AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #1 Skrevet 12. november 2023 Bor på vestlandet , har ikke all verden med snø og vi eier ikke hytte på fjellet. Har veldig dårlig samvittighet over at barna ikke har lært å gå på ski. De er 7 og 10. Men vi har lært dem å gå på skøyter og besøker ishall om vinteren. Noen andre som kjenner seg igjen?? Syns dere det er obligatorisk å lære barna sine å stå på ski? Anonymkode: ff732...76a
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #2 Skrevet 12. november 2023 Har dere skiarrareaner med kunstsnø? Anonymkode: 44309...a4a
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #3 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har dere skiarrareaner med kunstsnø? Anonymkode: 44309...a4a Nei. Anonymkode: ff732...76a
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #4 Skrevet 12. november 2023 Du bør lære barna å gå på ski. De skal på skitur i regi av skole, venner, studier osv i fremover. Det er da mer en nok snø på Vest om andet til å lære seg langrenn i allefall, om du ikke gidder betale for trekk el. Anonymkode: 0a9ba...206 6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #5 Skrevet 12. november 2023 Ja det synes jeg Anonymkode: 59115...068 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #6 Skrevet 12. november 2023 Mine på 6 og 10 har aldri prøvd ski. Men vi er bosatt i sør Europa. Ofte i Norge på juleferie, men sjelden snø på vestlandet. Det blir med akebrett. Anonymkode: 854dd...ea6 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #7 Skrevet 12. november 2023 Unnskyld, men lære en 10-åring å gå på ski høres ut som å bestille barnepass til 41-åringen som må være alene hjemme. Klarer ikke barn å gjøre noe som helst på egen hånd lenger ...? Anonymkode: 8feeb...7e4 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #8 Skrevet 12. november 2023 Bor selv på Vestlandet. Ingen hytte på fjellet, men med sjøen.. Ikke lært barna å gå på ski heller.. Men skøyter kan de gå på og vi bruker ishall og utendørs skøytebane om vinteren. De foretrekker vann aktiviteter om sommeren og kunne alle svømme 100% når de var mellom 5-6 år. Mye i båt og bruker ring/vannski og slike aktiviteter på sjøen. I forhold til det med ski tur med skole etc som nevnes så har ikke det vært ett problem - de barna som ønsker å gå på ski gjør det, de barna som ønsker å prøve ski - har fått låne ski og ellers har de brukt akebrett og rattkjelke på slike turer. Jeg går ikke på langrenn selv, aldri likt det eller sett gleden av det, men holdt meg i slalom bakken da. Hvis og når de ønsker kan jeg gjerne ta dem med på det og lære dem det. Men de har ikke interesse for det enda.. Vil barna lære å gå på ski, så prøv å lær dem- eventuelt la andre lære dem.. Hvis ikke så klarer de seg utmerket uten også. Anonymkode: 40174...154 1
Grüner Skrevet 12. november 2023 #9 Skrevet 12. november 2023 Nordmenn er født med ski på beina og langrenn er «nasjonalsport» og alle de klisjeene der, men det er ikke noe must å gå på ski selv om en bor i Norge og det finnes viktigere ting i barneoppdragelsen enn å lære barna å gå på ski. 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #10 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Unnskyld, men lære en 10-åring å gå på ski høres ut som å bestille barnepass til 41-åringen som må være alene hjemme. Klarer ikke barn å gjøre noe som helst på egen hånd lenger ...? Anonymkode: 8feeb...7e4 Mener du at de skal lære a seg selv? Anonymkode: ab5d9...75b 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #11 Skrevet 12. november 2023 Har tilgang til svigers hytte på fjellet så mine unger har fått mye trening på ski, men de går ikke hjemme. Synes all type aktivitet ski, svømming, løping,, ballspill, turn er grunnleggende ferdigheter og bør læres. Anonymkode: fac42...fd8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #12 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mener du at de skal lære a seg selv? Anonymkode: ab5d9...75b Ja ...? Før i tiden så barna på hvordan andre gjorde ting, prøvde og feilet, og fant til slutt ut av dette selv; jeg nekter å tro at barna for hundre år siden måtte få spesialundervisning i det å gå på ski eller spille fotball. Nå virker det derimot som om ungene har blitt helt hjelpeløse uten all verdens bistand ... Anonymkode: 8feeb...7e4 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #13 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mener du at de skal lære a seg selv? Anonymkode: ab5d9...75b En 10-åring bør være såpass selvstendig at h*n kan lære seg å gå på ski på egenhånd. Hadde vært annerledes om det var snakk om en 2-åring, som trenger veiledning. Anonymkode: 8e4e4...5d6 1 1
Tanuki Skrevet 12. november 2023 #14 Skrevet 12. november 2023 (endret) Går du på ski? Enhver idiot greier å stabbe seg av gårde på ski. Men det er jo teknikk som ikke faller naturlig for de fleste, ergo er det greit å lære å gå ordentlig på ski. Endret 12. november 2023 av Tanuki Til AB over 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #15 Skrevet 13. november 2023 Det er kjekt å kunne da. Vi bor også på Vestlandet og har ikke hytte på fjellet så i år går vi for campingvogn på fjellet som en billig løsning så minsten også får lært seg nedover og bortover ski. Anonymkode: 18369...feb
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #16 Skrevet 13. november 2023 Tanuki skrev (5 minutter siden): Går du på ski? Enhver idiot greier å stabbe seg av gårde på ski. Men det er jo teknikk som ikke faller naturlig for de fleste, ergo er det greit å lære å gå ordentlig på ski. Men må denne teknikken læres før ungen har fått lekt seg med skiene, eller er det blitt slik at barn først trenger et teorikurs for å gjøre svært enkle ting; gjelder det samme fotball ...? Ser forresten at du ville svare innlegget over; et lite tips hvis man ønsker å ta med sitatet fra en kommentar og har glemt det når man poster innlegget: Trykk på "rediger", trykk på "siter" på kommentaren man vil sitere, hold musen over den blå rammen, kopier sitatet med ramme og lim det inn i innlegget man vil redigere. Anonymkode: 8feeb...7e4
Tanuki Skrevet 13. november 2023 #18 Skrevet 13. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Men må denne teknikken læres før ungen har fått lekt seg med skiene, eller er det blitt slik at barn først trenger et teorikurs for å gjøre svært enkle ting; gjelder det samme fotball ...? Ser forresten at du ville svare innlegget over; et lite tips hvis man ønsker å ta med sitatet fra en kommentar og har glemt det når man poster innlegget: Trykk på "rediger", trykk på "siter" på kommentaren man vil sitere, hold musen over den blå rammen, kopier sitatet med ramme og lim det inn i innlegget man vil redigere. Anonymkode: 8feeb...7e4 Jeg har ikke sagt noe om teorikurs. poenget er at ja, det lønner seg å lære å gå på ski ordentlig, da lærer man teknikk som gjør det lettere, uten å kaste bort krefter. Jeg sto masse på ski da jeg var yngre, og veldig glad for at faren min lærte meg det ordentlig. jeg vet hvordan jeg redigerer og siterer, sitter å knotter med mobilen mens jeg mater baby så det ble bare surr.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #19 Skrevet 13. november 2023 Tanuki skrev (1 time siden): Går du på ski? Enhver idiot greier å stabbe seg av gårde på ski. Men det er jo teknikk som ikke faller naturlig for de fleste, ergo er det greit å lære å gå ordentlig på ski. Tja det kan være litt utfordrende å bare stabbe seg av gårde også: Selv vil jeg si at jeg er ganske langt over snittet når det gjelder skills på alpinski og snowboard, men når jeg kjøpte meg noen langrennsski i fjor etter å ikke ha brukt det siden jeg var en liten unge så hadde jeg null kontroll i nedoverbakkene. Uten stålkanter og innsving er det jo livsfarlig å stå nedover på de bortoverplankene. Anonymkode: a4699...1ef
Frida Skrevet 13. november 2023 #20 Skrevet 13. november 2023 Tanuki skrev (8 minutter siden): Jeg har ikke sagt noe om teorikurs. poenget er at ja, det lønner seg å lære å gå på ski ordentlig, da lærer man teknikk som gjør det lettere, uten å kaste bort krefter. Jeg sto masse på ski da jeg var yngre, og veldig glad for at faren min lærte meg det ordentlig. jeg vet hvordan jeg redigerer og siterer, sitter å knotter med mobilen mens jeg mater baby så det ble bare surr. Gratulerer med ny baby! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå