AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #41 Del Skrevet 17. november 2023 Mye gener ja! Men, menn had generelt tjukkere fettere hud - og slik hud eldes ikke like fort, eller dvs, hud blir ikke like fort tørr og får ikke like fort små rynker. Men man ser jo at huden blir eldre, slappere, store porer. Samboeren min er ett år yngre. Jeg ser MYE yngre ut enn han. Men jeg tror oppriktig at det ikke har så mye med hvilke kremer man bruker, hvor dyre de er. Bare at man har hudrutine, altså, man renser (=vasker) ansiktet hver dag, man bruker fuktighetskrem minst 1 gang om dagen og man bruker solfaktor i sola. Det vil gjøre stor forskjell på sikt, men ja, gener spiller jo også inn. Og røyking og drikking selvsagt. Anonymkode: 5a52c...5a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #42 Del Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (På 12.11.2023 den 23.47): Lang overskrift.. Men ja; dere kvinner som er 40+ og legger en del penger i hudpleie, synes dere oppriktig at dere ser yngre og freshere ut en kvinner og menn på samme alder som ikke gjør samme "innsats"? Mange menn bruker ikke fuktighetskrem engang og hvertfall ikke en dyr en. Vær ærlig! Du skal selvfølgelig ta utgangspunkt i slik du ser ut uten sminke. Og botox og fillers er ikke med. Jeg kan ærlig talt ikke si at jeg synes kvinnene fra mitt årskull i gjennomsnitt ser yngre ut enn mennene, gjennomsnittlig ser begge gruppene like gamle ut. Unntak både opp og ned i begge grupper, selvfølgelig. Jeg ser faktisk heller ikke i venninnegjengen fra russetiden hvem som bruker mest penger på hudpleie, selv om jeg vet at vi har ulike budsjetter. Hun som ser yngst ut av oss er ikke hun som svir av mest på utseendet, men hun er overvektig og har derfor ikke rynker. Såååå, hvorfor bruker vi så mye penger på produkter som tilsynelatende ikke virker? Anonymkode: e28ab...c48 Jeg synes oppriktig at jeg ser yngre ut enn de fleste på min alder, ja. Men jeg aner jo ikke hva de bruker eller ikke bruker av kremer, det er ikke et samtaleemne. Selv så bruker jeg fuktighetskrem morgen og kveld. Rensemelk sluttet jeg med for mange år siden, den bare tørket ut huden. AnonymBruker skrev (På 13.11.2023 den 12.05): 40 blir litt feil. Det er veldig hipp som happ hvem som ser eldre ut tidlig. Men ved 60 års alder absolutt synlig forskjell på de som har tatt vare på huden vs de som ikke har det. Men aldring handler om gener, noen blir ekstremt rynkete uansett hva de gjør og noen har bare noen få. Anonymkode: b357b...a96 Jeg er i femtiårene, og enig, ulikhetene bare øker. Gener er viktig, men kommer bare på tredjeplass. Min yngre bror ser mye eldre ut enn meg. Men han var storrøyker i mange år, mens jeg aldri har røykt. En annen bror ser også mye eldre ut, selv om han ikke har røykt. I stedet så solte han seg mye i ungdommen, mens jeg alltid har brukt høy solfaktor. Så mitt gode utseende tillegger jeg gode gener, lite sol og ingen røyk. Om fuktighetskremene også har hjulpet, kan godt være. De hindrer i hvert fall at huden min blir stram og tørr, så det har jeg ingen planer om å slutte med. AnonymBruker skrev (På 13.11.2023 den 13.18): jeg er 52 og ble spurt om min sønn på 32 var min lillebror forleden... vedkommende som spurte nektet plent å tro at jeg var hans mor - det er ikke første gang og min sønn og hans kone syns det er utrolig morsomt hver gang det skjer.. Anonymkode: 5ab22...258 🤣 For et par måneder siden var jeg ute og handlet sammen med sønnen min. Da traff jeg på en kollega som trodde at det var mannen min jeg var på tur med. Han ble helt satt ut og stum når jeg kortigerte ham og sa at det var min sønn. Ikke så hyggelig å høre for sønnen min selvsagt. Anonymkode: 83eb7...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #43 Del Skrevet 5. desember 2023 Trenger ikke være dyrt for at det skal virke. Jeg bruker Tretinoin på resept for 200kr tuben. Eneste som er bevist at motvirker aldringstegn. Hjelper for akne også. I tillegg rens og fuktighetskrem. For min del tenker jeg ikke at man nødvendigvis skal se ung ut for alderen, men at mitt fjes skal se så bra ut som mulig. Syns også det blir litt feil å sammenlikne kvinner og menn. Skjønnhetsidealet er så ulikt. Jeg og mannen nærmer oss 40, og jeg har myye mindre rynker enn han. Jeg er vanlig slank. Han har et mye mer furet ansikt og er blitt tynn i håret. Men han har holdt seg slank og ganske trent, han er høyreist og for å være ærlig blir han bare kjekkere jo eldre han blir. Det er litt urettferdig syns jeg. Menn kler å bli eldre. Mens jeg peaket da jeg var 25 liksom. Jeg holder meg godt, tar vare på hud og hår og kler meg pent. Får ofte kommentarer at jeg ser yngre ut, men likevel.. Så lenge menn holder seg slanke og fortsetter å trene sånn at de har litt muskler, så gjør det liksom ikke noe at fjeset er litt eldre. Anonymkode: a8502...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #44 Del Skrevet 5. desember 2023 Ja helt klart! Jeg er 37 og både kvinner og menn tror at jeg er i midten og slutten av tjue årene. Jeg ser at menn i midten og slutten av tjueårene i mange tilfeller ser eldre ut enn meg og har mer rynker, og at jevnaldrende menn ser jo ut som 48-55 i forhold til meg 😅 Jeg har brukt mye penger på kremer og hudbehandlinger men må nok også takke genene da min mor og far også alltid har sett ti år yngre ut enn de er. Anonymkode: 92aef...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #45 Del Skrevet 5. desember 2023 Jeg har mye finere hud nå etter jeg begynte å bruke vitamin C serum, retinol å fuktserum etc + peeler huden innimellom. Jeg er 43 år og ingen tror på meg når jeg sier det. Jeg må vise legg på polet tom! Uansett jeg har ikke hatt så mye runker før jeg startet med bra hudpleierutine, men har mer glød, mer fokt å mindre porer. Solkrem hver dag vår/sommer/høst er også et must å jeg soler meg sjelden i ansiktet. Jeg solte meg masse i ungdommen, så burde sett ut som en rosin egentlig. Min mor har en del rynker og er 20 år eldre, men synes hun så ung ut når hun var 43 også. Jeg ser tydelig at damer i starten av 30 årene, mangelen av de ser mye eldre ut enn meg. Anonymkode: f9ced...102 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå