AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #1 Skrevet 13. november 2023 Hvorfor står det låst liste på noen fastleger? Er den da låst for alltid? Anonymkode: 1b69c...79f
Fighter83 Skrevet 13. november 2023 #2 Skrevet 13. november 2023 (endret) Dette skjer om legen ønsker å få ned listen sin eller planlegger å pensjonere seg. Endret 13. november 2023 av Fighter83 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #3 Skrevet 13. november 2023 Aner ikke, men det jeg vet om legelisten er at fastlegene op legekontorer mitt, driver og sletter omtaler som ikke har full pott. Forleden dag hadde F eks min fastlege 18 omtaler. Noen gode, en del dårlige. Nå har vedkommende bare tre omtaler, og alle tre har de beste omtalene. Hn har altså slettet omtaler, og beholdt kun de beste. Ser også at de andre legene ved samme legekontor, har gjort det samme. Jeg har aldri gitt noen omtale, og det er heller ingen vits i, da jeg ville ha skrevet ærlig - noe som derfor ville bare ha blitt slettet. Låst liste kan bety at vedkommende skal gå over i annen stilling/slutte som fastlege. Anonymkode: 05128...e02 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #4 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Aner ikke, men det jeg vet om legelisten er at fastlegene op legekontorer mitt, driver og sletter omtaler som ikke har full pott. Forleden dag hadde F eks min fastlege 18 omtaler. Noen gode, en del dårlige. Nå har vedkommende bare tre omtaler, og alle tre har de beste omtalene. Hn har altså slettet omtaler, og beholdt kun de beste. Ser også at de andre legene ved samme legekontor, har gjort det samme. Jeg har aldri gitt noen omtale, og det er heller ingen vits i, da jeg ville ha skrevet ærlig - noe som derfor ville bare ha blitt slettet. Låst liste kan bety at vedkommende skal gå over i annen stilling/slutte som fastlege. Anonymkode: 05128...e02 Hvordan kan de slette omtalelser om seg selv? Burde vært passord og kun noen få utenfor som har tilgang. Anonymkode: 1b69c...79f 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #5 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Aner ikke, men det jeg vet om legelisten er at fastlegene op legekontorer mitt, driver og sletter omtaler som ikke har full pott. Forleden dag hadde F eks min fastlege 18 omtaler. Noen gode, en del dårlige. Nå har vedkommende bare tre omtaler, og alle tre har de beste omtalene. Hn har altså slettet omtaler, og beholdt kun de beste. Ser også at de andre legene ved samme legekontor, har gjort det samme. Jeg har aldri gitt noen omtale, og det er heller ingen vits i, da jeg ville ha skrevet ærlig - noe som derfor ville bare ha blitt slettet. Låst liste kan bety at vedkommende skal gå over i annen stilling/slutte som fastlege. Anonymkode: 05128...e02 Er det sikkert at de har gjort dette selv? Poenget med hele listen er jo borte om det er mulig. Egentlig er listen litt poengløs uansett, men det er en annen sak. Anonymkode: f92a6...627 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #6 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Aner ikke, men det jeg vet om legelisten er at fastlegene op legekontorer mitt, driver og sletter omtaler som ikke har full pott. Forleden dag hadde F eks min fastlege 18 omtaler. Noen gode, en del dårlige. Nå har vedkommende bare tre omtaler, og alle tre har de beste omtalene. Hn har altså slettet omtaler, og beholdt kun de beste. Ser også at de andre legene ved samme legekontor, har gjort det samme. Jeg har aldri gitt noen omtale, og det er heller ingen vits i, da jeg ville ha skrevet ærlig - noe som derfor ville bare ha blitt slettet. Låst liste kan bety at vedkommende skal gå over i annen stilling/slutte som fastlege. Anonymkode: 05128...e02 Det samme har jeg sett. Man kan ikke stole på det. Slettes ved mitt legekontor også. Anonymkode: 695f1...82e 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #7 Skrevet 13. november 2023 Legene kan ikke slette omtaler der. Anonymkode: 81c06...70f 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #8 Skrevet 13. november 2023 Fastlegen min har hatt låst liste helt siden hun var nyutdannet og begynte som fastlege. Men hun er omtrent kronisk smelt på tjukka med påfølgende permisjoner, så jeg vet ikke hva hun pønsker på. Anonymkode: 695f1...82e 2
SnartMammaLykke Skrevet 13. november 2023 #9 Skrevet 13. november 2023 Listen bør ikke kunne låses eller gjøres om.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #10 Skrevet 13. november 2023 25 minutter siden, SnartMammaLykke said: Listen bør ikke kunne låses eller gjøres om. Selvfølgelig må en fastlege få lov til å låse listen sin om hen f.eks planlegger å gå av med pensjon om en viss tid. Anonymkode: fa67d...1ec 4
SnartMammaLykke Skrevet 13. november 2023 #11 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig må en fastlege få lov til å låse listen sin om hen f.eks planlegger å gå av med pensjon om en viss tid. Anonymkode: fa67d...1ec Det er noe annet. Jeg snakker om praktiserende leger! De bør la folk få skrive! Alle har rett til å gi mening om sin lege! 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #12 Skrevet 13. november 2023 Hvem er det som misforstår hvem i denne tråden? Dette er Legelisten og legene har selvfølgelig ingen tilgang til å redigere; https://www.legelisten.no/ Hvis det menes oversikten på Helsenorge over fastlegene i et gitt område når man ønsker å bytte fastlege, er det noe ganske annet en Legelisten. Anonymkode: 81c06...70f 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #13 Skrevet 13. november 2023 29 minutter siden, SnartMammaLykke said: Det er noe annet. Jeg snakker om praktiserende leger! De bør la folk få skrive! Alle har rett til å gi mening om sin lege! Legene har selvfølgelig ikke mulighet til å gjøre endringer på legelisten.no. Anonymkode: fa67d...1ec 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #14 Skrevet 13. november 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Aner ikke, men det jeg vet om legelisten er at fastlegene op legekontorer mitt, driver og sletter omtaler som ikke har full pott. Forleden dag hadde F eks min fastlege 18 omtaler. Noen gode, en del dårlige. Nå har vedkommende bare tre omtaler, og alle tre har de beste omtalene. Hn har altså slettet omtaler, og beholdt kun de beste. Ser også at de andre legene ved samme legekontor, har gjort det samme. Jeg har aldri gitt noen omtale, og det er heller ingen vits i, da jeg ville ha skrevet ærlig - noe som derfor ville bare ha blitt slettet. Låst liste kan bety at vedkommende skal gå over i annen stilling/slutte som fastlege. Anonymkode: 05128...e02 Hahaha. Overrasker meg ikke Anonymkode: 433fc...0c8
Gjest theTitanic Skrevet 13. november 2023 #15 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er det sikkert at de har gjort dette selv? Poenget med hele listen er jo borte om det er mulig. Egentlig er listen litt poengløs uansett, men det er en annen sak. Anonymkode: f92a6...627 Jeg skriver ikke der selv fordi jeg syntes det er uetisk å kritisere enkeltpersoner. Er det noe usagt så forblir det mellom meg og dem. (Og kanskje noen bekjente, men ikke på Internett. ) Har riktignok lest på legelisten når jeg så etter ny fastlege. Ingen klarer å komme godt ut av det med alle så noe misnøye vil alle få på listen uansett. Hvis derimot over halvparten av tilbakemeldingene er negative så er det noe sannhet I det tenker jeg. At leger selv kan slette negative kommentarer gjør listen litt verdiløs. At de misliker listen er helt forståelig. Vi andre kan være sjeleglad det ikke finnes slike lister i våre yrker.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #16 Skrevet 13. november 2023 SnartMammaLykke skrev (7 timer siden): Det er noe annet. Jeg snakker om praktiserende leger! De bør la folk få skrive! Alle har rett til å gi mening om sin lege! Å låse listen betyr jo ikke at folk ikke kan skrive. Anonymkode: 02604...233 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #17 Skrevet 13. november 2023 Fæl side hvor leger ikke kan si noe tilbake pga taushetsplikten. Anonymkode: ee7ab...7d5 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #18 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Aner ikke, men det jeg vet om legelisten er at fastlegene op legekontorer mitt, driver og sletter omtaler som ikke har full pott. Forleden dag hadde F eks min fastlege 18 omtaler. Noen gode, en del dårlige. Nå har vedkommende bare tre omtaler, og alle tre har de beste omtalene. Hn har altså slettet omtaler, og beholdt kun de beste. Ser også at de andre legene ved samme legekontor, har gjort det samme. Jeg har aldri gitt noen omtale, og det er heller ingen vits i, da jeg ville ha skrevet ærlig - noe som derfor ville bare ha blitt slettet. Låst liste kan bety at vedkommende skal gå over i annen stilling/slutte som fastlege. Anonymkode: 05128...e02 Legen har ikke den muligheten. Anonymkode: f4ed8...869 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #19 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Legen har ikke den muligheten. Anonymkode: f4ed8...869 Så hvem gjør det for legen da? Anonymkode: 695f1...82e
PITTY Skrevet 13. november 2023 #20 Skrevet 13. november 2023 Finnes ikke omtaler også på Google Maps? Der kan i hvert fall ikke du selv slette det du ikke ønsker. 🙃 Be på dine knær for Google kanskje..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå