Gå til innhold

Flytte til Hadeland fra Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bodd i Oslo i noen år etter jeg var ferdig å studere, har kjøpt leilighet og har jobb her, men kjenner at Oslo ikke er helt stedet for meg. Jeg bor for tiden i en leilighet som er helt grei størrelse for en person, med en hund. Drømmen er hus med hage uten å bo helt tett på naboen, samtidig som jeg ikke ønsker å "bo meg i hjel" økonomisk. Jeg er ikke noe utpreget bymenneske, og har ikke noen tilknytning til Oslo annet enn at jeg bor og jobber her (er opprinnelig fra Vestlandet), og jeg ser derfor på muligheten til å flytte ut av Oslo. Gjennom jobben min har jeg anledning til både hjemmekontor, samt at vi har kontorsteder over hele landet, så mulighetene til å flytte er der, uten at jeg trenger å bytte jobb. 

Jeg har vært en del i området på Hadeland, og syns landskapet og naturen der er helt fantastisk. Utsikten mot fjorden, klimaet, og at det er (relativt) kort vei til både Oslo og Gardermoen, samt at det er "på veien" når jeg skal kjøre vestover gjør at jeg ser på det som et aktuelt område å kunne flytte til, men jeg er absolutt ikke kjent der og lurer derfor på om noen har erfaring med hvordan de er å 

- bo på Hadeland? Hvilke områder anbefales/anbefales ikke - og hvorfor?

- være innflytter til Hadeland? 

På forhånd tusen takk, 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bodde på Jevnaker som innflytter et par år og stortrivdes 😊 Bodde også ca. 2 år på Gran, men likte meg best på Jevnaker. 

Masse flotte turområder og b.l.a Hadeland glassverk, som er verdt et besøk eller to. Hadde det ikke vært for at samboer ikke ville flytte til Jevnaker/Hadeland, så hadde jeg nok bodd der enda 😄

Så fra min side så kan jeg anbefale Hadeland 😊 Jeg opplever folk derfra som åpne og snille og lett å bli kjent med 😊

Skrevet

Du mener vel motsatt? Fra Hadeland til Oslo? 🤪

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...