Gå til innhold

Hadde avtalt å dele taxi med kollega. Hu dro hjem flere timer før meg. Sende Vippskrav på halve taxiregninga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld var det julebord på jobben. Hadde avtalt med en kollega som bor ikke langt unna meg at vi skulle ta taxi hjem sammen og dele regninga. Til tross for avtalen dro hu hjem lenge før jeg var klar for å dra hjem. Hu påstod at hu var sliten og ville hjem før midnatt, mens jeg ville være ute lenger, Hu tok ikke hensyn til mitt ønske og dro når jeg sa jeg ville være ute lenger. Kan jeg sende henne Vippskrav på halve taxiregninga mi? Blei jo dobbelt så dyrt for meg at hu dro hjem tidligere enn avtalt.

Anonymkode: d80f6...234

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må jo ikke betale henne ! Deling av taxi forutsetter jo at dere tok samme drosje 🙃

Anonymkode: a29f7...c48

Vi hadde avtalt å dele regninga, men hu sa hu var sliten å ville reise hjem lenge før meg. Så jeg måtte betale hele drosja mi, selv om vi hadde avtalt å dele regninga. Derfor lurer jeg på om d er greit å sende hu et fippskrav på halve drosjeregninga mi. Vi hadde jo en avtalte hu ikke holdt....

Trådstarter

Skrevet
Violetta skrev (2 minutter siden):

Dette kan du ikke mene seriøst. Selvfølgelig skal du ikke det. Du valgte å bli igjen. 

Jeg mener at hu valgte å dra. Vi hadde avtalt å dele regninga. DA burde hu blitt til jeg var klar til å dra så vi kunne dele regninga som avtalt. 

Trådstarter

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Det kan du ikke. 

Anonymkode: 5573b...2bd

Hvorfor ikke? Hu brøyt jo avtalen vår!

Trådstarter

Skrevet

Jeg mener at hu valgte å dra. Vi hadde avtalt å dele regninga. DA burde hu blitt til jeg var klar til å dra så vi kunne dele regninga som avtalt. 

Trådstarter

Hadde dere avtalt tidspunkt?

Om ikke så kan du selvsagt ikke be henne ta halve regningen din 😂

• Liker 30
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trådstarter

Var tidspunktet avtalt og fastsatt og begge enige i tidspunkt for når dere skulle hjem?

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Trådstarter

Dere burde snakket om tidspunkt for hjemreise på forhånd. Det er helt urimelig å forvente at hun skal vente på deg i timesvis for at du skal spare noen kroner. 

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Spørsmålet man burde stille seg her, er ikke om noen skal betale halve regningen fordi vedkommende dro hjem for tidlig fra et julebord.

Spørsmålet man burde stille seg her, er hva som har skjedd med ordet "Jul" når man har julebord i begynnelsen av november.

troll.png.64d48e899555466e2ade0283e042afc5.png

Endret av - Brian
  • Liker 20
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde dere avtalt tidspunkt?

Om ikke så kan du selvsagt ikke be henne ta halve regningen din 😂

Var tidspunktet avtalt og fastsatt og begge enige i tidspunkt for når dere skulle hjem?

Hadde ikke avtalt akkurat vilket klokkelsett vi skulle dra på, men trudde jo ikke akkurat at hu ville dra hjem klokka elleve på kvelden. Tenkte sånn to-tre tida på natta var vanlig og at hu tenkte det samme da vi avtalte. Hu burte jo sakt at hu ville hjem tili.

"Skal vi ta taxi ilag?" 

"Ok" 

"Jeg føler meg ikke så bra... tror jeg drar hjem" 

"Omg hvordan våger du å ta vare og føle på dine behov når vi laget en løs avtale, og noe uforventet skjedde. Betal for din halvdel i tillegg til egen reise hjem!!!

Anonymkode: 239b0...2d1

Hæ? Da klokka var lit tover 11 sa hu at nå skulle hu hjem for hu var sliten å ville hjem. Jeg sa at jeg ville være ute lenger og hu sa at det var opp til meg, men hu ville dra da og gikk. Syns d var dårli gjort.

Du kunne blitt med da hun dro. Jeg regner med at du ikke har tenkt å betale noe av hennes taxiregnibg.

Anonymkode: f7cd1...276

Jeg ville ikke hjem så tidli. Det var hennes valg, ikke mitt. Hu valgte det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde ikke avtalt akkurat vilket klokkelsett vi skulle dra på, men trudde jo ikke akkurat at hu ville dra hjem klokka elleve på kvelden. Tenkte sånn to-tre tida på natta var vanlig og at hu tenkte det samme da vi avtalte. Hu burte jo sakt at hu ville hjem tili.

Hæ? Da klokka var lit tover 11 sa hu at nå skulle hu hjem for hu var sliten å ville hjem. Jeg sa at jeg ville være ute lenger og hu sa at det var opp til meg, men hu ville dra da og gikk. Syns d var dårli gjort.

Vel da faller avtalen om delt regning bort. Dere burde satt et tidspunkt.  Hva du tror er likegyldig når hun kanskje trodde det motsatte. 

• Liker 14
Skrevet

Det var ditt valg å bli

Anonymkode: f7cd1...276

• Liker 31
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Trådstarter

Du tok ikke hensyn til henne heller. Dere var to som dro, og da er det ikke kun dine ønsker som teller. Men kanskje hardt å oppleve at verden ikke kretser rundt deg.

Det er sånt som skjer i voksenlivet av og til. 

Anonymkode: 5573b...2bd

• Liker 39
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Trådstarter

Var den underskrevet👀

Skrevet

Dette kan du vel ikke mene seriøst? Noe av det sykeste jeg noensinne har lest.

• Liker 14
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...