Gå til innhold

Rask puls av astmamedisiner på forstøver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt Ventoline og Seretide i "alle år" ,og har av og til merket litt rask puls av Ventoline, særlig ved høye doser.

Nå sliter jeg med luftveiene, har gjort i flere uker, og har fått medisinene på forstøver. Problemet er at jeg føler at jeg sitter med en følelse av at jeg har spurtet etter bussen en stund etter hver medisinering. Vet at rask puls er en vanlig bivirkning, men dette er intenst....

Har i tillegg skjelving på hendene, men det kan komme av Prednisolontablettene jeg også tar for tiden.... Har hatt høyere puls enn vanlig etter at jeg fikk denne tungpusten,  men etter hver medisinering nå er det enda verre.

Vil det fortsette sånn så lenge jeg går på disse, eller er dette en type bivirkning som kan gå over? Er som sagt formen og mengden som er uvant, selve medisinen har jeg brukt i flere tiår, men da som diskus og ikke forstøver.

Anonymkode: 11b8d...a18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel adrenalin i ventoline? 

Anonymkode: f0c45...49b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er vel adrenalin i ventoline? 

Anonymkode: f0c45...49b

Dette. 

Anonymkode: 5eb3f...f77

Skrevet

Dette bør du jo ringe legen om.

Kanskje er det en bivirkning du må holde ut - kanskje bør medisineringen din justeres.

Anonymkode: 9f22c...7dc

• Liker 2
Skrevet

Dette er jo en helt vanlig bivirkning av Ventoline ol korttidsvirkende/anfallsmedisiner. Jeg har hatt astma hele livet og brukt medisiner store deler av livet. Jeg får fortsatt rask puls av medisin, som Ventoline. Er ikke så mye å få gjort med det, dessverre. Jo høyere dose, jo større bivirkning er det hos meg. Jeg bruker slike medisiner hver dag og det er det samme hver dag. Skikkelig plagsomt. 

Anonymkode: 94bec...414

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette bør du jo ringe legen om.

Kanskje er det en bivirkning du må holde ut - kanskje bør medisineringen din justeres.

Anonymkode: 9f22c...7dc

Jeg er jo vant til typen medisiner, men dosen og hyppigheten er økt nå pga annen sykdom. Så sannsynligvis er det bare å holde ut til jeg kan trappe ned igjen ;) Men det var bare så veldig tydelige bivirkninger med en gang at jeg ble litt overrasket her....

Skrevet

Det er en helt vanlig bivirkning av ventolin

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er jo en helt vanlig bivirkning av Ventoline ol korttidsvirkende/anfallsmedisiner. Jeg har hatt astma hele livet og brukt medisiner store deler av livet. Jeg får fortsatt rask puls av medisin, som Ventoline. Er ikke så mye å få gjort med det, dessverre. Jo høyere dose, jo større bivirkning er det hos meg. Jeg bruker slike medisiner hver dag og det er det samme hver dag. Skikkelig plagsomt. 

Anonymkode: 94bec...414

Takk! Jeg er ikke vant til å bruke medisiner annet enn i diskus/inhalator. Har ikke trengt forstøver før nå. Men tydelig at dosene ble såpass økt både i mengde og hyppighet at det slo til for fullt, ja!

Takk for at du tok deg tid til å svare!

Skrevet
Fame skrev (Akkurat nå):

Det er en helt vanlig bivirkning av ventolin

Jeg har tatt Ventoline i over 30 år uten bivirkninger som dette, men nå som dosen og hyppighet har økt, så slo det til for fullt... Og det var jeg ikke helt forberedt på, tydeligvis. 

Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner 

Perelandra, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...