Gå til innhold

Hva gjør man når fastlegen slutter å svare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kronisk migrene og har vært helt utslitt den siste perioden! Har hatt 2 legetimer den siste perioden hvor legen valgte å sykemelde meg. Jeg følges også opp av nevrolog . 
Etter at jeg ble sykemeldt ble jeg verre. Dette mye fordi jeg måtte slutte å bruke noen medikamenter som legen mente kunne forverre migrena. Rett før sykemelding gikk ut, sendte jeg en konsultasjon til legen hvor jeg forklarte situasjon og ba om en forlengelse. Han har avsluttet konsultasjon uten å forlenge sykemelding eller avslå dette med en forklaring. 
Jeg har også ringt legekontor og bedt legen om å ringe meg. Dette er over en uke siden, men fortsatt ikke hørt noe. 
Blir så lei meg. Vet at jeg er en byrde for alle.. men har det så vondt! 
Hva kan man forvente i en slik situasjon? Hva burde jeg gjøre? Jeg har hatt migrene i 8 år og det er først de siste årene smertene har blitt ekstreme og jeg har vært oftere i kontakt med lege. 

Anonymkode: 0dd60...779

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestill legetime og møt opp. Er muligens det han prøver få deg til å gjøre

Anonymkode: 116d2...042

Skrevet

Hva sa de på legekontoret da? At han skulle ringe deg? For du må faktisk ha en time for å få sykemelding, antagelig kan det holde med telefontime, men da må du ringe med en gang om morgenen når de åpner og få akuttime dersom det ikke er noe ledig kjapt. Du har egentlig ventet altfor lenge, du kan ikke vente en uke på å bli oppringt når det gjelder sykemelding. 

Anonymkode: cbedd...743

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva sa de på legekontoret da? At han skulle ringe deg? For du må faktisk ha en time for å få sykemelding, antagelig kan det holde med telefontime, men da må du ringe med en gang om morgenen når de åpner og få akuttime dersom det ikke er noe ledig kjapt. Du har egentlig ventet altfor lenge, du kan ikke vente en uke på å bli oppringt når det gjelder sykemelding. 

Anonymkode: cbedd...743

Jeg ringte legekontoret da jeg så at han ikke svarte på konsultasjon. Han var ikke på jobb, men fikk beskjed om å sende melding som konsultasjon for å bli kontakta. Gjorde dette igjen .. men hører fortsatt ingenting fra legen. 

Anonymkode: 0dd60...779

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...