AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #1 Skrevet 12. november 2023 Jeg opplevde å være alvorlig psykisk syk etter en fødsel, og har opplevd å ha fått et hjertesykt barn. Og som måtte reddes ved hjelp av livreddende hasteoperasjon. Har du opplevd noe som var for deg traumatisk innen helse? Anonymkode: ab477...988 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #2 Skrevet 12. november 2023 Keisersnitt der bedøvelsen ikke fungerte som den skulle. Anonymkode: 0754f...21c 1 7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #3 Skrevet 12. november 2023 Hjerteinfarkt. Men det gikk fint og føltes ikke dramatisk, egentlig. Dyktige leger, jeg fikk god oppfølging og det var ganske enkelt å trene seg opp igjen. Men folk dør jo av det, så jeg var heldig, og det gleder jeg meg over hver eneste dag. Anonymkode: 516ed...048 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #4 Skrevet 12. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Keisersnitt der bedøvelsen ikke fungerte som den skulle. Anonymkode: 0754f...21c Uffda det må ha vært et mareritt å oppleve. Anonymkode: ab477...988
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #5 Skrevet 12. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hjerteinfarkt. Men det gikk fint og føltes ikke dramatisk, egentlig. Dyktige leger, jeg fikk god oppfølging og det var ganske enkelt å trene seg opp igjen. Men folk dør jo av det, så jeg var heldig, og det gleder jeg meg over hver eneste dag. Anonymkode: 516ed...048 Du var heldig! . Ja, det er viktig å glede seg over hver eneste dag. Jeg lærte det samme av min opplevelse. Det å nyte hver dag er viktig! Anonymkode: ab477...988 1
Gjest Lykkedykker Skrevet 12. november 2023 #6 Skrevet 12. november 2023 Gikk infeksjon i en frenulum breve operasjon(klippet penisstrengen). Ble innlagt på sykehus. Og ble der et slags undervisningsobjekt for nyutdannede sykepleiere. Urologen kom stadig inn med nye sykepleiere for å vise frem stellet mitt som så ut som en lilla søtpotet.
Grüner Skrevet 12. november 2023 #7 Skrevet 12. november 2023 Biopsi av livmorhalsen hvor bedøvelsen ikke virket. Det gjorde dritvondt. Uvarslet EKG hvor jeg ikke fikk ha på bh og med mannlig lege. Det føltes ydmykende. 2
Topsi Skrevet 12. november 2023 #8 Skrevet 12. november 2023 Måten helsepersonell møtte meg på med selvskading 3 8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #9 Skrevet 12. november 2023 I smerteskalaen er innvendig ultralyd tre dager etter fødsel det jævligste jeg har vært med på. Jeg har absolutt ingenting å utsette på de som gjennomførte undersøkelsen, men hjelpe meg det var ufattelig vondt. (Fødselen var bare barnemat i forhold). (Fikk barselfeber etter fødsel, så de måtte lete etter morkakerester) Anonymkode: db9ef...0e4 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #10 Skrevet 12. november 2023 Foreløpig ikke opplevd noe traumatisk selv, men blitt skremt av opplevelser som pårørende. At folk gjenopplives og holdes i live mot sin vilje, og en total mangel på privatliv som pasient. Anonymkode: 1d018...cee 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #11 Skrevet 12. november 2023 Det mest traumatiske jeg har opplevd, var at jeg plutselug begynte å fossblø rett etter fødsel. Type rant ned på gulvet. Dette skjedde mens jordmor prøvde å få morkaka til å løsne, noe den ikke gjorde. Rommet ble plutselig fylt av folk, jeg ble lempet over på en seng og ble trillet i hui og hast (de løp) på operasjonsstuen, hvor jeg besvimte pga blodmangel/lavt trykk. Hadde dette vært en hjemmefødsel, hadde jeg muligens blødd ihjel. Ble en røff start som nybakt mor, men det ble bra til slutt! Anonymkode: 525b4...9d0 8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #12 Skrevet 12. november 2023 Fysisk: Ruptur av eggleder etter ex.u. med påfølgende ambulansetur og hasteoperasjon. Psykisk: dødfødsel. Anonymkode: cd245...34b 7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #13 Skrevet 12. november 2023 Medisinsk abort som endte med store blødninger og utskrapning. Alt gikk veldig fint, men ikke det jeg hadde sett for meg. Når sykepleieren så alt blodet gikk alt plutselig veldig fort. Det var jo ikke en stor ting, men uvant når man ikke er vandt til det Anonymkode: de041...432 1
Vanja2345 Skrevet 12. november 2023 #14 Skrevet 12. november 2023 Jeg har hatt et grand mal epilepsi anfall. Uten å ha påvist epilepsi. Utløst av stress, lite mat og drikke og festing. Husker bare jeg fikk som et støt i hodet, og så husker jeg ikke mer før flere timer senere på sykehuset. Aldri hatt det igjen. Men passer på med søvn, mat og drikke og fester selvsagt ikke sånn som jeg gjorde da (episoden skjedde i tyveårene)
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #15 Skrevet 12. november 2023 Følelsen av at skjeden delte seg når barnet med hodeomkrets på 40cm kom ut med påfølgende operasjon etterpå hvor ikke smertestillende fungerte som det skulle (de ville ikke legge meg i narkose av div grunner) og gynekolog som ble irritert hver gang jeg trakk til meg underlivet. Sorry for at jeg har en refleks som trekker meg unna når noen skal stikke en nål dypt inni meg. Anonymkode: b4d32...822 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #16 Skrevet 12. november 2023 Måtte på do rundt 01:30 på natta. Kom meg inn på do, følte meg svimmel og snudde meg mot døra. Neste jeg husker var at jeg lå på gulvet med ambulansepersonell rundt meg. Kraftig STEMI hjerteinfarkt. Da jeg fikk det, besvimte jeg og gikk med ansiktet rett i gulvet. Knuste nesen og deler av ansiktet. 43 år gammel og setter pris på hver dag❤️ Anonymkode: e9430...2c9 11
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #17 Skrevet 12. november 2023 Hjerneblødning. Anonymkode: 0996d...5a7 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #18 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg opplevde å være alvorlig psykisk syk etter en fødsel, og har opplevd å ha fått et hjertesykt barn. Og som måtte reddes ved hjelp av livreddende hasteoperasjon. Har du opplevd noe som var for deg traumatisk innen helse? Anonymkode: ab477...988 Hvordan alvorlig psykisk syk etter fødsel? Anonymkode: 04e17...095
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #19 Skrevet 12. november 2023 Abort hvor sykepleieren? Var utrolig nedlatende og spydig Anonymkode: 76ade...6ee
Laraa Skrevet 12. november 2023 #20 Skrevet 12. november 2023 (endret) Topsi skrev (32 minutter siden): Måten helsepersonell møtte meg på med selvskading Det sjokkerte kusinen min også da hun gikk på legestudiet og selv slet psykisk. Da det kom det de kalte en gjenganger og de knapt gadd gi henne bedøvelse ble kusinen min satt ut av at pasienten knapt ble sett. For helsepersonell er det kanskje ren rutine, men for den som ligger der livredd er det noe helt annet enn rutine Endret 12. november 2023 av Laraa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå