Gå til innhold

Hvorfor er det så deilig å ligge rett på gulvet, og finnes det noen møbler som gir samme følelse på sosiat akseptabelt vis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ligger på gulvet i leiligheten og scroller på mobilen hver dag etter jobb. Det er så deilig. Hverken senga eller sofaen gir samme digge følelse. Også kan jeg legge meg på hvilken flekk som helst, inkludert badet. 

Er det noen fler?

Finnes det noen mer sosialt akseptable møbler som gir samme frihet og følelse? Vurderer å kjøpe et digert skinn eller noe

Anonymkode: fb4ab...f7b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yogamatte? Jeg har en i kork som er veldig tynn og hard. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg ligger på gulvet i leiligheten og scroller på mobilen hver dag etter jobb. Det er så deilig. Hverken senga eller sofaen gir samme digge følelse. Også kan jeg legge meg på hvilken flekk som helst, inkludert badet. 

Er det noen fler?

Finnes det noen mer sosialt akseptable møbler som gir samme frihet og følelse? Vurderer å kjøpe et digert skinn eller noe

Anonymkode: fb4ab...f7b

jeg pleier å ligge på gulvet foran vedovnen, og ellers om sommeren i solgløtten på gulvet. har alltid tenklt at jeg er rar som gjør det, godt å se det er flere.

Anonymkode: 7d52a...fb3

• Liker 1
Skrevet

Det er vel et psykologisk aspekt ved det, man bryter normer og bruker rommet på en ukonvensjonell måte. Ikke noe møbel ville gitt samme følelsen tror jeg. Jeg ligger også på gulvet. Det gir en rar frihetsfølelse og barnlig glede 😄

Anonymkode: 96a26...583

• Liker 2
Skrevet

Futon?

Anonymkode: 82c3b...5e6

Skrevet

Må du ha et møbel? Vi har lekematte og skinn, bruker bare de. 

Anonymkode: c631a...142

• Liker 1
Skrevet

Hm.. dette er det lenge siden jeg har gjort. Tror jeg skal gi det et forsøk.. kanskje det ligger noe i det... :klo:

Anonymkode: 7a855...f25

• Nyttig 1
Skrevet

Man ligger jo rett på gulvet i feks Tyrkia og lignede land.. dvs oppå flere gulvtepper riktignok da.. ingen møbler tradisjonelt der, tepper massevis av tepperot gulvet man sitter, spiser og sover på dem sammen i stuen 

Anonymkode: d2803...b5c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

jeg pleier å ligge på gulvet foran vedovnen, og ellers om sommeren i solgløtten på gulvet. har alltid tenklt at jeg er rar som gjør det, godt å se det er flere.

Anonymkode: 7d52a...fb3

Du er ikke rar. Mer naturlig å ligge på gulvet, sikkert best for kroppen og. Du bruker kjernemuskulatur du ikke bruker når du ligger i en sofa. 

Bestefar satt ofte på gulvet. Supersprek helt til siste åndedrett. Spratt opp og hadde en helt annen bevegelighet enn andre på sin alder. Så jeg har adoptert hans syn og sier fortsett å ligge der du digger.

Anonymkode: 63c66...a46

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...