Gå til innhold

H@lvettes miljø hysteri og hysteri rundt sikkerhet generelt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er bare klaging, men jeg må få det ut et sted! Er så forbaska lei av alt idiotiske tiltak i regi miljøvern. Går jo f@en meg ikke an å leve normalt snart og går jo snart personlig konkurs pg av all driten man er nødt til å oppgradere/ endre. Men men, det er vel det som er meningen at jeg må selge huset og flytte inn i en knøtteliten leilighet i et deprimert bystrøk. Og ergo forbli deprimert ut livet. 

Orker ikke nevne alt, for det vil ta tid. Det som får strået til å bikke over nå handler om VEDFYRING. Selv det er blitt et problem. Fikk beskjed om å sette inn stålrør i fjord, fordi det ikke er lov å ha gammeldags murpipe hvis den er bare så vidt kledd inn litt. Gjorde da dette, til en sum av 50k. Så byttet jeg vedovn. Da fortalte brannvesenet at den ovnen ikke var rentbrennende og derfor ikke godkjent. Så jeg kjøpte meg ny ved ovn. Skulle være så miljøvennlig og bra for inne klima. Kostet ca 40 000 for denne lille dritt ovnen.

Joda, den blir varm og varmer omtrent like godt som en gammel ovn. Veden brenner kanskje i 10 min lenger også. Så det er jo et lite pluss. Men det er jo for svingende ikke bra for inneklima, når du ikke kan åpne opp ovnsdøra uten at masse røyk kommer inn? Jeg trodde det kanskje bare var hos meg, men neida. Jeg har snakket med mange nå og det er et vanlig problem. Asken blåser også inn når du åpner døra, så mange sitter klar med en sprayflaske før de åpner den døra for å dempe mengde aske i lufta. H@lvettes sikkerhets idioti og h@lvettes klima fanatikere. 

Samtidig er det helt elendig trekk i disse stålpipene, så en må ha ovnsdør åpen for å få fyr. Da er vel ca all brannsikkerhet gått i spinninga. Dere skjønner, det de ønsker da er at du kjøper en røyksuger eller vifte som du da skal sette på toppen av pipa. Denne skal selvsagt gå på strøm og kreve masse vedlikehold. Koster så klart en del penger. Litt av poenget med å fyre ved er å slippe å tenke på strøm.

ALT dette handler om kapitalisme og hvordan suge pengene ut av lomma til oss idiotiske vanlige lørve folk. For 20 år siden var de med penger sterkt uenig i dette og mente at miljø var dårlig for markedet. Men nå har de tatt over skuta og sett at her er det masse penger å hente. Da kommer tiltakene i fleng. De tjener bedre, rike blir rikere. Men middelklassen skal lide. 

Og det har blitt sagt i 30 år nå at det er straks for sent å snu dette med global oppvarming. Husker godt at det ble sagt at hvis vi ikke snudde innen 2020, var det for sent. Men man bare flytter det litt og litt. Det må da vel bety at det faktisk er for sent nå? DET tror jeg, da må en heller lære å leve med global oppvarming og det gjør man ikke med alle disse tekniske løsningene. De blir vår død når ting blir trangt. For det vil det bli. 

Anonymkode: be16b...9af

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken fjord skulle du sette stålrør inn i? Hardangerfjorden? Sognefjorden? Geirangerfjorden?

Anonymkode: d84e2...0bf

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken fjord skulle du sette stålrør inn i? Hardangerfjorden? Sognefjorden? Geirangerfjorden?

Nå må du ikke være så morsom. Er en del fjorder til å velge i 

Skrevet

40k for en ny ovn? Kjøpte en til 15k i sommer som har blitt montert av godkjent personell til en sum av 11k. Ingen problem det.

Det var mye bæsing fra ts.

Anonymkode: b8e58...432

Skrevet

Vedovnsprodusenter/forhandlere skal jo også leve. De gamle Jøtul støpejernsovnene holdt jo i et par hundre år, blir ikke noe gang på økonomien av slikt. I tillegg kunne du koke på dem og da tjener ikke strømleverandøren noe.  

I California er det ikke lov å fyre med ved engang, bare fyr som faen før det kommer totalforbud her og du blir pålagt å legge solcellepanel på taket på egen kost (minus 500kr eller noe i støtte fra staten)

Anonymkode: 2476b...61e

Skrevet

hva med å åpne ett vindu på gløtt FØR du åpner døra til ovnen hvis det er slik at du får negativt trykk i huset når du fyrer? Alt man skal sutre over! 

Anonymkode: 46ce5...349

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tipper ikke det var en fjord, men en vik. Og da må det blir Rørvik!

Anonymkode: 77438...199

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

hva med å åpne ett vindu på gløtt FØR du åpner døra til ovnen hvis det er slik at du får negativt trykk i huset når du fyrer? Alt man skal sutre over! 

Anonymkode: 46ce5...349

JEPP. Det er kombinasjonen av alt "småtteriet" som fører til sutter for min del. Summen er til sammen stor. Huset er ikke tett, så det handler ikke om trykk i huset. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vedovnsprodusenter/forhandlere skal jo også leve. De gamle Jøtul støpejernsovnene holdt jo i et par hundre år, blir ikke noe gang på økonomien av slikt. I tillegg kunne du koke på dem og da tjener ikke strømleverandøren noe.  

I California er det ikke lov å fyre med ved engang, bare fyr som faen før det kommer totalforbud her og du blir pålagt å legge solcellepanel på taket på egen kost (minus 500kr eller noe i støtte fra staten)

Anonymkode: 2476b...61e

Minner meg om kjøleskapet, fryseren og kaffetrakteren mine besteforeldre hadde i sånn 30 år. De kan lage ting som varer lenge og være realistiske ift. dette klimatullet, men det er det ingen fortjeneste i. Musker'n tjener fett på elbilene sine, der barn henter ut kobolt, og utslipp ved produksjon/destruering av batteriene ikke er mye å rope hurra for.

Solcellepanelene og egenprodusert strøm blir det nok saftige avgifter på, så strømregningen blir høy uansett.

Anonymkode: 3bab5...3d9

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...