Gå til innhold

Far skuffet på farsdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

litt info først😊

Vi er tre søsken, meg 36år, bror 30 og søster 27. vi har alle samme far, men kun jeg som har barn. 
søsknene mine har en annen mor enn meg. 
hele min oppvekst har jeg hatt samvær med farsiden annen hver helg.

Aldri som jeg kan huske har jeg hatt en familie bursdag på den siden av familien, aldri fått noe oppmerksomhet på den måten. 
De ringer barna mine på bursdagen å gratulerer, men kommer ikke med mindre de blir invitert til familieselskap. 

barna mine er oppvokst uten god kontakt med besteforeldre siden de ikke er spesielt interessert i kontakt med oss. Prioriterer venner, fyll og motorsykkelturer verden rundt.
de få gangene de er på besøk er det i bursdag til barna som da gjerne er på en søndag ved 15 tiden, da kommer de ofte bakfulle og dårlige, gjerne ett par timer forsent. 

vi barna har lite kontakt med de, valgt å trekke oss litt unna pga oppvekst og fyll i alle år. Kun søster har delvis kontakt med de.  

Igår på farsdag sende jeg melding til far å gratulerte han med farsdagen. Fikk ikke svar…
Nå får jeg høre av søster at far er skuffet over at han ikke fikk hilsen på facebook med bilder av han, oss barna og barnebarn med gratulasjoner (som alle andre fikk) 

vi prioriterte derfor å reise til svigers som inviterte oss på kaffe og kake. 

jeg vet vel egentlig svaret, men er jeg urimelig? Forventes det virkelig at jeg lager en post på fb hvor jeg må late som han er en god far og bestefar? 😔 

jeg har knapt bilder av meg og far og enda færre av han og barna. 

må bare lufte hodet litt😔

Anonymkode: fc431...bf4

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faren din er en tulling. Nei, selvsagt kan han ikke forvente noe sånt. 

Anonymkode: cbd51...837

• Liker 17
Skrevet

Han får jo bare tilbake det han sådde 😛
Svarer lett at man høster det man sår

Anonymkode: 81e74...0e6

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Faren din er en tulling. Nei, selvsagt kan han ikke forvente noe sånt. 

Anonymkode: cbd51...837

Enig. 

Anonymkode: 78fbf...32a

Skrevet

Nei, han kan dessverre ikke forvente slikt av deg om dette ikke er en greie du har pleid å gjøre tidligere. 

Anbefaller deg å bare glemme hele saken og se om han selv bringer det på bane når du møter han. 

Skrevet

Det kan han ikke forvente eller forlange. Min far er snill mot meg og verdens beste morfar til sønnen min, likevel fikk han ikke bilder og en hel utredning på face om hvor mye han betyr. Ikke har han etterlyst det heller. Han vet han er viktig for oss, og er vel kanskje derfor han heller ikke trenger offentlig bekreftelse på det.

Høres ut som faren din har en slags dårlig samvittighet han håper du kan hjelpe ham med å kamuflere.

• Hjerte 2
Skrevet

Faren din høres ut som en bortskjemt drittunge. 

Anonymkode: 21307...875

• Liker 1
Skrevet

Kanskje narsissist? Moren sa sånt direkte til oss. At vi måtte like og kommentere alt hun la ut, og klagde mange ganger at alle andre foreldre fikk så flotte poster på veggene sine på morsdag/farsdag,bursdager osv. Moren min er et helt ufyselig kvinnemenneske. Tror hun har vært en fantastisk mor men ikke i nærheten en gang. Normale folk forventer ikke sånne poster på veggen sin, og prøver ikke tvinge folk til å legge ut sånt.

Anonymkode: 3ff73...13f

Skrevet

Føler mange eldre er veldig opptatt av status på facebook av en eller annen grunn. Veldig viktig å vise et godt image der..
Det er som du skriver "sånn alle andre fikk"... Tror ikke selve hilsen er så viktig for da hadde han blitt glad for meldingen, er mer opptatt av å få det samme som alle andre får, for han kan jo ikke være noe dårligere .....

Drit i hele fyren. Skal vel godt gjøres å snakke noe vett i sånne. 

Har ikke det aller beste forholdet med min egen far, men han blir veldig glad for meldingen hvert år. Aldri lagt ut noe på facebook sånn noen sinne.

Anonymkode: 6e22c...382

Skrevet

Prøv å se saken fra din fars side. Det er vel ikke så lett for menn som ikke har barna hos seg i oppveksten å være den faren de kunne vært om de bodde sammen i barndommen ? 

Anonymkode: b29d8...ca8

Skrevet

Han tror du er synsk og vet at han vil ha hilsen på Facebook? Hva blir det neste? Sur fordi de ikke får hilsen på tiktok? Eneste han evt kunne klaget på, er at du ikke ringte. Men Facebook? 🤦‍♀️

Anonymkode: 3c2bc...8e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Prøv å se saken fra din fars side. Det er vel ikke så lett for menn som ikke har barna hos seg i oppveksten å være den faren de kunne vært om de bodde sammen i barndommen ? 

La oss si at han ønsket mer samvær enn hva han faktisk hadde. Men hva er det da som hindrer han nå i ta kontakt med sitt (voksne) barn? Utenom fylla, venner og motorsykler…. 🙄

Anonymkode: 81e74...0e6

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2023 den 9.27):

litt info først😊

Vi er tre søsken, meg 36år, bror 30 og søster 27. vi har alle samme far, men kun jeg som har barn. 
søsknene mine har en annen mor enn meg. 
hele min oppvekst har jeg hatt samvær med farsiden annen hver helg.

Aldri som jeg kan huske har jeg hatt en familie bursdag på den siden av familien, aldri fått noe oppmerksomhet på den måten. 
De ringer barna mine på bursdagen å gratulerer, men kommer ikke med mindre de blir invitert til familieselskap. 

barna mine er oppvokst uten god kontakt med besteforeldre siden de ikke er spesielt interessert i kontakt med oss. Prioriterer venner, fyll og motorsykkelturer verden rundt.
de få gangene de er på besøk er det i bursdag til barna som da gjerne er på en søndag ved 15 tiden, da kommer de ofte bakfulle og dårlige, gjerne ett par timer forsent. 

vi barna har lite kontakt med de, valgt å trekke oss litt unna pga oppvekst og fyll i alle år. Kun søster har delvis kontakt med de.  

Igår på farsdag sende jeg melding til far å gratulerte han med farsdagen. Fikk ikke svar…
Nå får jeg høre av søster at far er skuffet over at han ikke fikk hilsen på facebook med bilder av han, oss barna og barnebarn med gratulasjoner (som alle andre fikk) 

vi prioriterte derfor å reise til svigers som inviterte oss på kaffe og kake. 

jeg vet vel egentlig svaret, men er jeg urimelig? Forventes det virkelig at jeg lager en post på fb hvor jeg må late som han er en god far og bestefar? 😔 

jeg har knapt bilder av meg og far og enda færre av han og barna. 

må bare lufte hodet litt😔

Anonymkode: fc431...bf4

Det er vel biologisk umulig, men faren din høres ut til å være i 13-årsalderen 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ordentlige menn klarer likevel å skape et godt forhold til sine barn. Denne mannen er intet mindre enn en egoistisk, selvsentrert tufs av en mann. 

Anonymkode: 175a4...276

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...