Gå til innhold

Få 3-åringen tilbake på eget rom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi la gullegget da vi måtte bruke rommet hans som et provisorisk kjøkken under oppussing i fjor så sov i dobbeltsenga med meg. To måneder før lillesøster ble født, tok jeg kampen og fikk han tilbake i egen seng. Så ble han syk en uke før termin (sånn skikkelig syk, innlagt først) og da turte jeg ikke la han sove alene. Baby kom noen dager etterpå og da kunne jeg jo ikke kaste han ut. Hvorfor får lillesøster sove der men ikke han osv. 

Nå er dette 5 måneder siden og han har grodd fast i dobbeltsenga. 
Hadde barnerommet hatt plass til en 1.20 seng feks hadde far kunne lagt seg med han der, men vi har ikke mulighet til det. Ei heller madrass på golvet pga helse til far. Han har da ei vokseseng fra IKEA som det overhodet ikke er plass til en voksen i i tillegg til han. Da knekker den sammen også siden det er maks 100 kg. 

Er det noen som har tips her? Lillesøster må jo fortsatt sove med meg (ammer mye på natt enda og hun har ikke eget rom. Planen var at de etterhvert skal dele). 

Han må ut fordi de vekker hverandre og når baby våkner kl 4 for mat tror han det er morgen, sovner ikke igjen, dautrøtt i barnehagen, sovner på ettermiddag og ja, bare styr. Han sover så innmari lett! Ellers hadde ikke dette gjort meg noe for det er veldig koselig og legging er så enkelt (sovner på 2 (!) min 😅)

Jeg skjønner jo det blir en kamp, men kanskje noen tips som vil lette det hele? 

Anonymkode: 31f5f...75d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre barn gikk rett på voksenseng på 90x200. Der har vi sovet flere ganger sammen med dem. Hadde det vært en mulighet? Man kan legge seg sammen med barnet, og hvis 3-åringen kommer inn til dere i løpet av natta, kan far bli med tilbake til barnets rom. Om han sovner, så går det jo, eller han kan snike seg tilbake i voksensenga.

Anonymkode: 774e4...c66

• Nyttig 1
Skrevet

vi la han bare over til sin egen seng igjen etter en periode han hadde nattskrekk og lå inne hos oss. Gikk supert. Stort sett ikke noe problemer, stas med eget rom. Selv om det er litt misnøye i starten, så stå i det, og sitt der til barnet har sovnet. Her går det litt i perioder. I går sovnet barnet i vår seng, men vi bar han bare over i egen seng. Sov der hele natten. Noen netter sover han hele natten i egen seng, andre netter våkner han og kommer inn til oss. Det er litt frem og tilbake i denne alderen. 

god klem til deg, håper det løser seg for dere. 

Anonymkode: 413c9...0f1

Skrevet

Far og søn i dobbeltsengen, du og baby på barnerommet. Så lenge du ammer om natten.  

Anonymkode: 3a300...4a6

Skrevet

Har derre prøvd å legge ham der, uten noe dill? Kanskje det går bedre enn du tror? Jeg er fan av belønning om det blir trøblete…

Anonymkode: 0f9a1...f27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...