Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har datet en fyr i litt over en måned nå og vi viber veldig godt sammen. Det er en fin aldersforskjell hvor han er eldre enn meg, og jeg er ikke vant til å date, noe han er litt mer kjent på enn meg.

Jeg lurer på hvor lenge det er normalt å date før man anser hverandre som kjærester? Er det sånn at man spør den andre parten eller kommer det naturlig?

viktig å få med at han har et barn og vi er begge veldig enig om at det er han som tar intiativ til et eventuelt møte når han føler vi er trygge nok sammen, til at han vil jeg skal møte hen. Men forrige uke kom jeg til han på kveldstid når han hadde hen hjemme(hen lå og sov) og ba meg være stille, han sa det var risikofylt men at han ønsket så veldig gjerne å se meg og ville ta den risikoen på at hen kunne våkne og da treffe meg.

jeg selv føler at dette er noe som kan tyde på at han føler vi går riktig vei, men jeg er veldig flink til å sabotere for meg selv og overtenke og lurer derfor litt på hva dere tenker? Anser han oss som kjærester, eller på vei til å bli kjærester eller tror dere han fortsatt er på datingbiten?

vi snakker daglig, treffes minst en gang i uken og jeg har sovet over der flere ganger, og har også sovet der når han skal på jobb dagen etterpå, og fått beskjed om å bare legge nøkkelen på trygt sted og at jeg kan bruke så lang tid jeg vil på og stå opp og reise. Min følelse er jo at vi snart kan anse hverandre som kjærester men jeg vil ikke være for tidlig ute og skremme han vekk ved å spørre siden vi bare har datet litt over en måned.

Beklager for superlangt innlegg men tenkte det var smart med litt context :P 

Endret av Anonym01234
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min verden er dere kjærester, men etter det jeg har forstått på kg må dere erklære dere for eksklusive først. Mange her inne mener det er helt greit å ligge med andre frem til det eksklusivitet er fastsatt.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

I min verden er dere kjærester, men etter det jeg har forstått på kg må dere erklære dere for eksklusive først. Mange her inne mener det er helt greit å ligge med andre frem til det eksklusivitet er fastsatt.

Så man må liksom ta den superkleine samtalen med «hva er vi?» eller «vil du være kjæresten min?» 😂

• Liker 1
Skrevet
Anonym01234 skrev (2 minutter siden):

Så man må liksom ta den superkleine samtalen med «hva er vi?» eller «vil du være kjæresten min?» 😂

I følge kvinneguiden: Ja. 

Skrevet

Du beskriver en kjæreste, men er redd for at han vil bli skremt av ordet?

Jeg skjønner ikke hva som skjer med verden. Selv 9åringen min er mindre redde for ordet «kjæreste» enn voksne folk.

Er du usikker om dere er kjærester, så spør du. Vi var kjærester samme dag som vi lå sammen første gang, flyttet sammen etter en måneds tid. 

Anonymkode: ff7b9...99b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har datet en mann i 4 mnd nå, og vi har snakket om det, men han er fortsatt ikke klar for å definere forholdet, og trenger tid🙄 Og vi oppfører oss som kjærester, er sammen minst en gang i uken, har daglig kontakt, er både fysisk og emosjonelt intime. Så vi er egentlig kjærester, men han er ikke der enda🤷‍♀️ 

Anonymkode: af6fc...f59

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du beskriver en kjæreste, men er redd for at han vil bli skremt av ordet?

Jeg skjønner ikke hva som skjer med verden. Selv 9åringen min er mindre redde for ordet «kjæreste» enn voksne folk.

Er du usikker om dere er kjærester, så spør du. Vi var kjærester samme dag som vi lå sammen første gang, flyttet sammen etter en måneds tid. 

Altså som jeg skrev i innlegget så er jeg yngre, har kommet ut av et langvarig forhold og er ikke vant til den delen, føler også det er naturlig og ikke ville skremme den andre parten med noe ved å gå fort raskt frem

Skrevet

Jeg har datet en mann i 4 mnd nå, og vi har snakket om det, men han er fortsatt ikke klar for å definere forholdet, og trenger tid🙄 Og vi oppfører oss som kjærester, er sammen minst en gang i uken, har daglig kontakt, er både fysisk og emosjonelt intime. Så vi er egentlig kjærester, men han er ikke der enda🤷‍♀️ 

Anonymkode: af6fc...f59

Ikkesant, det er akkurat det. Selvom jeg føler vi er kjærester eller på god vei til å bli det så er det jo ikke noe jeg vil skremme med om han ønsker å ta det rolig

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Har datet en i 2 mnd. Vi har ikke definert oss. Men vi har vært ekslusive fra dag én og har sagt vi er glad i hverandre 🤷🏻‍♀️ 

Skrevet

Det er blitt så mange betegnelser på dette nå. Jeg er jo gammel og aner ikke hva som skiller en fast datingpartner og en kjæreste. Så lenge man opptrer offentlig som par, og er eksklusive så er man vel kjærester.

Anonymkode: d4479...ed6

Skrevet

Du kan si til ham at du ikke vet hvordan du skulle omtale ham når du snakker om dere med venninner. 

Anonymkode: 8a565...448

• Liker 1
Skrevet

Det er blitt så mange betegnelser på dette nå. Jeg er jo gammel og aner ikke hva som skiller en fast datingpartner og en kjæreste. Så lenge man opptrer offentlig som par, og er eksklusive så er man vel kjærester.

Aldri hatt praten om å være eksklusive, traff hverandre på happn og fant ut av vi begge ønsker det samme, altså å finne mannen/damen i sitt liv, men at vi tok det litt som det kom for å se hva man møtte på. 
Vi kysser og koser på hverandre når vi er ute sammen også 

Skrevet

Du kan si til ham at du ikke vet hvordan du skulle omtale ham når du snakker om dere med venninner. 

Anonymkode: 8a565...448

Lurt!

Skrevet
WhisperingWind skrev (4 minutter siden):

Har datet en i 2 mnd. Vi har ikke definert oss. Men vi har vært ekslusive fra dag én og har sagt vi er glad i hverandre 🤷🏻‍♀️ 

Vi har aldri sagt at vi er glad i hverandre, men vi har sagt vi liker hverandre. Jeg har også sagt jeg føler meg trygg med han

Skrevet

Hvis folk ikke selv forstår når man skal være eksklusive så er man egentlig ikke kjærestematriale. Såpass må man forvente av et voksent menneske.

Mulig jeg er gammeldags, greit nok det. 

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, Anonym01234 said:

Altså som jeg skrev i innlegget så er jeg yngre, har kommet ut av et langvarig forhold og er ikke vant til den delen, føler også det er naturlig og ikke ville skremme den andre parten med noe ved å gå fort raskt frem

Jeg var 19 når jeg traff mannen min (siden du svarer på kommentaren min med alder som argument).

Hvis han blir skremt av ordet kjæreste så er han ikke interesert i deg på den måten. En måned med å være fysiske er mer enn nok til å snakke om å være kjærester. Hvis du er redd for å skremme han bort, så tenker jeg at du egentlig er redd for sannheten, noe som bare kommer til å bite deg selv i rumpa til slutt. Endten er han glad i deg på den måten, eller så bruker han deg. Bedre å få ett svar enn å utsette det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg var 19 når jeg traff mannen min (siden du svarer på kommentaren min med alder som argument).

Hvis han blir skremt av ordet kjæreste så er han ikke interesert i deg på den måten. En måned med å være fysiske er mer enn nok til å snakke om å være kjærester. Hvis du er redd for å skremme han bort, så tenker jeg at du egentlig er redd for sannheten, noe som bare kommer til å bite deg selv i rumpa til slutt. Endten er han glad i deg på den måten, eller så bruker han deg. Bedre å få ett svar enn å utsette det.

Skjønner veldig godt hvor du kommer fra og det var ikke direkte ment som er argument.

Tror det heller handler om mine egne traumer som gjør det skummelt, fordi jeg ikke er vant til å gå inn i et forhold på slikt vis. Men absolutt en veldig god idè og bare spørre han

Skrevet

Jeg er en dame på 30 år, og er litt uenig med de fleste her. 

Jeg dater en kar for øyeblikket, hadde han spurt meg om vi kan være kjærester etter kun èn mnd, så hadde jeg nok avsluttet hele greia. Hadde følt meg stressa og kvelt.

Jeg hadde taklet at han hadde spurt meg om hvordan jeg ser veien videre, men å være kjæreste føles veldig bindende for meg så tidlig. Her er vi dog enige om at vi er "eksklusive" i den forstand at vi ikke har sex med andre, men om det utvikler seg videre derfra er jeg fortsatt usikker på.

Anonymkode: 4b08d...d43

• Liker 3
Skrevet

Jøss, virker på enkelte som at det er mer alvorlig å være kjærester enn å gifte seg.

Nei, man «binder» seg ikke ved å være kjærester. 

Anonymkode: 7d876...2b5

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig. Jeg har også liten erfaring med dating så jeg har ikke fasiten her. 

Det jeg kan si for min egen del er at jeg ikke ser noen stor forskjell på det å være kjærester og å være eksklusive. 

Man trenger jo ikke sende lapp og spørre om man skal være kjærester. Det funker også å informere den andre om at man setter pris på at de gir beskjed om de er intime med andre for det er ikke du interessert i siden du bare treffer han. 

Så ser jeg at det kan være gode grunner til at man ikke forteller verden at man er kjærester så tidlig som etter en måned. Særlig om det er barn involvert synes jeg man kan bruke litt tid på å si det. 

Hvordan dere har det sammen er viktigere enn hvilken merkelapp dere har. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...