Sovesmurf Skrevet 27. januar 2006 #1 Skrevet 27. januar 2006 Skal male opp en gammel furuseng som vi skal ha på barnerommet. Tenkte at jeg skulle prøve å dekorere den littegranne, og lurte på å bruke sjablonger. Har ikke prøvd dette tidligere. Vil ha noe helt enkelt noe, men er det noe som er lurt å huske på når man skal gjøre dette. Noen spesiell type maling som passer godt til dette? Er redd for at det skal flyte ut, har jo lyst å få det fint til
Gjest Gjesta Skrevet 28. januar 2006 #2 Skrevet 28. januar 2006 Du kan bruke vanlig vannbasert hobbymaling. En seng ville jeg ha lakkert etterpå, slik at det ikke slites vekk. Bruk svamp til påføringen, det gir best resultat. Det finnes innmari mange fine sjabloner å få tak i. Hvis du aldri har gjort dette før, anbefaler jeg deg å kjøpe sjabloner av plast, og å øve deg litt på papir først. Det er ikke så vanskelig, og blir innmari fint. Lykke til
Litago Skrevet 29. januar 2006 #3 Skrevet 29. januar 2006 Du kan bruke vanlig vannbasert hobbymaling. En seng ville jeg ha lakkert etterpå, slik at det ikke slites vekk. Bruk svamp til påføringen, det gir best resultat. Det finnes innmari mange fine sjabloner å få tak i. Hvis du aldri har gjort dette før, anbefaler jeg deg å kjøpe sjabloner av plast, og å øve deg litt på papir først. Det er ikke så vanskelig, og blir innmari fint. Lykke til ← Og ikke bruk mye maling på svampen eller kosten for da kan det fort renne under sjablonen.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #4 Skrevet 30. januar 2006 Hei! Jeg synes det er best å bruke en tett 'korthåret' rund malerkost. da 'tapper' du på malingen. Bare pass på å ikke bruke for mye maling, og ingen bevegelser sidelengs, bare fort på og av (sånn at ikke penselen sklir på underlaget). Da kan du risikere at malingen 'blør'. Kjempegøy med sjablonger!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå