Gå til innhold

Faste oppgaver for ungene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere med faste oppgaver? Vi har en på 7. Må rydde rommet sitt en gang i uka. Bør vi starte med noe mer? 

Anonymkode: c3614...9e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte da de startet på skolen. Jeg tenker at det er viktig at de bidrar med husarbeid og skjønner at alle som bor i huset har ansvar for at det er ryddig, rent og trivelig. :) 

• Liker 1
Skrevet

Vi startet vel i 6-årsalderen. Ta opp matboksen sin, legge brukt gymtøy i skittentøyskurv, gå ut med søpla (vi knyttet posene), hente posten. 

Etterhvert også slikt som hvis jeg vasket kjøkkenet, så kunne barnet vaske skuffer og skapfronter underskap. Hjelpe til med å sortere sokker. Ta av bordet etter seg. 

Skrevet

Min har dekket på til måltider siden hun var 2. Nå er det jo fordi hun ville det, men det har funket helt utmerket. Så har jeg gitt litt flere oppgaver etterhvert. Det meste er av typen å hjelpe meg med ting, f.eks hjelpe å ta ut av oppvaskemaskinen, hjelpe å lage middag, hjelpe med støvsugingen

Anonymkode: fb45b...100

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min har dekket på til måltider siden hun var 2. Nå er det jo fordi hun ville det, men det har funket helt utmerket. Så har jeg gitt litt flere oppgaver etterhvert. Det meste er av typen å hjelpe meg med ting, f.eks hjelpe å ta ut av oppvaskemaskinen, hjelpe å lage middag, hjelpe med støvsugingen

Anonymkode: fb45b...100

Samme her. Han er straks to, men blir gjerne med på å hjelpe meg med klesvask, pådekking osv. Han tar det som en lek, og jeg tenker det er en fin måte å la han få delta på og etter hvert få ansvar på. 

Anonymkode: 9ff10...ef0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...