AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #1 Skrevet 13. november 2023 Jeg klarer ikke å ivareta min mentale helse i turnusjobben min. Det blir verre med alderen. Når jeg skal på nattevakt klarer jeg ikke å trene for jeg stresser med at jeg må sove. Jeg klarer ikke å spise sunt og i passelige mengder, for når jeg blir trøtt og sliten så blir jeg småkvalm og må «ha noe» til å dempe dette. Jeg blir deppa av å ikke kunne være med på alt som omhandler barna, som andre normale arbeidere kan etter arbeidstid, hvis jeg har kveldsvakter. Jeg er hele tiden stressa eller nedstemthet. Føler alt handler om at livet må tilpasses jobben, skulle ønske det var motsatt. Jeg føler jeg ikke har kontroll på min egen hverdag eller mitt eget liv, og det tapper meg for krefter, energi og livsglede. Vet ikke hvordan jeg skal snu dette, har så tunge tanker for tiden Anonymkode: 1e199...fdd
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #2 Skrevet 13. november 2023 Og til dere som ønsker å svare at det bare er å bytte jobb og søke seg vekk fra turnus: jeg prøver men sitter fast. Søker jobber, men får ikke napp for det er så mange om beinet. Jobber i helse hvis det skulle være noen som lurte. Anonymkode: 1e199...fdd
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #3 Skrevet 13. november 2023 Da bytter du jobb Anonymkode: 3955e...246
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #4 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da bytter du jobb Anonymkode: 3955e...246 Jeg prøver, men er ikke så lett å få napp. Anonymkode: 1e199...fdd
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #5 Skrevet 13. november 2023 Da må du enten søke andre type jobber, for det finnes mange type jobber der ute men kanskje jobber du selv synes er uinteressante, eller du føler du er overkvalifisert til. For det vil alltids være noe, enten det er arbeidstid, arbeidsoppgaver, sjefer, kollegaer, reisetid eller annet. Det skal godt gjøres å ha en jobb hvor alt flyter, alt er rosenrødt og bra, og en gleder seg til å gå på jobb hver dag. Sett ting opp mot hverandre, og finn ut av hva som er mest viktig for deg. Vil du heller være renholder med dagjobbing f.eks enn turnus, vil du heller jobbe på et lager med fast arbeidstid enn turnus? Og blir det bedre av å ha en slik jobb i en overgangsperiode til fu lander "drømmejobben", eller ikke. Ellers må du rett og slett prøve å snu innstillingen din til turnusarbeid. Jeg jobber selv kun på kvelden og ja det er jo mye jeg ikke kan være med på som andre kan, men jeg trives likegodt med sein jobbing. Jeg har fokus på de posetive tingene: tillegg (så jeg har mindre stillingsprosent men tjener likevel godt), jeg har ikke travle morninger og kan slappe godt av og slipper å ha vekkerklokke på så grusomt tidlig, jeg har god tid til frokost, kan handle når det ikke er så mange i butikkene, kan gå tur eller på treningssenter når det ikke er så mange der, osv. Ta et oppgjør med vanene dine, lag deg ulike typer salater som er lett tilgjengelig istedenfor usunne valg. Lag store porsjoner av mat slik at du kan fryse og oppvarme lett. Jo oftere du repeterer slike posetive handlinger desto fortere blir det en vane. Og når du er trøtt og sliten må du kanskje tenke på å spise oftere eller før denne kvalmen kommer. Anonymkode: 3e8f6...5af 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå