Gå til innhold

Barnet mitt har fått streptokokker i halsen. Hvor stor sjangs er det for at jeg blir smittet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med synspunkter her? 
Vi er veldig nær hverandre,barnet er bare 4 år så det blir mye nærkontakt. 

Anonymkode: 7e212...f3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde akkurat streptokokker uten at ettåringen min fikk det - alt er mulig :) 

Anonymkode: 7b895...12c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde akkurat streptokokker uten at ettåringen min fikk det - alt er mulig :) 

Anonymkode: 7b895...12c

Ja prøver å Google på hvor smittsomt det er men blir ikke klok. Står det er smittsomt men ikke like smittsomt som forkjølelse eller sånt. Bruker ikke bli smittet av barnet heller så tror egentlig det går fint men barnet hoster meg jo i ansiktet og det hender vi spiser av samme skje osv så jeg blir jo egentlig overrasket om jeg ikke blir smittet. 

Anonymkode: 7e212...f3a

Skrevet

Minstemann har hatt streptokokker i halsen to ganger uten at noen av oss andre har fått det. 

Anonymkode: b3a6e...492

Skrevet

Ikke så himla stor. Vi har hatt strep på ett familiemedlem (forskjellig hvilket familiemedlem) flere ganger, uten at noen andre har blitt syke. 

Anonymkode: 6c8e4...0de

Skrevet

Ganske mange barn har streptokokker i hals og nese "hele tiden". En del voksne og. Så det trenger ikke bli infeksjon av det.

Anonymkode: 64129...89c

Skrevet

Da mine var små og kom hjem med den ene etter den andre luftveisinfeksjonen, så vil jeg si at jeg ble smittet ca 20% av gangene. Si jeg hadde 3-4 forkjølelser eller infeksjoner i småbarnsperioden, og nå når de er større har jeg ca 2 sykdomsperioder i året. Samme med far. Om jeg skal prøve på litt statistikk. Vi voksne jo vært gjennom alt dette selv, og man blir immun mot det meste etter hvert. 

Anonymkode: 78eb4...7a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...