Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg var idag på min første ultralyd (etter fryseforsøk) og gynekologen målte fosteret til å være 5 dager lengre enn jeg først trodde. Er det flere somnhar opplevd dette?

Anonymkode: 2004c...567

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er selv flyttet fem dager frem på både tidlig ultralyd og ordinær. Jeg helt sikker på når han ble unnfanget, både pga. medisiner i forbindelse med hjelp til eggløsning, eggløsningstester og tempen. 
Slik jeg skjønner så er min velutviklet og frisk, og det er helt greit å bli flyttet litt på selv om man vet at det «ikke stemmer». 

Anonymkode: 2cbaa...8f3

Skrevet

Ja det skjer. Målingene så tidlig er så liten margin på. Har ikke noe å si. Kan være du blir flyttet både frem og tilbake ved seinere UL. 

Med IVF så VET de jo med sikkerhet når du ble gravid :) 

Anonymkode: 917ae...b88

Skrevet

Ikke hatt tidlig ultralyd før, men ble flyttet nesten 2 uker ved oul (hadde eggløsning tydeligvis 2 uker etter jeg trodde), og det stemte nok greit det, da jeg ikke fikk positiv test før nesten 2 uker etter forventet mens. 

Skrevet

Det er jo ikke mulig når det er IVF.

Anonymkode: 5e51e...c87

Skrevet

Min Ivf baby var eldre enn det som var mulig på UL, både tidlig UL og i uke 18 😄

Det er feilmarginer. 

Anonymkode: 88605...31f

Skrevet

Mest sannsynlig en feilmåling. Det skal et par mm til for å få en slik feil så tidlig, så lett å gjøre. Da jeg hadde IVF fikk jeg beskjed om at terminen ble satt ut i fra innsett og ikke endret på ved UL, da de vet nøyaktig når befruktningen skjedde. På OUL ble jeg flyttet to dager. Ikke at det spilte noen rolle. 

Anonymkode: c9e52...349

Skrevet

Jeg var på tidlig UL i dag, og min termindato ble skjøvet 1,5 uke. Jeg trodde jeg var 11 uker på vei, men er altså bare 9,5. Ble litt satt ut av det! Men det er fint nok.

Anonymkode: 11c99...02d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...