Gå til innhold

Barnefar skal få baby med ny kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far til mine barn fikk seg kjæreste for et par mnd siden, og de venter nå barn sammen. Mine barn er hos sin far 4 netter i mnd (han ønsker ikke ha dem mer). De har møtt kjæresten til faren sin bare en eneste gang. Hun virker å være oppegående og snill, ut i fra førsteintrykket barna hadde med henne. 

Barna var hos sin far to netter denne uken. Og faren har ikke fortalt noe til dem enda, men har valgt å publisere nyheten for alle andre I sosiale media. Yngste barnet er veldig sjalu av seg, og jeg vet at hun kommer til å slite når hun får vite det. Da er det viktig at dette kommer fra faren selv, men jeg er stygt redd for at det kommer fra andre (naboer, venner, barna på skolen siden foreldrene nå vet det). Jeg vet det også, bare gjennom sosiale medier. Jeg og faren er ikke på talefot (jeg har virkelig prøvd, men han ser på meg som et monster). Så jeg kan ikke si i fra til han at det kanskje er lurt å fortelle nyheten til barna nå, før noen andre gjør det. 

Hvordan ville du løst situasjonen? Bare håpe på det beste at de ikke finner ut av det før det har gått en stund og de får bli kjent med kjæresten (neste to nettene de er hos han er først om 14 dager)? 

Anonymkode: bda25...49b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sendt far en melding og sagt at siden dette nå er offentlig bør barna få vite det og høre om det fra han før noen andre sier noe og om han vil fortelle dem det eller om du skal gjøre det. 

Anonymkode: b2b9d...3ff

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde fortalt barna mine det. Selv on det ikke er din nyhet, så er det din jobb å Skåne barna i den grad du kan. Ergo, når du er redd for at barna skal bli såra av å høre det fra andre, så må du ta saken i egne hender. Vær der for dem.

Anonymkode: c9470...014

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...