Gå til innhold

«Red flag» med ekstrajobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ganske decent fast jobb. Tatt mye utdanning og elsker jobben min. Men har valgt å ta litt ekstrajobb ved siden av, som noe annet. På datingmarkedet har jeg inntrykk av at folk viker pga dette? Eller er det bare innbilning? Skjønner ikke hvorfor dette skulle være såkalt «red flag» (og ja, jeg er drittlei den betegnelsen).

Anonymkode: 774e4...2b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal det være red flag med en ekstrajobb? Det har jeg aldri tenkt over. Jeg er alenemor med to ekstrajobb (hjemmefra). Ingen menn som har sagt noe på det. 

Anonymkode: 04ee2...e62

• Liker 2
Skrevet

Hæ? Nei vettu hva. Da skal du være glad du slapp unna disse folka som viker unna når du nevner dette.

Anonymkode: a6988...77d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor skal det være red flag med en ekstrajobb? Det har jeg aldri tenkt over. Jeg er alenemor med to ekstrajobb (hjemmefra). Ingen menn som har sagt noe på det. 

Anonymkode: 04ee2...e62

Lurer jeg også på. Men etter jeg har sagt det har det liksom blitt weird eller stille🤷🏽‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har en ganske decent fast jobb. Tatt mye utdanning og elsker jobben min. Men har valgt å ta litt ekstrajobb ved siden av, som noe annet. På datingmarkedet har jeg inntrykk av at folk viker pga dette? Eller er det bare innbilning? Skjønner ikke hvorfor dette skulle være såkalt «red flag» (og ja, jeg er drittlei den betegnelsen).

Dette skaper usikkerhet om du har alt på stell. Så du må tenke gjennom hvordan du legger dette frem.

• Liker 3
Skrevet
Akryl skrev (18 minutter siden):

Dette skaper usikkerhet om du har alt på stell. Så du må tenke gjennom hvordan du legger dette frem.

Informerer bare kort om det uten noe tilleggsinfo.

Skrevet

Alt er jo rødt flagg idag da. Nå som folk vil få dårligere økonomi så må en vel regne med at  noen folk har bein nok i nesa til å skjønne sjøl at de kanskje må ha en ekstra jobb. Kjenner da flere som har det pga økte utgifter. Tror det vil rimelig normalt framover. 

Men mannfolk som  henger seg opp i sånt må være veldig unge mannfolk. Godt voksne mannfolk har nok ikke reagert på sånt. Godt voksne mener jeg fra 35 og opp. 

Anonymkode: c4f21...9ed

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Om ekstrajobben opptar netter og mye helger evt at du har påtatt deg faste helger o.l ville jeg nok synes det er litt for lite muligheter for meg til å møtes videre. Handler om tilgjengelighet og om man faktisk klarer å deale med sitt eget hode og har sunne fritidsaktiviteter.

• Liker 2
Gjest Geminisoul_83
Skrevet (endret)

Kan være fordi du blir for opptatt og kanskje ikke har mye fritid? Se på som har samvær med barn annenhver uke, de har ikke så mye tid den ene uken de er foreldre i begynnelsen, men de kan etter hvert være sammen alle sammen. Er vel rødt flag for noen også.

Endret av Geminisoul_83
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Om du er kvinne vil jeg tro det er greit. Om du er mann så kan det være annerledes.

Anonymkode: b5f74...576

Skrevet

kanskje de bare rett og slett lurer på hvor du har tid til dem når du jobber så mye og derfor velger deg bort? Kanskje det ikke handler om "red flag" fra din side men fra deres - at de ønsker være førstepri osv? 

Anonymkode: 142b5...4b2

Skrevet

Tipper det i så fall kan være en kombinasjon av at de antar at du har lite tid til overs (til dating), et eller annet som ikke er på stell (og du må derav ha mer penger), eller at du har så dårlig betalt hovedjobb at du ikke klarer å håndtere normale utgifter ved den. 

Anonymkode: a188c...ccc

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Tipper det i så fall kan være en kombinasjon av at de antar at du har lite tid til overs (til dating), et eller annet som ikke er på stell (og du må derav ha mer penger), eller at du har så dårlig betalt hovedjobb at du ikke klarer å håndtere normale utgifter ved den. 

Anonymkode: a188c...ccc

Slik som ting koster nå så er det søren meg ikke langt unna at ting blir for dyrt.😵‍💫  Jeg tjener helt normalt ca 650 000 og har boliglån alene på 2.4. Det er dyrt å være enslig og det er jo vi enslige som dater så.. 

Anonymkode: 24d42...e40

• Nyttig 1
Skrevet

Det eneste jeg tenker kan være negativt med ekstrajobb er jo å rett å slett ha tid til en kjæreste. Når man jobber over 100% så blir det lite fritid. Dog litt avhengig av hva jobbene er da. Jeg har jobbet som treningsinstuktør ved siden av en "kontorjobb" som krever høy utdannelse feks. Men det var jo for gøy, ikke fordi jeg trengte å gjøre det. Det er litt annerledes om man jobber i butikk+ har vaskejobb feks... Men generelt pleier menn å bry seg svært lite om jobben til dama, så her er det nok helst at de tenker du ikke har noe særlig tid ledig. Hvis du jobber helger feks. Det er på samme måte som en del mennesker unngår de som jobber turnus.

Anonymkode: defe6...a14

Skrevet

Røde flagg bør være forbeholdt folk som ikke er gode i hodet. Eller så klarer du ikke ha kontroll på alle disse flaggene når det virkelig gjelder.

Utrolig at en ikke har fokus på røde flagg rundt potensielle narsissister, psykopater og div antisosiale forstyrrelser. Er jo her ting virkelig blir problematisk når det gjelder forhold. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fighter83 skrev (7 timer siden):

Om ekstrajobben opptar netter og mye helger evt at du har påtatt deg faste helger o.l ville jeg nok synes det er litt for lite muligheter for meg til å møtes videre. Handler om tilgjengelighet og om man faktisk klarer å deale med sitt eget hode og har sunne fritidsaktiviteter.

For tida er det ganske viktig å deale med å betale regningene sine. Selv om det blir mindre fritid av mer jobb. 

Anonymkode: f4cd7...7fb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Informerer bare kort om det uten noe tilleggsinfo.

Ikke bra

Skrevet
Akryl skrev (15 timer siden):

Ikke bra

?

• Liker 1
Skrevet

Da må du begynne å legge det frem annerledes

«Jobber som xxxx, men tar noen vakter som xxx da det er så interessant/spennende/givende. Men har mye tid til å møte både familie, venner og nye bekjentskap.»

Anonymkode: da710...aed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...