Tvileren55 Skrevet 13. november 2023 #1 Skrevet 13. november 2023 Jeg er nok en person som lett føler på skam, skyld og anger. Livredd for å gjøre noe feil. Tidvis blir jeg oppslukt av å kverne på ting jeg har gjort for 15 år siden, 20 år siden eller 8 år siden. For 15 år siden rota jeg med en kollega på en sommerfest. Litt intimt ble det. Var da i er veldig dårlig forhold, med mye konflikter og nærmest brudd. Vi kom oss gjennom et tøff periode, men flytter fra hverandre noen år etterpå. Han fikk vite om hendelsen, men tilga det. Som han sa, " det er forståelig, vi hadde det så fælt da" Men nå, når jeg er i et nytt forhold, som er trygt og godt, plager det meg at jeg en gang har gjort noe slikt. Får en trang til å fortelle han det, selv om dette ikke har noe med han å gjøre. Ville aldri gjentatt dette, særlig fordi jeg nå har det godt. Ser jo at det på en måte er ekkelt for han å få vite slike ting. Jeg ville jo bare gjort det av egoisme, at jeg på en måte skal få tilgivelse av han for en kort flørt jeg hadde i et tidligere, ustabilt og tøft forhold. Hvordan lever dere med gamle "synder "?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #2 Skrevet 13. november 2023 Du har rett i at det ville vært egoistisk å fortelle om dette. Du ville lettet på trykket for deg selv, men ville bare gjort partner usikker. Prøv å gi deg selv litt «slack». Du har gjort noe du er skamfull over. Alle gjør feil og vi lærer (forhåpentligvis) av det. Ingen av oss går rundt og er skyldfri- det er en del av det å være menneske. Det eneste du kan gjøre er å prøve å være den beste utgaven av deg selv som du kan her og nå. Anonymkode: c45a6...790 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #3 Skrevet 13. november 2023 Det viktigste er at du lærer noe av det som skjer. Jeg var også utro mot slutten av et særlig forholdet for mange år sia; da lærte jeg mye om meg selv som gjorde at jeg står i alle mulige situasjoner mye bedre i dag. Selv om jeg ikke er stolt av å ha vært utro, er jeg stolt av å ha lært mye av det. Anonymkode: 3b292...fa1
Gjest WhisperingWind Skrevet 13. november 2023 #4 Skrevet 13. november 2023 Tja. Har datet menn som har vært utro. De var i dårlige forhold og var ærlig med partner etterpå. Har ikke holdt det mot dem. Alle har en fortid. Hvem du er nå og hva du har lært av det og hva du gjør videre definerer deg. Gi slipp på fortiden og ta med erfaringene og voks på dem.
Rødstrupa Skrevet 13. november 2023 #5 Skrevet 13. november 2023 Tvileren55 skrev (5 timer siden): Jeg er nok en person som lett føler på skam, skyld og anger. Livredd for å gjøre noe feil. Tidvis blir jeg oppslukt av å kverne på ting jeg har gjort for 15 år siden, 20 år siden eller 8 år siden. For 15 år siden rota jeg med en kollega på en sommerfest. Litt intimt ble det. Var da i er veldig dårlig forhold, med mye konflikter og nærmest brudd. Vi kom oss gjennom et tøff periode, men flytter fra hverandre noen år etterpå. Han fikk vite om hendelsen, men tilga det. Som han sa, " det er forståelig, vi hadde det så fælt da" Men nå, når jeg er i et nytt forhold, som er trygt og godt, plager det meg at jeg en gang har gjort noe slikt. Får en trang til å fortelle han det, selv om dette ikke har noe med han å gjøre. Ville aldri gjentatt dette, særlig fordi jeg nå har det godt. Ser jo at det på en måte er ekkelt for han å få vite slike ting. Jeg ville jo bare gjort det av egoisme, at jeg på en måte skal få tilgivelse av han for en kort flørt jeg hadde i et tidligere, ustabilt og tøft forhold. Hvordan lever dere med gamle "synder "? Gjør som du, angrer og har lært av det.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #6 Skrevet 5. desember 2023 Forhåpentligvis så utvikler man seg, lærer og er hele tiden i utvikling. Så lenge du selv er trygg på at du ville løst samme situasjon helt annerledes i dag, 15 år etter, så er det ingen grunn til verken dårlig samvittighet eller dele alt med ny samboer. Min erfaring tilsier at ting ofte blir mer komplisert om alle i et nytt forhold skal fortelle i detaljer om livet sitt fram til nå. Dessuten må man gå videre fra ting, for å åpne nye horisonter. Anonymkode: 880aa...653
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå