel sitt... Anonymkode: 5ea21...9cb 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #11 Skrevet 13. november 2023 Ville ringt legekontoret om morgenen og bedt om en akuttime. Får ikke hjelpe om du får time hos en annen enn fastlegen. Skjønner det må være fortvilende å ikke få kontakt. Du burde bli fulgt opp mtp medikamenter og. Ei i familien fikk god hjelp av botox. Anonymkode: 75efd...0b5 2
Carrot Skrevet 13. november 2023 #12 Skrevet 13. november 2023 Hei TS, har du meldt deg inn i hodepine norge? Der har du mulighet til direktechat med spesialister hver Torsdag (?) og du får også tilgang til informasjon som kan hjelpe deg. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tar et hint? Anonymkode: c5c0f...dca finn en annen lekeplass! Migrene er en nevrologisk hjernesykdom, en som rammer veldig vidt og ulikt. Ikke alle fastleger har nok kunnskap - kanskje det er derfor legen din ikke svarer, men - har du sjekket inne på NAV sine sider om du kanskje har fått forlenget sykemelding uten tilbakemelding? Hvis ikke sjekk der, deretter kan du om nødvendig ta kontakt med legevakten også for å få hjelp siden du mulignes har det som kalles statusmigrene (Anfall som ikke går over men varer ved over lang tid i varierende styrke) Og sist men ikke minst, migrenepasienter er IKKE en byrde! De LEVER MED en SYKDOM som er en byrde, det er noe helt annet! ❤️ 7 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #13 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hint om hva? Hi Anonymkode: bf243...f73 Det er det som er problemet ditt, du tar ikke hintet. Fastlegen er ikke en chattevenn, sykemeldinger kan ikke bestilles digitalt. Anonymkode: 31d20...02d 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #14 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Eh jo fastlegen kan sendes digitalt. Og jo fastlegen skaper usikkerhet hos ts ved ikke svare. Skikkelig ufint. Anonymkode: 5f704...869 Da er TS voksen nok til å ta en tlf eller bestille ny time over nettet. Går TS og bare venter på en time av en lege som er trevel er det TS sitt problem. Ts burde bestilt time i stedenfor for å bestille forlengelse av sykemeldingen over nett. Anonymkode: e174d...d84 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #15 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Da er TS voksen nok til å ta en tlf eller bestille ny time over nettet. Går TS og bare venter på en time av en lege som er trevel er det TS sitt problem. Ts burde bestilt time i stedenfor for å bestille forlengelse av sykemeldingen over nett. Anonymkode: e174d...d84 Ts har jo ringt... Anonymkode: 4ba49...8ac
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #16 Skrevet 13. november 2023 Pga sterke smerter/migrene har jeg ikke alltid mulighet til å dra ned på legekontor. Jeg tar tabletter jeg blir svimmel av og kan ikke kjøre dit. Det vet jo legen min allerede. Om jeg har en ok dag og våkner uten smerter, vil et legebesøk med lyder og venting på venterommet gi meg migrene i flere dager. Legen har også telefontid hvor han ringer pasienter. Jeg har kinokjede bedt om et tilbud som ikke tilbys andre også. HI Anonymkode: bf243...f73
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #17 Skrevet 13. november 2023 Carrot skrev (2 timer siden): Hei TS, har du meldt deg inn i hodepine norge? Der har du mulighet til direktechat med spesialister hver Torsdag (?) og du får også tilgang til informasjon som kan hjelpe deg. finn en annen lekeplass! Migrene er en nevrologisk hjernesykdom, en som rammer veldig vidt og ulikt. Ikke alle fastleger har nok kunnskap - kanskje det er derfor legen din ikke svarer, men - har du sjekket inne på NAV sine sider om du kanskje har fått forlenget sykemelding uten tilbakemelding? Hvis ikke sjekk der, deretter kan du om nødvendig ta kontakt med legevakten også for å få hjelp siden du mulignes har det som kalles statusmigrene (Anfall som ikke går over men varer ved over lang tid i varierende styrke) Og sist men ikke minst, migrenepasienter er IKKE en byrde! De LEVER MED en SYKDOM som er en byrde, det er noe helt annet! ❤️ Takk for svar 👏🏽 Nei, ikke sjekket Nav! Men det skal jeg gjøre snart. Tusen takk, var fint skrevet ❤️🥰 Anonymkode: bf243...f73 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #18 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er det som er problemet ditt, du tar ikke hintet. Fastlegen er ikke en chattevenn, sykemeldinger kan ikke bestilles digitalt. Anonymkode: 31d20...02d Fastleger kommuniserer ikke med pasientene sine via hint. Dette er helsepersonell på jobb, ikke tenåringer på ungdomsskolen. Anonymkode: 9a862...460 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #19 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Pga sterke smerter/migrene har jeg ikke alltid mulighet til å dra ned på legekontor. Jeg tar tabletter jeg blir svimmel av og kan ikke kjøre dit. Det vet jo legen min allerede. Om jeg har en ok dag og våkner uten smerter, vil et legebesøk med lyder og venting på venterommet gi meg migrene i flere dager. Legen har også telefontid hvor han ringer pasienter. Jeg har kinokjede bedt om et tilbud som ikke tilbys andre også. HI Anonymkode: bf243...f73 Du kan be om rekvisisjon på taxi slik at du kan komme deg til og fra uten å kjøre selv, du kan også høre om de har et rom du kan få vente alene i😊 Anonymkode: 4ba49...8ac 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #20 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har kronisk migrene og har vært helt utslitt den siste perioden! Har hatt 2 legetimer den siste perioden hvor legen valgte å sykemelde meg. Jeg følges også opp av nevrolog . Etter at jeg ble sykemeldt ble jeg verre. Dette mye fordi jeg måtte slutte å bruke noen medikamenter som legen mente kunne forverre migrena. Rett før sykemelding gikk ut, sendte jeg en konsultasjon til legen hvor jeg forklarte situasjon og ba om en forlengelse. Han har avsluttet konsultasjon uten å forlenge sykemelding eller avslå dette med en forklaring. Jeg har også ringt legekontor og bedt legen om å ringe meg. Dette er over en uke siden, men fortsatt ikke hørt noe. Blir så lei meg. Vet at jeg er en byrde for alle.. men har det så vondt! Hva kan man forvente i en slik situasjon? Hva burde jeg gjøre? Jeg har hatt migrene i 8 år og det er først de siste årene smertene har blitt ekstreme og jeg har vært oftere i kontakt med lege. Anonymkode: bf243...f73 Wow, du har sendt legen en konsultasjon 😮 Det skulle vel heller vært omvendt. Kanskje derfor derfor du ikke hører fra legen siden du har byttet på rollene deres. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hva er en 'Konsultasjon'? En historisk og moderne definisjon. Oppstått fra det latinske ordet 'consultare', har konsultasjonsporsessen gått gjennom en fascinerende utvikling. I dag refererer konsultasjon generelt til prosessen der en ekspert gir råd eller informasjon til en kunde, klient eller pasient som trenger det. Anonymkode: 85a17...629 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå