Gå til innhold

Dere som har passert 40 som bruker mye penger på kremer, serum o l, synes dere at dere ser yngre ut enn menn på samme alder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvalitet skrev (20 minutter siden):

Jeg er nysgjerrig på hvilke produkter som brukes? 

Morgen: antioksidantserum, fuktserum, fuktighetskrem, øyekrem og solbeskyttelse

Kveld: rens, peptidserum og retinol eller syreeksfoliering, øyekrem, fuktighetskrem

Innimellom: Ansiktsmaske for ekstra fukt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, uten tvil. Jeg fyller 40 neste år og ser enorm forskjell på de som tar vare på huden og de som ikke gjør det. Ser også at de som bruker solid hudpleie også har annen oppførsel/ livsstil som å være måteholden med sol, alkohol, røyk og er generelt sunnere mtp trening og kosthold. Det er ikke viktig for meg å se ung ut, men det er viktig for meg å se fresh ut og ha fin hud. Det gjør at jeg bruker minimalt med sminke. Får høre at jeg ser yngre ut, men blir litt sånn «eh…takk?». Ungdom og skjønnhet er så dypt kodet sammen samfunnet, og det synes jeg er dumt. Samtidig som jeg ikke har lyst til å ha masse synlige aldringstegn før jeg må. Denne dobbeltheten i meg altså…det er ikke lett. Hudpleien jeg bruker er minimal og billig. Går etter ingredienser, ikke pris. Morgen: spf 15 cosmica. Ingen rens. Bruker noen ganger the ordinary Niacinamide før spf. Kveld: Renseolje fra cosmica. Et tynt lag gul vaselin på fuktig hud. cordes vas tretinoin krem 2-3 kvelder i uka.  Easy peasy!

Anonymkode: 6abcb...625

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke 40 enda, men når jeg titter rundt meg så er det INGEN tvil om hvem som er penest i forholdet og det er i 90% av alle tilfellene kvinnen. Kvinnen pleier seg selv, hud, hår og antrekk. Mennene bryr seg mindre og mindre jo eldre de blir.

Synes det er lett å se om en kvinne investerer i egen pleie. De har oftere svært pent hår, pen hud, pen sminke. De ser nødvendigvis ikke yngre ut - men har en vakker feminin utstråling som gjør dem attraktive. Kanskje mer attraktive enn mange kvinner som er 10 år yngre.

Jeg håper at jeg etterhvert finner tiden, kunnskapen og pengene til å bli en av disse vakre damene. :)

Anonymkode: 01ba0...8f1

Sikker på du ikke forveksler det med at kvinner ofte bruker sminke?

Anonymkode: e28ab...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 52 og ble spurt om min sønn på 32 var min lillebror forleden... vedkommende som spurte nektet plent å tro at jeg var hans mor - det er ikke første gang og min sønn og hans kone syns det er utrolig morsomt hver gang det skjer.. 

Anonymkode: 5ab22...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gener...

Min kjæreste er 45 og ser ut som en max 35 år gammel mann. ☺

Røyker gjør han og. Ikke en rynke og tykt hår. 

Mens andre har måne og rynker fra 35 års alder osv eller ser 55år ut som 45 åringer. 🤷

Anonymkode: 9098b...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke det. Men tror det har mye med at vi kvinner på den alderen har gått gjennom ungdom der det var veldig populært å sole seg og være solariumsbrun. Det er rett og slett solskader 😢

Anonymkode: f50e8...a7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kvinne 35 som ikke bruker sånt, jeg syns jeg har bedre hud enn mange på min alder

Anonymkode: fced0...262

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er kvinne 35 som ikke bruker sånt, jeg syns jeg har bedre hud enn mange på min alder

Det skjer dessverre noe når man bikker 40. Gjerne når man blir sånn ca 42.

Anonymkode: f50e8...a7b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere som har god peiling på GOD hudpleie komme med noen konkrete tips?😊 Jeg er selv 30 og ønsker å ta bedre vare på huden min fremover! Har de siste årene bare brukt en dag- og en nattkrem ifra vita.. Var faktisk bedre på hudpleie som student, for da hadde jeg tiden til å sette meg noenlunde inn i ulike produkter osv🙈

Har hørt (fra blant annet min mor) at Elixir har gode produkter, men jeg blir så matt når det så utrolig mange ulike valgmuligheter😅 

Anonymkode: a9e7e...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 57, har aldri brukt dyre produkter og har fin hud. Men jeg har renset huden og brukt dagkrem hver eneste dag fra jeg var ca 15. Har også vært forsiktig med sol. Bruker f eks L'oreal, Nivea, Garnier....

Anonymkode: 359de...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da er du heldig og har nok et gunstig genetisk grunnlag 🙂 Jeg håper du husker å bruke høy solfaktor slik at du beskytter og ivaretar huden din.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Kan dere som har god peiling på GOD hudpleie komme med noen konkrete tips?😊 Jeg er selv 30 og ønsker å ta bedre vare på huden min fremover! Har de siste årene bare brukt en dag- og en nattkrem ifra vita.. Var faktisk bedre på hudpleie som student, for da hadde jeg tiden til å sette meg noenlunde inn i ulike produkter osv🙈

Har hørt (fra blant annet min mor) at Elixir har gode produkter, men jeg blir så matt når det så utrolig mange ulike valgmuligheter😅 

Anonymkode: a9e7e...056

God hudpleie trenger ikke koste tusenvis av kroner, det er ingrediensene det kommer an på. Hvilke produkter som er best for akkurat deg, kommer an på hudtype, hudtilstand og hva du vil at hudpleierutinen din skal gjøre for huden din. Elixir er kostbare produkter innrettet spesielt mot problemhud og "anti-age", og bør brukes i samråd med hudpleier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (På 13.11.2023 den 11.39):

Morgen: antioksidantserum, fuktserum, fuktighetskrem, øyekrem og solbeskyttelse

Kveld: rens, peptidserum og retinol eller syreeksfoliering, øyekrem, fuktighetskrem

Innimellom: Ansiktsmaske for ekstra fukt

Sier meg dessverre ingenting. Skulle gjerne visst merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalitet skrev (1 time siden):

Sier meg dessverre ingenting. Skulle gjerne visst merker

Jeg forteller gjerne hvilke merker/spesifikke produkter jeg bruker, men det er jo ikke sikkert at de passer til din hudtype. Ulike hudtyper har ulike behov, og så kommer det jo an på hva man ellers ønsker, f.eks. "anti-age", bli kvitt sorte prikker, redusere talgproduksjon etc.

Jeg har f.eks. kombinert hud som er litt blank/fet i t-sonen (panne/nese/hake), og som har lett for å bli dehydrert (fuktfattig) om vinteren. Jeg er dessuten over 50 år og har litt solskader fra uvettig soling i yngre år, som jeg gjerne vil reparere i den grad jeg kan.

I rutinen min bruker jeg følgende produkter:

Antioksidantserum: Skincity Skincare First Concentrate med niacinamide og C-vitamin

Fuktserum : Revolution Skincare Stabilized Active Collagen Serum

Fuktighetskrem: Ole Henriksen Strength Trainer Peptide Moisturizer

Øyekrem: CeraVe Eye Repair 

Solkrem: Isntree Hyaluronic Acid Airy Sunstick

Rens: Lumene Nordic Hydra Oat Milk Oil Cleanser

Peptidserum: The Ordinary Buffet + Copper Peptide 1%

Retinol,: Medik8 Intelligent Retinol 6TR

Syreeksfoliering: The Ordinary Lactic Acid 10%

Samme øyekrem og fuktighetskrem som om morgenen, evt med noen dråper ansiktsolje blandet i kremen for ekstra fukt. Akkurat nå er det Flower Power Oil fra Plantheque🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 39. har stram fin hud, ingen rynker eller linjer enda. Men jeg har vært heldig med gode gener, min mamma på snart 70 har kjempefin hud, ser mye yngre ut. Min bestemor hadde også fin hud og veldig lite rynker, til tross for at hun solte seg ekstremt mye. 

Jeg bruker ingenting i ansiktet, utenom vann og vaskeklut.Det hender på vinteren at jeg smører på noe om jeg blir tørr, bruker da samme krem som barna bruker🤭 Mamma gjør det samme. 

Jeg har ikke tro på at den overdrevne bruken av alle mulige produkter er bra😬 Bruker ingen kremer, deodorant eller andre ting man sikkert smører på seg. 

Kvinner før i verden klarte seg helt fint, og ser man på gamle bilder ser mange svært bra ut.

Anonymkode: e99ba...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er 39. har stram fin hud, ingen rynker eller linjer enda. Men jeg har vært heldig med gode gener, min mamma på snart 70 har kjempefin hud, ser mye yngre ut. Min bestemor hadde også fin hud og veldig lite rynker, til tross for at hun solte seg ekstremt mye. 

Jeg bruker ingenting i ansiktet, utenom vann og vaskeklut.Det hender på vinteren at jeg smører på noe om jeg blir tørr, bruker da samme krem som barna bruker🤭 Mamma gjør det samme. 

Jeg har ikke tro på at den overdrevne bruken av alle mulige produkter er bra😬 Bruker ingen kremer, deodorant eller andre ting man sikkert smører på seg. 

Kvinner før i verden klarte seg helt fint, og ser man på gamle bilder ser mange svært bra ut.

Anonymkode: e99ba...208

Og jeg har motsatt opplevelse av deg, så vi er ulike :) Jeg har kombinert hud med fet t-sone og hadde store porer og en del hudormer, samt ujevn hudtone fordi jeg ikke var flink nok til å bruke solbeskyttelse da jeg var yngre. Jeg fikk mye finere hud etter at jeg begynte å bruke produkter med ingredienser som renset porene, jevnet ut hudtonen og balanserte talgproduksjonen i t-sonen. Jeg kan fortsatt bli blank, men har lite synlige porer og frisk og glødende hud selv om jeg har passert 50. 

Kvinner før i verden var heller ikke utsatt for like mye forurensing som vi er i dag, hadde et annet kosthold samt at ozonlaget var tykkere, og vi kan ikke se bort fra at disse faktorene kan ha betydning. Fotoapparatene før i tiden hadde heller ikke samme bildekvalitet som dagens, slik at bilder fra den tiden ofte er mer uskarpe med lavere kontrast, noe som gjør at ujevnheter og skygger "viskes ut". Samtidig ble det ikke moderne å sole seg og være brun før Coco Chanel gjorde dette til en trend en gang på 1920-tallet, før det brukte kvinner hatter, parasoller og hansker for å beskytte seg mot solen, fordi det lenge ble ansett som pent og "riktig" å være blek. Fordelen med det var jo nettopp at de beskyttet huden mot sollys og de skadene som UV-stråling påfører huden.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 12.11.2023 den 23.47):

Lang overskrift.. Men ja; dere kvinner som er 40+ og legger en del penger i hudpleie, synes dere oppriktig at dere ser yngre og freshere ut en kvinner og menn på samme alder som ikke gjør samme "innsats"? Mange menn bruker ikke fuktighetskrem engang og hvertfall ikke en dyr en. Vær ærlig! Du skal selvfølgelig ta utgangspunkt i slik du ser ut uten sminke. Og botox og fillers er ikke med.

Jeg kan ærlig talt ikke si at jeg synes kvinnene fra mitt årskull i gjennomsnitt ser yngre ut enn mennene,  gjennomsnittlig ser begge gruppene like gamle ut. Unntak både opp og ned i begge grupper, selvfølgelig. Jeg ser faktisk heller ikke i venninnegjengen fra russetiden hvem som bruker mest penger på hudpleie, selv om jeg vet at vi har ulike budsjetter. Hun som ser yngst ut av oss er ikke hun som svir av mest på utseendet, men hun er overvektig og har derfor ikke rynker. 

Såååå, hvorfor bruker vi så mye penger på produkter som tilsynelatende ikke virker? 

Anonymkode: e28ab...c48

Nei, det er et godt spørsmål. Jeg er 50+, og  hadde nettopp en liten gjenforening med fire ungdomsvenninner, som min mann ikke har sett på lenge, og han kommenterte da de var gått at vi ikke ser like gamle ut lenger.

Hun som ser yngst ut bruker mye penger på kremer og hudpleie, men hun som ser eldst ut er hudpleier selv og bruker nok enda mer. 

Jeg ser, ifølge min mann, nest yngst ut av denne gjengen. Jeg bruker svært lite penger på hudpleie, men jeg har alltid vært nøye med å rense huden om kvelden, og nøye med å velge en fuktighetskrem av god kvalitet, selv om jeg ikke bruker dyre salongkremer.

Jeg er overbevist om at dette i stor grad er genetisk, men det viktigste er å skjerme seg for sol og ikke røyke. 

Anonymkode: c8e2b...1fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden min er dehydrert. Med krem blir den hydrert. Ser mer frisk og glødene ut, og jeg slipper følelsen av styra og irritert hud. Ja , produktene er verdt å bruke ☺️

Anonymkode: deef7...42b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame på snart 50, og det eneste jeg bruker i ansiktet er vann, lypsyl, samt av og til litt solkrem. Får høre at jeg ser yngre ut enn de andre i kullet mitt. Tror ikke nødvendigvis det er noen fordel over tid å gnikke og gnu ansiktet fullt av kremer, sminke og andre skjønnhetsprodukter. 

Anonymkode: 5575c...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker mye penger på hudpleie, ja jeg og mannen bruker ca like mye.  Men så er vi i slutten av 20 år nå.  De som begynner når de et 40+ er lit sent ute tenker jeg.  Så vi investerer i det nå ☺️ 

Anonymkode: 5802e...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...