AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #41 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi er alle så mange som er redd for forandring. Vi er rett og slett litt pysete. Etter min mening hadde alle hatt godt av å shake things up! Minst 1 gang i livet: klippe håret kort farge håret i en ny farge Anonymkode: 8c527...80b Helt enig😁 Minner meg om filmen sliding doors. Forandring er stort sett et posetivt pust i en eller kjedelig hverdag. Tror alle har godt av det. Anonymkode: 10ed6...85f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #42 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenk å ha så lite selvkjærlighet at du føler at identiteten din ligger i håret 😘 Anonymkode: 8c527...80b Det gjør den definitivt når man er 17. Utseendet betyr svært, svært mye når man går på skolen. Hvorfor ellers tror du tenåringer bruker enorme summer på moteriktige klær, og ser på speilbildet sitt gang på gang ...? Anonymkode: c5a9d...6be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #43 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tenk å ha så lite selvkjærlighet at du føler at identiteten din ligger i håret 😘 Anonymkode: 8c527...80b Håret er kvinnens pryd. Også er det jo mange som foretrekker å holde på det feminine om man er dame. Anonymkode: 480fa...8b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #44 Del Skrevet 13. november 2023 Samboeren min liker kort hår. Jeg liker langt hår, derfor har jeg langt hår. Når alt kommer til alt er det viktiste og gjøre det du føler deg vel i. ja jeg har prøvd kort hår og fikk en del som sa jeg kledde det, men jeg følte meg aldri vel med kort hår. Følte veldig på at jeg ikke følte meg noe femining lenger. I stedet for å ta hele håret kanskje startete med rundt øre høyde og se hva du synes når håret er blitt så kort, det er også en veldig stor endring. Da føler en seg ikke så skamklippt om du skulle angre på og ikke ha langt hår lenger. Anonymkode: 954b6...b24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #45 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt enig😁 Minner meg om filmen sliding doors. Forandring er stort sett et posetivt pust i en eller kjedelig hverdag. Tror alle har godt av det. Anonymkode: 10ed6...85f Tror du alle som blir mobbet etter å for eksempel ha begynt på en ny skole er like glade i "forandringen" dette medfører ...? Det er enkelt å snakke om livsvisdom når man er 35 og sitter trygt bak en anonym skjerm, men det er noe helt annet å være tenåring, og leve midt i kaoset dette fører med seg. Anonymkode: c5a9d...6be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #46 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror du alle som blir mobbet etter å for eksempel ha begynt på en ny skole er like glade i "forandringen" dette medfører ...? Det er enkelt å snakke om livsvisdom når man er 35 og sitter trygt bak en anonym skjerm, men det er noe helt annet å være tenåring, og leve midt i kaoset dette fører med seg. Anonymkode: c5a9d...6be Synes du underselger en 17 åring og ts veldig her i denne tråden. Det kan være du selv var veldig usikker og et mobbeoffer eller noen som selv mobbet på videregående, det kan hende du selv bare hørte på massen i denne alderen men igjen, jeg klippet håret mitt når jeg var 17. Det var virkelig noe problem blant gjevnaldrende. Du bør kanskje slutte å projektere. Ungdommene i den aldersgruppen er reflekterte, tar opp ting de brenner for, det er tross alt de som har snudd denne trenden med å skulle fjerne kroppshår. Alle 17 åringer er ikke mobbeoffer som sjelver i buksene og bare lever i motesmfunnet, jeg tror vi bør gi 17 åringer mer kledd enn som så. Anonymkode: edb54...009 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #47 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes du underselger en 17 åring og ts veldig her i denne tråden. Det kan være du selv var veldig usikker og et mobbeoffer eller noen som selv mobbet på videregående, det kan hende du selv bare hørte på massen i denne alderen men igjen, jeg klippet håret mitt når jeg var 17. Det var virkelig noe problem blant gjevnaldrende. Du bør kanskje slutte å projektere. Ungdommene i den aldersgruppen er reflekterte, tar opp ting de brenner for, det er tross alt de som har snudd denne trenden med å skulle fjerne kroppshår. Alle 17 åringer er ikke mobbeoffer som sjelver i buksene og bare lever i motesmfunnet, jeg tror vi bør gi 17 åringer mer kledd enn som så. Anonymkode: edb54...009 Du klippet bare håret - mens jeg var hele skolens utskudd, og stod i stormen dette førte til. Men lett var det ikke, og det er ikke alle som fikser det å være den offentlige "freaken" som går mot strømmen de fleste andre følger. I forhold til tiden da vi gikk på videregående , er gruppepresset blitt mye verre nå; før kunne man drite seg ut og dette ble glemt etter hvert - nå blir alt tatt opp på bilder eller video og lagt ut på sosiale medier der man har null kontroll. Det å skille seg ut er tøft, men det er ikke alle som klarer den nye rollen når de ser hva den fører til. Anonymkode: c5a9d...6be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #48 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du klippet bare håret - mens jeg var hele skolens utskudd, og stod i stormen dette førte til. Men lett var det ikke, og det er ikke alle som fikser det å være den offentlige "freaken" som går mot strømmen de fleste andre følger. I forhold til tiden da vi gikk på videregående , er gruppepresset blitt mye verre nå; før kunne man drite seg ut og dette ble glemt etter hvert - nå blir alt tatt opp på bilder eller video og lagt ut på sosiale medier der man har null kontroll. Det å skille seg ut er tøft, men det er ikke alle som klarer den nye rollen når de ser hva den fører til. Anonymkode: c5a9d...6be Men ikke ta dine problemer ut over andre. Tror du ikke det var kamera da jeg vokste opp? Jeg har også bilder av meg selv der jeg mildt sagt nå 25 år senere får meg en latter når jeg ser på de. Når jeg vokste opp og var tenåring var det populært med overnappede øyenbryn: Jeg så mildt sagt ut som en klovn. Vi gjorde alle det, men det så ikke noe penere ut selv om alle gjorde det. Det så rent komisk ut. Når en er 17 skal en faktisk ta individuelle valg, dette gjelder alt fra karriere og annet. Det er veldig dumt å ha så mye saueflokk mentalitet at en velger den samme høyskolen eller jobb bare fordi alle andre gjør det, det straffer deg veldig i lengden. Anonymkode: edb54...009 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epictetus Skrevet 13. november 2023 #49 Del Skrevet 13. november 2023 Det er så mange rare formuleringer om menn som foretrekker langt hår. "Fastsatt". "Låst". Det å ha preferanser til utseende er naturlig og greit. Jeg forstår ikke hvor dette idealet om at man skal synes alle er like pene, kommer fra. Akkurat som kvinner har lov til å foretrekke tynn eller rund, skjegg eller ikke, røff eller stylet. Så har menn rett til sine preferanser, uten at det skal knyttes moralsk verdi til det. "Ååh, han foretrekker kort hår. Han er sikker en mye bedre mann" virker å være en gjennomgående tanke her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #50 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men ikke ta dine problemer ut over andre. Tror du ikke det var kamera da jeg vokste opp? Jeg har også bilder av meg selv der jeg mildt sagt nå 25 år senere får meg en latter når jeg ser på de. Når jeg vokste opp og var tenåring var det populært med overnappede øyenbryn: Jeg så mildt sagt ut som en klovn. Vi gjorde alle det, men det så ikke noe penere ut selv om alle gjorde det. Det så rent komisk ut. Når en er 17 skal en faktisk ta individuelle valg, dette gjelder alt fra karriere og annet. Det er veldig dumt å ha så mye saueflokk mentalitet at en velger den samme høyskolen eller jobb bare fordi alle andre gjør det, det straffer deg veldig i lengden. Anonymkode: edb54...009 De analoge kameraene man brukte den gangen kan umulig sammenlignes med dagens forhold til bilder, som med et tastetrykk blir spredd til resten av verden, og lagt ut på sosiale medier der folk kan kommentere anonymt; mens man før i tiden kunne ha nakenbilder i skoleavisen (det skjedde på min skole noen år før jeg gikk der, der den nakne gruppen til og med betalte for reklameplass for å fylle midtsiden i avisen) og dette var noe man kunne le av, er det idag full krise om et avkledd bilde kommer på avveie. Nei, saueflokkmentaliteten er like dum nå som før, men man må vite at man er sterk nok til å tåle motsatnden om man går i motsatt retning og faller inn i en ny rolle som man ikke kommer ut av. Klesstil kan man endre, farget hår kan man farge om igjen, et feil utdanningsvalg er ikke verdens undergang, men å få kort hår til å vokse ut tar en evighet. Anonymkode: c5a9d...6be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #51 Del Skrevet 13. november 2023 Husker at kjæresten til min bror sa at han likte at nakken syntes, Anonymkode: 75646...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #52 Del Skrevet 14. november 2023 Jeg hadde kort hår i den alderen. Veldig kort hår. Hadde ikke noen problemer med å dra gutter i den alderen. Så kjør på. Anonymkode: 256cc...ab8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #53 Del Skrevet 14. november 2023 17 år og kort hår er problemfritt. Men er du 40 år og klipper fort blir du fort kjerring og "karen". Anonymkode: 51e03...4e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #54 Del Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (På 12.11.2023 den 21.38): Jeg er 17 å og har sykt lyst til å klippe håret kort, minner om natalie portman kort, eller generelt 90s pixie cut😊 Mitt spørsmål er om noen har erfaring med eller tror med engang at dette er en indikator for at jeg har gått gal, blitt lesbisk og om gutter kommer til å slutte å prøve seg? Vet det er helt patetisk å være så redd, men jeg lurer bare på om noen har sterke følelser og/eller meninger knyttet til om dette er en god eller dårlig ide! Anonymkode: f78be...d01 Jeg barberte vekk alt håret mitt en periode. Effekten på menn var omtrent som da jeg farget det lange blonde håret mitt mørkebrunt - litt mindre oppmerksomhet, men det var egentlig bare behagelig. Fortsatt nok av gutter/menn som synes jeg var råkul. Men følte at mascara og ørepynt var et must den perioden, for å ikke se ut som en 14 år gammel gutt 😝 Stakkars mannen min har måttet leve både med langt blondt, langt mørkt, kort gulrotfarget (fullstendig mislykket forsøk på å avfarge det mørke tilbake til naturlig farge 🤣, barbert, og de grusomme tre årene med hockeysveis for å vokse ut igjen etter det var barbert, sidecut og undercut på langt hår, og igjen den grusomme la håret vokse ut igjen perioden der… ha ha stakkars mann. Anonymkode: 7593d...655 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 14. november 2023 #55 Del Skrevet 14. november 2023 Enkelte jenter/damer kler kortere hår bedre enn langt hår. Men det er bare å innse at de færreste ser ut som Gwyneth Paltrow. Selv så er jeg lesbisk, og har langt hår. Ja, jeg vet at identiteten ikke sitter i håret, men jeg syns likevel at langt hår er mer kvinnelig/feminint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #56 Del Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (På 12.11.2023 den 21.38): Jeg er 17 å og har sykt lyst til å klippe håret kort, minner om natalie portman kort, eller generelt 90s pixie cut😊 Mitt spørsmål er om noen har erfaring med eller tror med engang at dette er en indikator for at jeg har gått gal, blitt lesbisk og om gutter kommer til å slutte å prøve seg? Vet det er helt patetisk å være så redd, men jeg lurer bare på om noen har sterke følelser og/eller meninger knyttet til om dette er en god eller dårlig ide! Anonymkode: f78be...d01 Her tenker jeg det er viktig at folk googler Natalie Portman før de svarer. Hun har ikke kort hår, men typ Marilyn Monroe. Ganske feminint. For tenåringer i dag er det "kort hår". For oss hadde våre glansdager på 80-90 tallet er det langt hår. Anonymkode: e183d...33c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #57 Del Skrevet 15. november 2023 Selvmordsfare ved å klippe håret kort?!! Kom igjen folkens, dette kan vi ikke ta seriøst, dette er jo bare trolling. 😂 Anonymkode: 9e6cc...0fe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #58 Del Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (På 13.11.2023 den 1.57): I motsetning til de andre som råder deg til å klippe håret kort, vil jeg råde deg til å tenke godt over før du gjør det, og eventuelt forsøke med halvlangt hår først. Ja - håret vokser ut igjen, men dette tar (i en tenårings øyne) en evighet, og ingenting er verre enn å ta et valg man ønsker å ta, og oppdage at dette var fullstendig feil, og at man vil se ut som en klovn. Kort hår er tøft hos noen som kler stilen, men dette gjelder på langt nær alle. Parykk kan være et alternativ om man angrer, men i takt med at prisene har steget, koster parykker flesk. Så tenk godt over dette før du faktisk tar valget; det er mitt gode råd. Noen gutter vil kanskje synes dette er pent, men de fleste vil nok ikke gjøre det, så om du ikke er lesbisk og foretrekker gutter, vil utvalget bli betydelig mindre. Anonymkode: c5a9d...6be 🤣 som om alle lesbiske kvinner har kort hår. Ingen av de jeg kjenner har det, alle har langt. Skikkelig stereotypi. Ts, gjør akkurat som du vil! God selvtillit er viktigere enn hårlengde er min erfaring. Jeg har hatt langt og kort, og aldri slitt med å finne noe. Utstråling betyr mye, og at du er fornøyd med håret hjelper på både selvtillit og utstråling. Anonymkode: 03c67...37f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #59 Del Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (På 13.11.2023 den 1.57): I motsetning til de andre som råder deg til å klippe håret kort, vil jeg råde deg til å tenke godt over før du gjør det, og eventuelt forsøke med halvlangt hår først. Ja - håret vokser ut igjen, men dette tar (i en tenårings øyne) en evighet, og ingenting er verre enn å ta et valg man ønsker å ta, og oppdage at dette var fullstendig feil, og at man vil se ut som en klovn. Kort hår er tøft hos noen som kler stilen, men dette gjelder på langt nær alle. Parykk kan være et alternativ om man angrer, men i takt med at prisene har steget, koster parykker flesk. Så tenk godt over dette før du faktisk tar valget; det er mitt gode råd. Noen gutter vil kanskje synes dette er pent, men de fleste vil nok ikke gjøre det, så om du ikke er lesbisk og foretrekker gutter, vil utvalget bli betydelig mindre. Anonymkode: c5a9d...6be Hm, hørte en uttalelse her om dagen; people care more about their looks than about their brain… Anonymkode: 5d04f...2cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #60 Del Skrevet 15. november 2023 Jeg merket tydelig myyye mindre interesse og blikk fra menn da jeg for mange år siden klippet håret mitt kort. Da var jeg 23. Ble skikkelig overrasket… men forskjellen var stor. Hadde kjæreste da allerede, men var vant til å bli sjekket mye opp likevel.. Anonymkode: 9db5c...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå