Gå til innhold

Ville du datet noen som ikke hadde alt på stell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen er perfekte, men jeg føler jeg ikke kan gå inn i et forhold når jeg ikke har alt på stell. Om de mennene bare visste hvor fattig jeg er, så hadde de sikkert aldri datet meg. Jeg har 10.000 kr på konto og det er alt jeg har + min gamle bil som kanskje er verdt 30.000 kr. Ingen sparepenger, ingen verdier, ingen kjøpt bolig... Mange menn tror jeg er velykket fordi jeg har høyere utdannelse, er karismatisk, sosial, høflig, og evner å holde en samtale med ulike personligheter, men dette er et bilde de lager i sitt eget hode. 

Jeg føler meg ikke vellykket og kjenner en del på skam. Jeg blir overrasket hver gang menn vil date meg. Mange menn jeg har datet snakker mye om jobb og økonomi. Jeg bare lytter til det de har å si. Hadde dere snudd i døra om dere visste daten deres kun satt med 10.000 kr i banken og ikke hadde noen egenkapital å komme med? 

Anonymkode: 426b2...b09

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er grunnen til at du har så lite penger? Årsaken til at du har lite penger vil være like relevant å vite for en partner som at du har lite penger. Er du uføretrygdet? Har du gamblet bort pengene dine? Er du rusmisbruker? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ingen er perfekte, men jeg føler jeg ikke kan gå inn i et forhold når jeg ikke har alt på stell. Om de mennene bare visste hvor fattig jeg er, så hadde de sikkert aldri datet meg. Jeg har 10.000 kr på konto og det er alt jeg har + min gamle bil som kanskje er verdt 30.000 kr. Ingen sparepenger, ingen verdier, ingen kjøpt bolig... Mange menn tror jeg er velykket fordi jeg har høyere utdannelse, er karismatisk, sosial, høflig, og evner å holde en samtale med ulike personligheter, men dette er et bilde de lager i sitt eget hode. 

Jeg føler meg ikke vellykket og kjenner en del på skam. Jeg blir overrasket hver gang menn vil date meg. Mange menn jeg har datet snakker mye om jobb og økonomi. Jeg bare lytter til det de har å si. Hadde dere snudd i døra om dere visste daten deres kun satt med 10.000 kr i banken og ikke hadde noen egenkapital å komme med? 

Jeg er 41 og hadde ikke datet en mann som var uten egen bolig. Det er også viktig for meg at han har en utdanning på minst BA nivå og at han brenner for faget sitt. 

Det har ikke noe med pengene å gjøre menn jeg ønsker ikke at han vil flytte inn til meg. Ønsker særboerskap. ☺️ 

Anonymkode: b7596...380

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Grüner said:

Hva er grunnen til at du har så lite penger? Årsaken til at du har lite penger vil være like relevant å vite for en partner som at du har lite penger. Er du uføretrygdet? Har du gamblet bort pengene dine? Er du rusmisbruker? 

Eh, nei?  Jeg hadde ett år der jeg reiste veldig mye, og har bodd i mange forskjellige land som student. 

Skrevet

Kan ikke tenke meg noe kjedeligere enn dem som skriver "har alt på stell". Da rygger jeg.... 

Anonymkode: f0117...87e

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er kvinne, og nei det kunne jeg ikke. Men jeg tror menn er mindre kresne der, så lenge du ser bra ut 😊

Anonymkode: 7f1f7...e0a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Så klart litt avhengig av alder og bakgrunn, men så lenge det ikke er en spesielt ille grunn ser jeg ikke noe stort problem. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er kvinne, og nei det kunne jeg ikke. Men jeg tror menn er mindre kresne der, så lenge du ser bra ut 😊

Stemmer.

Anonymkode: 77d13...e58

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Eh, nei?  Jeg hadde ett år der jeg reiste veldig mye, og har bodd i mange forskjellige land som student. 

Hvis du er student, tror jeg ikke det er mange som forventer at du skal ha alt på stell og masse penger i banken.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Stemmer.

Anonymkode: 77d13...e58

Nei det stemmer ikke. Bare om de ønsker en kvinne inn i huset eller om de selv ikke har dette. De fleste menn som jeg har datet har vært ordentlige og ønsket en dame som er selvstendig og har egen bolig. Ihvertfall oss voksne. 

Anonymkode: b7596...380

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Kan ikke tenke meg noe kjedeligere enn dem som skriver "har alt på stell". Da rygger jeg.... 

Anonymkode: f0117...87e

Me2. Gidder ikke sånne kjipe folk som sannsynligvis har latt sin the one passere dem bare fordi personen ikke hadde muligheten til å kjøpe egen bolig. Man må huske på hvilken verden vi lever i idag. Boligprisene er høye, og man må ha 150% stilling for å få lån 🤣

Så ja, de som ikke vil ha en som ikke har egen bolig og skriver sånt som du nevner får et stort rødt flagg fra meg. 

Anonymkode: 5f48c...bac

• Liker 7
Skrevet

Så lenge hun er ung og deilig går det bra, samme om hun er nav klient eller milliardær. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Tullpreik. Exn min er en guttejente, null sminke, pynter ikke på håret sitt osv. Eneste hun bryr seg om er å lukte godt. Ingen av oss har livet på stell. Men allikevel ville begge ha hverandre, og hun var interessert i å flytte inn sammen en gang i fremtiden. Og det fortsatt uansett hva som hadde skjedd jobb messig. 

Men du tenker sikkert at det er fordi begge ikke har livet på stell så overfladisk som du tenker. 

Tipper dere kommer til å la the one passere dere med den innstillingen der. 

Anonymkode: 5f48c...bac

Skrevet

Tja....jeg var ei dame som hadde alt på stell i sin tid. Mann med ingeniørjobb, barn, stort fin hus og jobb som ferskvareleder.

Alt raknet....

Så man har ingen garantier for noe som helst har jeg lært....

Hvis en mann ikke vil date meg på grunn av lommeboka mi, så bare viser han meg hvor overfladisk han er. Da er det en mann jeg ikke trenger i livet mitt tenker jeg ❤️

Jeg er mer enn god nok slik som jeg er. 

Deal with it 🤣🙈❤️

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjæresten min fikk ikke fast jobb før han var 30 år. (Han har jobbet, men aldri fått tilbud om fast stilling :tunge1:). Jeg er ikke sammen med han for pengenes skyld. Så klart det er fint hvis man har fast jobb, leilighet, lappen osv, men hvis man elsker en person hjelper man hverandre og er en god støtte i en tøff tid.:hjerte:

Jeg har heller ikke alt på stell ennå, men det kommer seg til gradvis. Så lenge man gjør en innsats for å forbedre situasjonen har jeg ingenting å si.

Anonymkode: 515d6...2df

• Liker 1
Skrevet

Så lenge den andre kan ta vare på seg selv, helsemessig, sosialt og økonomisk er jeg fornøyd. Den andre må være selvstendig og ikke trenge meg til å passe på han og ivareta hans greier. Det er eneste krav jeg stiller sånn sett.

Anonymkode: 924dc...850

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Da jeg møtte min samboer for 5 år siden hadde han minus på konto, leide liten leilighet og hadde nettopp fått full fast jobb. Han klarer seg bedre nå, men er på vei mot ufør.

Jeg valgte han basert på personlighet, humor, hvordan han gir av seg selv, like interesser og verdier. I blant fleiper vi om at jeg valgte han for penger, han vet i hvert fall at jeg elsker han for den han er. 

Sammen har vi fått til å kjøpe et hus og oppdrar barnet vårt sammen. Vi samarbeider utrolig godt på de fleste områder. 

Selv har jeg alltid hatt minst en jobb, tjent godt, har orden på det økonomiske, tar vare på meg selv på alle måter. Det hadde blitt feil for meg å droppe han basert på hva han har av økonomi og hus. 

Anonymkode: 5f338...f7c

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vært sammen med en ufør. ALDRI igjen. Bare masete og slitsomt.

Anonymkode: acd27...dfa

Skrevet

Tenker alder er vesentlig her. Er du 25 år og nyutdanna er det ok å ikke eie egen bolig og ha 10 000 kr på konto. Da er det til og med luksus å eie bil.

Er du over 35 år med samme utgangspunkt bør det være en god forklaring (f.eks. Engasjert i veldedig organisasjon med lav lønn, startet nytt selskap, brukt tid på å finne sin vei i livet, etc.)

Er du over 50 år er det potensielt rødt flagg. Vet enkelte er f.eks. uføre, vært gjennom skilsmisser der de har måtte selge bolger med tap etc. gjør at ikke alle har sparepenger, men for meg hadde det vært rødt flagg i denne alderen.

Anonymkode: 70ffe...b19

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vært sammen med en ufør. ALDRI igjen. Bare masete og slitsomt.

Anonymkode: acd27...dfa

Utdyp gjerne

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...