AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #1 Del Skrevet 12. november 2023 Lang overskrift.. Men ja; dere kvinner som er 40+ og legger en del penger i hudpleie, synes dere oppriktig at dere ser yngre og freshere ut en kvinner og menn på samme alder som ikke gjør samme "innsats"? Mange menn bruker ikke fuktighetskrem engang og hvertfall ikke en dyr en. Vær ærlig! Du skal selvfølgelig ta utgangspunkt i slik du ser ut uten sminke. Og botox og fillers er ikke med. Jeg kan ærlig talt ikke si at jeg synes kvinnene fra mitt årskull i gjennomsnitt ser yngre ut enn mennene, gjennomsnittlig ser begge gruppene like gamle ut. Unntak både opp og ned i begge grupper, selvfølgelig. Jeg ser faktisk heller ikke i venninnegjengen fra russetiden hvem som bruker mest penger på hudpleie, selv om jeg vet at vi har ulike budsjetter. Hun som ser yngst ut av oss er ikke hun som svir av mest på utseendet, men hun er overvektig og har derfor ikke rynker. Såååå, hvorfor bruker vi så mye penger på produkter som tilsynelatende ikke virker? Anonymkode: e28ab...c48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 13. november 2023 #2 Del Skrevet 13. november 2023 •Mye har med gener å gjøre. •Vi elsker å bruke penger på oss selv,på produkter som får oss til å føle oss vel. (Produkter som lukter godt,og har en din innpakning,er ofte avgjørende om jeg kjøper det.) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #3 Del Skrevet 13. november 2023 Menns hud er tykkere enn kvinners, på grunn av hormoner. De får derfor mindre rynker. Anonymkode: 273f3...11f 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #4 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Menns hud er tykkere enn kvinners, på grunn av hormoner. De får derfor mindre rynker. Anonymkode: 273f3...11f De har også naturlig mer fett i huden. Fet hud gir mindre rynker. Tykk hud gjør at den blir mindre slapp. Anonymkode: 9959e...954 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #5 Del Skrevet 13. november 2023 Det handler ikke om å se yngre ut, men få finere hud eller bare føle seg bedre. Jeg har fått finere hud, mindre acne, mindre pigment flekker osv etter jeg begynte med all denne hudpleien. Dessuten er det deilig. Huden føles bedre og tiden jeg bruker på dette er jo egenpleie som gir mye det å 🤩 Anonymkode: 50182...def 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 13. november 2023 #6 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det handler ikke om å se yngre ut, men få finere hud eller bare føle seg bedre. Jeg har fått finere hud, mindre acne, mindre pigment flekker osv etter jeg begynte med all denne hudpleien. Dessuten er det deilig. Huden føles bedre og tiden jeg bruker på dette er jo egenpleie som gir mye det å 🤩 Anonymkode: 50182...def Samme her 🥰 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #7 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Mange menn bruker ikke fuktighetskrem engang og hvertfall ikke en dyr en. Anonymkode: e28ab...c48 Jeg bruker deodorant. Noen få ganger et hårprodukt. Thats it. Enkelt og billig for menn, sammenlignet med kvinner. Anonymkode: 45307...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 13. november 2023 #8 Del Skrevet 13. november 2023 Nå er jeg mann, men kan fint forklare hvorfor jeg blant annet bruker en del på hudpleie. Kort og greit, så har jeg problematisk hud. Bruker jeg ikke produkter så får jeg fort kviser, arrete hud, fet hud osv... Bruker jeg visse hudpleieprodukter har jeg "normal hud" som alle andre. Så jeg synes premisset i HI blir feil. Hudpleie handler ofte ikke om å ha bedre hud enn normalen. Det handler om å ha en ren og fin hud, som de fleste andre har. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #9 Del Skrevet 13. november 2023 Tre timers god trening pr uke er verdt ti timer foran speilet med "produkter" når det gjelder å forbedre utseende. Anonymkode: f8c9c...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #10 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tre timers god trening pr uke er verdt ti timer foran speilet med "produkter" når det gjelder å forbedre utseende. Anonymkode: f8c9c...f96 At man får «bedre» hud og hår av å svette 3 timer i uken? Anonymkode: 45307...267 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 13. november 2023 #11 Del Skrevet 13. november 2023 Jeg bruker ikke dette for å se yngre ut, men jeg hadde litt stiv og stram hud, var blaff i huden. Så må bruker jeg hudpleie og når bruker dette 2 ganger om dagen er huden mykere og mer glød i huden. Det gjør at jeg føler meg mer vel Hadde ikke skadet å menn å bruke litt hudpleie heller, mange av de er både grå og blaffe i huden 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #12 Del Skrevet 13. november 2023 Ja, jeg synes kvinner på min alder jevnt over ser bedre og yngre ut enn mennene. Fikk helt sjokk på reunion, en haug med gamle gubber og unge kvinner. HELT motsatt erfaring av deg med russekullet mitt! 😂 Nå mister menn hår som jo ikke hjelper, og kvinner bruker nok oftere sminke som hjelper, men jeg tror nok også det kan ha noe med hupleie å gjøre. Vi er mye mer indoktrinert å holde oss pene og unge og bruker derfor mer tid og penger på det, og det viser. Det er veldig mange produkter som virker forøvrig, ikke snakk om ting du ikke har peiling på. Det er vitenskapelig konsensus om en hel rekke ingredienser. Og ekte vitenskap har litt strengere krav enn synsing om eget russekull.. Retinol er vitenskapelig bevist å ha effekt på huden, det er faktisk et godkjent legemiddel, du får resept på det av en lege. Solkrem har vitenskapelig bevist effekt på rynker, sol er vel nesten det mest skadelige man kan få for huden. Og det er jo typisk noe menn er sløvere med enn kvinner, spesielt siden det gjerne er SPF i hudkremer og foundations også, så selv de som ikke smører seg med faktor 50 hver dag går ofte med noe solbeskyttelse året rundt likevel. Hyalorunsyre, C-vitamin og peptider har vitenskapelig bevist effekt. Sikkert flere på listen. Peeling og fuktighetskrem trenger man ikke vitenskap for engang, du kan se selv at du flasser i trynet før og er fin etter. Jeg har grønnleieremasker som helt synlig fjerner sorte prikker. Jeg har serum som får meg til å gløde. Jeg har en øyenkrem som fjerner poser og mørke ringer rett foran øynene på meg. Jeg har et serum mot rosacea som har gjort meg mye midre rød. Jeg har fuktigshetskremer som gjør at huden ser penere og mer fuktet ut. Så spiller jo selvsagt gener inn, livsstil etc. Noen kan vaske trynet med vann og bruke spenol hver dag og se fantastiske ut hele livet. Men det er uopplyst av deg å innbille deg at det ikke har noe å si hva man putter i trynet. Da har du faktisk vitenskapen mot deg. Anonymkode: 1bfb5...086 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 13. november 2023 #13 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg synes kvinner på min alder jevnt over ser bedre og yngre ut enn mennene. Fikk helt sjokk på reunion, en haug med gamle gubber og unge kvinner. HELT motsatt erfaring av deg med russekullet mitt! 😂 Nå mister menn hår som jo ikke hjelper, og kvinner bruker nok oftere sminke som hjelper, men jeg tror nok også det kan ha noe med hupleie å gjøre. Vi er mye mer indoktrinert å holde oss pene og unge og bruker derfor mer tid og penger på det, og det viser. Det er veldig mange produkter som virker forøvrig, ikke snakk om ting du ikke har peiling på. Det er vitenskapelig konsensus om en hel rekke ingredienser. Og ekte vitenskap har litt strengere krav enn synsing om eget russekull.. Retinol er vitenskapelig bevist å ha effekt på huden, det er faktisk et godkjent legemiddel, du får resept på det av en lege. Solkrem har vitenskapelig bevist effekt på rynker, sol er vel nesten det mest skadelige man kan få for huden. Og det er jo typisk noe menn er sløvere med enn kvinner, spesielt siden det gjerne er SPF i hudkremer og foundations også, så selv de som ikke smører seg med faktor 50 hver dag går ofte med noe solbeskyttelse året rundt likevel. Hyalorunsyre, C-vitamin og peptider har vitenskapelig bevist effekt. Sikkert flere på listen. Peeling og fuktighetskrem trenger man ikke vitenskap for engang, du kan se selv at du flasser i trynet før og er fin etter. Jeg har grønnleieremasker som helt synlig fjerner sorte prikker. Jeg har serum som får meg til å gløde. Jeg har en øyenkrem som fjerner poser og mørke ringer rett foran øynene på meg. Jeg har et serum mot rosacea som har gjort meg mye midre rød. Jeg har fuktigshetskremer som gjør at huden ser penere og mer fuktet ut. Så spiller jo selvsagt gener inn, livsstil etc. Noen kan vaske trynet med vann og bruke spenol hver dag og se fantastiske ut hele livet. Men det er uopplyst av deg å innbille deg at det ikke har noe å si hva man putter i trynet. Da har du faktisk vitenskapen mot deg. Anonymkode: 1bfb5...086 Vi kvinner er jo på en måte «heldige « som har så mange metoder for å skjule / begrense forfall . Hårfarge / sminke etc etc . Men for meg er ikke yngst og eldst alltid forbundet med hudpleie . Det handler om hvordan man føler seg. Den som føler seg vel ( om det er hudpleie / hårfarge / trening eller bekledning , har en annen selvtillit og utstråling . Å selvtillit er attraktivt , uansett alder . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #14 Del Skrevet 13. november 2023 Forvirret23 skrev (11 minutter siden): Jeg bruker ikke dette for å se yngre ut, men jeg hadde litt stiv og stram hud, var blaff i huden. Så må bruker jeg hudpleie og når bruker dette 2 ganger om dagen er huden mykere og mer glød i huden. Det gjør at jeg føler meg mer vel Hadde ikke skadet å menn å bruke litt hudpleie heller, mange av de er både grå og blaffe i huden Enig, tenker noen ganger på det når jeg ser de ser godt voksne menn ser blasse og tørre ut i huden. Du ser fort gusten og gammel ut når huden er veldig fuktfattig eller tørr. Bare en random hudkrem fra Kiwi hadde jo gjort dem freshere. Gi den stakkars huden en eller annen form for fukt, det vil gjøre at den ser mindre gusten ut og rynker ser mindre dype ut, tørrhetslinjer kan forsvinne. Hudkremen fra Kiwi har kanskje ikke veldig forebyggende effekt, men den har jo en effekt sånn helt umiddelbart når du smører den på et tørt og stivt tryne. NiceOrNothing skrev (2 minutter siden): Vi kvinner er jo på en måte «heldige « som har så mange metoder for å skjule / begrense forfall . Hårfarge / sminke etc etc . Men for meg er ikke yngst og eldst alltid forbundet med hudpleie . Det handler om hvordan man føler seg. Den som føler seg vel ( om det er hudpleie / hårfarge / trening eller bekledning , har en annen selvtillit og utstråling . Å selvtillit er attraktivt , uansett alder . Enig i det også, selvfølgelig er det ikke kun knyttet til hudpleie Men nå var det hudpleie som var temaet her. Anonymkode: 1bfb5...086 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #15 Del Skrevet 13. november 2023 Når det gjelder kvinner så ser man ofte forskjell på aldringsprosessen i forhold til hvor mange barn de har. Da tenker jeg mest på ansiktet, nattevåk, stress og bekymringer vises best i ansiktet. I familien vår har vi hele 3 tvillingpar, alle kvinner og godt voksne. De av dem som har flest barn ser defintivt eldst ut, de to som har ett og ingen barn ser 5 år yngre ut enn sin tvilling. Anonymkode: 03d2c...913 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #16 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når det gjelder kvinner så ser man ofte forskjell på aldringsprosessen i forhold til hvor mange barn de har. Da tenker jeg mest på ansiktet, nattevåk, stress og bekymringer vises best i ansiktet. I familien vår har vi hele 3 tvillingpar, alle kvinner og godt voksne. De av dem som har flest barn ser defintivt eldst ut, de to som har ett og ingen barn ser 5 år yngre ut enn sin tvilling. Anonymkode: 03d2c...913 Ser gladelig 5 år eldre ut på grunn av barna mine 💕 Såååå verdt det ❤️ Anonymkode: 1ec5a...21d 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #17 Del Skrevet 13. november 2023 Jeg er ikke 40 enda, men når jeg titter rundt meg så er det INGEN tvil om hvem som er penest i forholdet og det er i 90% av alle tilfellene kvinnen. Kvinnen pleier seg selv, hud, hår og antrekk. Mennene bryr seg mindre og mindre jo eldre de blir. Synes det er lett å se om en kvinne investerer i egen pleie. De har oftere svært pent hår, pen hud, pen sminke. De ser nødvendigvis ikke yngre ut - men har en vakker feminin utstråling som gjør dem attraktive. Kanskje mer attraktive enn mange kvinner som er 10 år yngre. Jeg håper at jeg etterhvert finner tiden, kunnskapen og pengene til å bli en av disse vakre damene. Anonymkode: 01ba0...8f1 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #18 Del Skrevet 13. november 2023 40 blir litt feil. Det er veldig hipp som happ hvem som ser eldre ut tidlig. Men ved 60 års alder absolutt synlig forskjell på de som har tatt vare på huden vs de som ikke har det. Men aldring handler om gener, noen blir ekstremt rynkete uansett hva de gjør og noen har bare noen få. Anonymkode: b357b...a96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #19 Del Skrevet 13. november 2023 Jeg bruker mye penger på dyre produkter. Dyr rens, dyr dagkrem, dyr peel, og dyre masker. Jeg har brukt dette i mange år, og har desverre ikke brukt disse produktene på halsen. Og, DER ser man forskjellen! Huden i ansiktet er MYE yngre og freshere enn på halsen, så alt det jeg har investert vises tydelig når jeg sammenlikner. Anonymkode: 660e5...d2c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvalitet Skrevet 13. november 2023 #20 Del Skrevet 13. november 2023 Jeg er nysgjerrig på hvilke produkter som brukes? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå