Gå til innhold

Når kunne din baby sove i stillestående vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan fikk du det til?😊 

Anonymkode: 226b1...1ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri 🤣 1,5 år nå og må rugges til dupp i barnehagen. De ansatte sa bare at noen barn aldri sovner i stillestående vogn. 

Anonymkode: cc82c...18d

Skrevet

Fra start. Ga en flaske og la babyen i vogn med smokk 😅 men vi bysset aldri ellers når vi skulle legge babyen. Kun ved sykdom osv… De første ukene foretrakk babyen å bli svøpet 😊 

Anonymkode: 6a179...1d3

• Liker 1
Skrevet

Klarte det ganske fort, men måtte trilles ihvertfall 10-15 min etter hun sovna, så hun ikke skulle våkne. Og så brukte vi sånn vogn-vugger festet på vogna. Og om å gjøre å ikke bråstoppe vogna, men kanskje få en myk overgang.

Skrevet

Etter at vi byttet til sittedelen. Han hatet bagen. Var mye gråt og uro oppi der. Fikk et helt annet forhold til vogna da sittedelen kom på 😊

Skrevet

Aldri 🙃 Kunne sovne hvis vogna var i bevegelse, men tror jeg kan telle på én hånd gangene hun sov videre etter at vogna stoppa.

Anonymkode: 0b958...1ed

Skrevet

Ca 5 måneder. I starten beveget vi litt på vognen frem og tilbake før hun sovnet og gjerne litt etter hun hadde sovnet, og litt underveis dersom hun våknet etter kort tid. Så kuttet vi gradvis ned på det og etter noen uker kunne vi legge henne ned i vognen og hun trengte ingen bevegelse.

Startet å gjøre dette på den første duppen hver dag og ikke alle samtidig, slik at det skulle bli en skånsom overgang. Fungerte veldig bra hos oss. 

Anonymkode: aeb38...5e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Aldri 🤣 1,5 år nå og må rugges til dupp i barnehagen. De ansatte sa bare at noen barn aldri sovner i stillestående vogn. 

Anonymkode: cc82c...18d

Haha, jeg burde lagt til den ja. *hvis den noensinne ble mulig å legge i stillestående vogn 😆

Anonymkode: 226b1...1ce

• Liker 1
Skrevet

Så langt… aldri!😂 1,5 år nå og må vugges frem og tilbake i vognen, og i noen tilfeller må vi ut og gå på grusen🫡 Uansett hvor trøtt hun har vært har det bare ikke nyttet å få henne til å sove i stillestående vogn. Har alltid gått greit å la vognen stå stille så snart hun sover, da!

Anonymkode: 53492...2eb

Skrevet

Gikk seg til fort etter barnehagestart ved 1,5 års alder. Har alltid rugga hjemme, men i barnehagen forsøkte de alltid å legge uten bevegelse først, og det gikk seg til etter en måneds tid.

Anonymkode: 32ae7...2ba

Skrevet

Eldste måtte trilles hele luren til hun sluttet å sove på dagen da hun var ca 1,5år. 🫠

Yngste, nå 3mnd, kan vi bare legge qå sovner hun. Håper det varer!! 🤞🏼

Anonymkode: 7cc46...87e

Skrevet

Rundt 5 mnd. Frem til da sov hun inne i en bedside vi hadde på stua. Triller litt, å så sover hun i et par timer. Men vi har aldri holdt på med byssing (kanskje vi var heldige med ungen), så hun har bare sovnet med flaske eller smokk, og så la vi henne bare ned i bedsiden. 

Anonymkode: 12043...028

Skrevet

Alltid måtte vugge begge mine, men fra 8-måneders alder var det bare så vidt de trengte bittelitt rugging, så gadd ikke jobbe så hardt for å prøve å få det bort, liksom.

Anonymkode: 19b6a...fe0

Skrevet

Eldste helt fra start. Kunne legge henne i vognen og så sovnet hun etter litt

• Liker 1
Skrevet

Måtte aldri vugge noen av , fordi jeg aldri startet med det, så dermed sovnet alle tre nesten med en gang de kom i vogna. 

Anonymkode: b1618...8f9

• Liker 1
Skrevet

De 2 første - aldri. Sistemann fra første vogntur når han var 5 dager gammel og ut vognperioden. 

Anonymkode: bebaf...3ae

Skrevet

Sovne eller sove?

Sove i stillestående vogn har hun alltid klart heldigvis. Men har som regel trengt trilling eller vugging for å sovne. I større og mindre grad i perioder :)  

Vi bysset nesten aldri i starten men plutselig fra 3-4 mnd var det eneste måte å få min til å sove på og måtte bysse lenge. Sånn til dere som mener dere "aldri begynte med byssing" og derfor klarte baby å sovne uten bevegelse. Dere hadde nok flaks med en baby som ikke trengte å bysses og at det forble sånn :) Byssing er jo ikke noe man venner baby til, det er noe de vanligvis trenger helt av seg selv (de var jo vant til å bli bysset mye når de lå inni magen)

Anonymkode: 4a981...e08

• Liker 2
Skrevet

Eldstemann kunne ikke det før han var nærmere 2.. Kunne ikke engang slippe unna med å stå og rugge, vognen måtte være i konstant bevegelse fremover. De i barnehagen smålo da han begynte og mente at neeeida, de skulle nok få ham til å sove i vogn som sto i ro, ja, det var så lett atte.. Det tok et år før de klarte det, gitt... 

Minstemann kunne sove blund nr 2 i nogenlunde stillestående vogn fra han var 6-7 mnd, men måtte ut og trille ca hvert 20. minutt. 

Anonymkode: 6c63c...4e7

• Liker 1
Skrevet

Begge mine sov godt i vogn fra start, kan i grunn sove hvor som helst så lenge dem har tørr bleie og full mage. 

• Liker 1
Skrevet

Fikk det aldri til, men de fikk det til i barnehagen da hun startet ved 12 måneder. Så etter det har vi i det minste kun måttet trille frem til hun sovner, og så kunnet la vognen stå stille etter det. Før barnehage våknet hun umiddelbart hvis ikke vognen var i bevegelse. Holdt ikke å stå stille og rugge eller å trille frem/tilbake mens man satt på benk, det måtte være kontinuerlig trilling. Ble myyye trilling på både meg og mannen, verste trilleturene varte i 3 timer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...