Gå til innhold

Ville du reist til Island nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal egentlig til Island nå snart. Reise betalt. Ville du reist? Forsikring dekker ikke så lenge flyene går og UD ikke har reiseråd. 

Anonymkode: 18528...a46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja naboene mine er islendinger og de skal snart reise dit for julen, de er ikke bekymret i det hele tatt. Dette er langt fra flyplassen og resten av landet. 

Anonymkode: 5dd89...49a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja naboene mine er islendinger og de skal snart reise dit for julen, de er ikke bekymret i det hele tatt. Dette er langt fra flyplassen og resten av landet. 

Anonymkode: 5dd89...49a

Det er ikke langt fra flyplassen til Grindavik. Ca 30 km å kjøre. Så luftlinje, langt mindre.
Det er aske mer enn lava som kan bli problemet, samt jordskjelv. Men en vet ikke hva som skjer.
Men båten til Danmark går vel fortsatt fra østkysten, så en kommer seg jo hjem om noe skulle skje. Om innenlandsflyplassen i Reykjavik er lang nok til å ta utenriksfly aner jeg ikke

Anonymkode: 4fda7...536

• Nyttig 1
Skrevet

Hadde absolutt dratt. Island er fantastisk og ikke verdt å gå glipp av. 

Anonymkode: 98e55...280

Skrevet

Det er jo iferd med å bli vulkanutbrudd?

Nei. Om det blir utbrudd trenger ikke Island enda fler å evakuere.

Anonymkode: 9649c...bf3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville avventet. 
Men jeg har en fleksibel hverdag, så det hadde gått fint om jeg ble forsinket hjemover noen dager. 
Og jeg ville fulgt med på reiseråd og råd fra myndighetene der, og unngått de evakuerte eller utsatte områdene. 

Hadde det vært en jobbreise med mest jobb og lite fritid, så hadde jeg kanskje spurt sjefen om å flytte turen. 

Anonymkode: 25de4...814

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Tror du at hele Island må evakueres?, Island er en veldig stor øy og man trenger ikke feriere i Grindavik der hvor utbruddet kommer. Dette utbruddet blir sannsynligvis ikke slik som utbruddet i 2010.

Islnd.jpg.cf9dbbbf7de01a45aac3469f18cca068.jpg

Anonymkode: e67a6...bc4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg var på Island for noen år tilbake. 
En fantastisk flott tur var det, og vi fikk reist rundt og oppleve det Island har å by på. 
Den Blå lagune , Gullfoss og alt det spennende ved Islands natur og historiske steder som er verd å få med seg. 
Men sånn som det er nå så ville det ikke være mulig å oppleve det samme. 
Jeg hadde ventet til en senere anledning til alt hadde roet seg 

Anonymkode: b8c71...b5f

• Liker 1
Skrevet

Med mindre ts hadde planer om å  oppholde seg i  Grindavík, ser jeg ikke problemet. Livet går som normalt alle andre steder på Island. 
hilsen, islending

Anonymkode: 6e2b4...8cb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kom nettopp hjem derfra, mannen min er islandsk 😊 Når det sagt så var turen planlagt lenge og vi hadde nok kanskje ikke bestilt tur akkurat nå. Det mest fordi jeg ikke ønsker å bli askefast, men hadde eller ikke avbestilt en planlagt tur. 

Anonymkode: c5fa9...feb

• Liker 1
Skrevet

Ps. Dersom du ønsker et sted å bade så prøv heller sky lagoon fremfor den blå lagune, langt bedre etter min mening 😂

Anonymkode: c5fa9...feb

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde lett reist til Island nå. Men så er jeg geolog og har studert noe vulkanologi, så jeg føler jeg hadde hatt andre motiver og sære interesser for å dra enn hvermansen. 

Anonymkode: 07d71...109

• Liker 2
Skrevet

Å ikke dra til Island nå er vel omtrent som å ikke dra til Norge da «Mannen» var i ferd med å ramle ned fjellsiden for noen år tilbake. Begge deler er/var veldig lokalt, og ellers er forholdene som det pleier. 
En viss sjanse for flyproblemer pga aske kan det jo være, men da skal man ha uflaks med vindretningen og det er jo også snakk om en annen type utbrudd enn et vulkanfjell som Eyjafjallajökull. Skulle man brukt det som referanse, måtte man latt være å dra noe som helst sted. 

Så ja, hadde jeg hatt en billett til Island i morgen, ville jeg dratt. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Med mindre ts hadde planer om å  oppholde seg i  Grindavík, ser jeg ikke problemet. Livet går som normalt alle andre steder på Island. 
hilsen, islending

Hadde tenkt å besøke den blå lagunen, og det går jo ikke nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er mange andre fine steder å bade da. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

hilsen, islending

Men vet en noe om hvor lavatunnelene går? Det er jo ikke langt mellom Keflavik og Grindavik. Riktignok to ulike kontinentalplater men… 

Skrevet

Ja :) hvis det ikke hadde vært trygt hadde det ikke gått turer dit

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det finnes andre minst like fine steder, som f.eks Sky Lagoon 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Haha, hæ? Alle som trengte å bli evakuert er evakuert allerede. Resten av Island er trygt.

Anonymkode: b8917...368

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor lite tror du Island er? Dette omfatter et bitte lite hjørne. Ja Grindavik er fucked men i resten av Island er det helt udramatisk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er mange andre fine steder å bade da. 

Men vet en noe om hvor lavatunnelene går? Det er jo ikke langt mellom Keflavik og Grindavik. Riktignok to ulike kontinentalplater men… 

Jeg er ikke så godt kjent i akkurat dette området, men jeg har fulgt veldig godt med på islandske nyheter de siste dagene og har ikke sett Keflavík nevnt en eneste gang. Fant denne artikkelen som er på engelsk og bildet øverst ser ut til å vise lavatunnelen. (Keflavík er helt øverst til venstre på dette bildet).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...