AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #1 Skrevet 13. november 2023 Jeg vet jeg sikkert er helt dum som har dårlig samvittighet, men jeg ønsket ikke pappaen til barnet mitt god farsdag. Backstory: Jeg har ungen 100%, far har aldri vært grei partner eller en god far (grunner for 100% hos meg), men jeg får fortsatt dårlig samvittighet. Er det stygt å ikke gjøre noe for han eller si noe på farsdag selvom jeg er både far og mor? Jeg følte bare ikke for å gjøre det i år når jeg ikke får hjelp av han, han ikke bryr seg osv. jeg hater at jeg er empatisk og får dårlig samvittighet og nå sitter jeg å tenker på dette.. Anonymkode: 493bc...fc4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #2 Skrevet 13. november 2023 Nei, synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det. Alle kan lage barn, men ikke alle er en god pappa for det. Dersom han ikke stiller opp for barnet hadde jeg heller ikke gratulert han med noe farsdag. Gi heller deg selv en ekstra klapp på skuldra for jobben du gjør alene. Om ungen på eget initiativ ønsker å gratulere far hadde jeg hjulpet med det, men nei ikke ellers. Anonymkode: e557d...817 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #3 Skrevet 13. november 2023 Det ville jeg ikke tenkt over i det hele tatt. Nå har jeg vokst opp uten å markere farsdag da, så for meg er ikke det en stor og viktig dag. Men om det hadde vært viktig for han fyren her hadde det vel også vært viktig å være far resten av året, noe han tydligvis ikke synes. Legg dette fra deg du har ikke gjort noe galt Anonymkode: 6bc03...489 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #4 Skrevet 13. november 2023 Jeg glemte å ønske min egen far god farsdag. Har ikke noe nært forhold til han pga. ting han har gjort og måten han har oppført seg på. Skal jeg ha dårlig samvittighet for det? Absolutt ikke. Ikke du heller. Slik man reder, ligger man. Anonymkode: 7ae84...160 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #5 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det. Alle kan lage barn, men ikke alle er en god pappa for det. Dersom han ikke stiller opp for barnet hadde jeg heller ikke gratulert han med noe farsdag. Gi heller deg selv en ekstra klapp på skuldra for jobben du gjør alene. Om ungen på eget initiativ ønsker å gratulere far hadde jeg hjulpet med det, men nei ikke ellers. Anonymkode: e557d...817 Barnet er 4 år, og han fikk valget om å gi noe og si noe til pappaen selvfølgelig. Men barnet sier at han bare ville gi noe til stefaren sin som er farsfiguren! (Det får jeg også dårlig samvittighet for) Sitter med en ekkel følelse i magen selvom far ikke fortjener noe oppmerksomhet Anonymkode: 493bc...fc4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #6 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barnet er 4 år, og han fikk valget om å gi noe og si noe til pappaen selvfølgelig. Men barnet sier at han bare ville gi noe til stefaren sin som er farsfiguren! (Det får jeg også dårlig samvittighet for) Sitter med en ekkel følelse i magen selvom far ikke fortjener noe oppmerksomhet Anonymkode: 493bc...fc4 Prøv å legge den bort. Så koselig at fireåringen ville gjøre noe for stefar ❤️ det er jo ikke du som skal ha dårlig samvittighet, men far til barnet. Anonymkode: e557d...817 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #7 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det ville jeg ikke tenkt over i det hele tatt. Nå har jeg vokst opp uten å markere farsdag da, så for meg er ikke det en stor og viktig dag. Men om det hadde vært viktig for han fyren her hadde det vel også vært viktig å være far resten av året, noe han tydligvis ikke synes. Legg dette fra deg du har ikke gjort noe galt Anonymkode: 6bc03...489 Takk for svar ☺️ Jeg får bare prøve å legge det fra meg, det hjelper å få feedback på at jeg ikke har gjort noe galt! Den dårlige samvittigheten går vel over 😅 Anonymkode: 493bc...fc4 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #8 Skrevet 13. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk for svar ☺️ Jeg får bare prøve å legge det fra meg, det hjelper å få feedback på at jeg ikke har gjort noe galt! Den dårlige samvittigheten går vel over 😅 Anonymkode: 493bc...fc4 Ønsket han deg god morsdag forrige morsdag, eller gjorde noe for morsdagen? Jeg gjetter nei. Kanskje det hjelper på samvittigheten å huske på Anonymkode: 6bc03...489 1
Goodtimes Skrevet 13. november 2023 #9 Skrevet 13. november 2023 Du skal overhodet ikke ha noen form for dårlig samvittighet. 🙂
Millimani Skrevet 13. november 2023 #10 Skrevet 13. november 2023 Nevøene mine gratulerte sin pappa med farsdagen, men det falt ikke meg inn at jeg kunne gjort det med min pappa
LillaGorilla<3 Skrevet 13. november 2023 #11 Skrevet 13. november 2023 Hør på barnet ditt- bruk tid og energi på den mannen som bryr seg og stiller opp for barnet.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #12 Skrevet 13. november 2023 Farsdagen er til for å hylle pappaer. Man er ikke pappa bare fordi man har avgitt et tilskudd 9 måneder før barnet ble født. Høres helt feil ut at skal skulle få noe helst slags oppmerksomhet den dagen. Fantastisk å høre at barnet har en skikkelig farsfigur forresten ❤️ Det er en gave, og absolutt ikke noe å ha dårlig samvittighet for. Anonymkode: 21f23...423
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #13 Skrevet 13. november 2023 Dette er ikke noe du skal ha dårlig samvittighet for. Du er ikke ansvarlig for han. Anonymkode: 6aa57...5f2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 13. november 2023 #14 Skrevet 13. november 2023 Herregud, snakk om å lage seg problemer. Beklager, men her er du bare teit. Jeg har ikke gratulert far til mine unger med farsdagen heller, og vi er gift. Farsdag er for at UNGENE skal gi far en oppmerksomhet. Ikke for at kjæresten/kona/ekskona skal gi ham det. Da hadde det vel hett (eks)kjæreste-dagen.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #15 Skrevet 13. november 2023 Om man ikke er tilstede i et barns liv som en far skal, fortjener man heller ikke å bli hyllet. Det er ikke det å lage barnet som gjør deg til en far, men det du gjør for barnet. Jeg gratulerte min stefar som har oppdratt meg som sin egen med farsdagen, sendte ikke et ord til min biologiske far som knapt har sett meg og aldri stilt opp. Anonymkode: f9695...04a
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #16 Skrevet 13. november 2023 Anonymus Notarius skrev (43 minutter siden): Herregud, snakk om å lage seg problemer. Beklager, men her er du bare teit. Jeg har ikke gratulert far til mine unger med farsdagen heller, og vi er gift. Farsdag er for at UNGENE skal gi far en oppmerksomhet. Ikke for at kjæresten/kona/ekskona skal gi ham det. Da hadde det vel hett (eks)kjæreste-dagen. Ja herregud så teit jeg er Anonymkode: 493bc...fc4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #17 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja herregud så teit jeg er Anonymkode: 493bc...fc4 Ja, det er faktisk teit av deg å lage deg selv problemer av dette. Han er jo ingen som fortjener å bli hyllet. Å være en spermdonor gjør han kanskje til en far, men han er langt fra en pappa. Igjen, du er ikke ansvarlig for han! Det er han som bør ha dårlig samvittighete for å være en rævva person/far. Anonymkode: 6aa57...5f2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #18 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er faktisk teit av deg å lage deg selv problemer av dette. Han er jo ingen som fortjener å bli hyllet. Å være en spermdonor gjør han kanskje til en far, men han er langt fra en pappa. Igjen, du er ikke ansvarlig for han! Det er han som bør ha dårlig samvittighete for å være en rævva person/far. Anonymkode: 6aa57...5f2 Jeg lager da ikke selv problemer, er ikke sånn at hverdagen min ikke går rundt av dette. Jeg føler bare på en dårlig samvittighet og lurte på om det er galt av meg, fordi jeg JA innimellom sliter med å ha empati for mennesker som ikke fortjener det og fordi noen mente man må gratulere fra barna (vennepar som påpekte). Jeg vet at jeg må jobbe med å ikke ha dårlig samvittighet eller empati for alle mennesker, og det er mulig det er teit. Men man trenger da ikke ta helt av med hvor teit og "herregud" Anonymkode: 493bc...fc4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #19 Skrevet 13. november 2023 Ønsket ikke min x det heller, han fortjener det ikke. Anonymkode: 50d82...4d8
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #20 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg lager da ikke selv problemer, er ikke sånn at hverdagen min ikke går rundt av dette. Jeg føler bare på en dårlig samvittighet og lurte på om det er galt av meg, fordi jeg JA innimellom sliter med å ha empati for mennesker som ikke fortjener det og fordi noen mente man må gratulere fra barna (vennepar som påpekte). Jeg vet at jeg må jobbe med å ikke ha dårlig samvittighet eller empati for alle mennesker, og det er mulig det er teit. Men man trenger da ikke ta helt av med hvor teit og "herregud" Anonymkode: 493bc...fc4 Du lager et problem for deg selv ved å ha dårlig samvittighet over dette. Nei, det er ikke emptai, det er ansvarsfølelse du har altfor mye av. Du påtar deg langt mer ansvar enn hva du trenger. Anonymkode: 6aa57...5f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå