Gå til innhold

TRE - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring med TRE (trauma reliese exercises), i forb med langvarig stress belastning og utbrenthet ? Jobbe med det over tid for å få en ut av fight flight og uro?

Anonymkode: 7c054...5e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fått anbefalt fra psykiatrisk sykepleier og kiropraktor

Har mye uro og ekstreme spenninger.

lurer på erfaring og om det over tid vil få uro spenninger og «hodet» og fysiske symptom til å slippe..

Skrevet

Det virker! Men vær konsekvent. F eks to ganger i uka. Pass på så du ikke gjør det for mye også. Du må gi deg tid til å bearbeide det som kommer opp. 

Anonymkode: aca40...699

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det virker! Men vær konsekvent. F eks to ganger i uka. Pass på så du ikke gjør det for mye også. Du må gi deg tid til å bearbeide det som kommer opp. 

Spennende å høre! 
poenget er vel litt at man bare skal få det ut gjennom kroppen og ikke måtte bearbeide alt mentalt- iflg de som anbefalte.. at man skal stoppe skjelvingen dersom det kommer uønskede minner og gråt. 

men for min del en miks sv mye og ekstreme spenninger i øvre kropp som må slippe og et hode låst i FF, og angst. Må vel praktisere over tid før msn merker noe? Merka ikke no etter en gang 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Føler meg ikke noe roligere etter å ha prøvd en gang.. 

vil det roe et fastlåst fight flight freeze ?

Skrevet

Jeg gjorde dette en stund, men så har det gått litt i glemmeboken

Men det hjelper mot uro i kroppen. Finnes mange gode YouTube angående TRE. Skikkelig digg å få ristingen skikkelig til. Bare ikke gjør det før du skal ut å kjøre bil. Det gjorde jeg engang og kroppen fortsatte å skjelve da jeg kjørte bil. Best å gjøre det på kvelden før du legger deg 

Skal begynne å legge dette igjen til kveldsrutinene mine 

Anonymkode: 28c09...b0e

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg gjorde dette en stund, men så har det gått litt i glemmeboken

Men det hjelper mot uro i kroppen. Finnes mange gode YouTube angående TRE. Skikkelig digg å få ristingen skikkelig til. Bare ikke gjør det før du skal ut å kjøre bil. Det gjorde jeg engang og kroppen fortsatte å skjelve da jeg kjørte bil. Best å gjøre det på kvelden før du legger deg 

Skal begynne å legge dette igjen til kveldsrutinene mine 

Anonymkode: 28c09...b0e

Jeg har et håp om at det over tid vil få meg ut av en låst fight flight freeze tilstand - er utbrent og overaktivert og ute av funksjon, stress og angst og langvarig belastning har satt seg fast i kroppen…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...