AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #1 Del Skrevet 12. november 2023 Lei av å aldri ha f.eks gnagsårplaster eller hostesaft når jeg faktisk trenger det. Sånn at jeg slipper å kjøre syk og jævlig til apoteket. Derfor vil jeg litt etter litt kjøpe inn nødvendige ting å ha i en boks på kjøkkenet. Tenker på plaster, smertestillende, hostesaft. Hva annet bør jeg ha? Og er det noen av disse tingene som uansett går så fort ut på dato at det ikke er vits å kjøpe inn og ha liggende? Jeg er veldig sjelden syk. Anonymkode: e69c3...688 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 12. november 2023 #2 Del Skrevet 12. november 2023 Termometer er greit å ha. Og noe til å legge på brannsår, noe gel eller noe sånt. Og kanskje noe til å rense sår med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #3 Del Skrevet 12. november 2023 Det er fullt brukende et par år etter det har gått ut på dato. Var en lege som fortalte meg det. Eneste problemet er at virkestoffene kan være noe svakere. Anonymkode: 574e4...1e1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 12. november 2023 #4 Del Skrevet 12. november 2023 Vi har minimum: Klorhexidin og en pakke usterile kompresser Plaster Nesespray Paracetamol, naproxen Termometer Antihistaminer Øyeskyllespray Vi har også salt, neseskyllehorn og bukehornkløverkapsler fordi jeg lett får tette bihuler ved forkjølelse, men det gjelder jo ikke alle. Vi har mye annet rart også, (øyedråper for tørre øyne, munnsårmedisin, medisinsk honning til brannsår og spray for våte ører på badeferie) men det er dette som er det viktigste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #5 Del Skrevet 12. november 2023 Kjør på, det er lurt å ha! https://www.113.no/forstehjelp/forstehjelpsskrin/ Anonymkode: 966d7...4f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 12. november 2023 #6 Del Skrevet 12. november 2023 Plaster og bandasjer funker i flere tiår. De fleste smertestillende, salver og sånt man renser sår med (klorhexidin e.l.) holder lenge etter holdbarhetsdato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #7 Del Skrevet 12. november 2023 Øyeskyllevæske. Det kan redde synet hvis du får en sprut med f.eks sterkt vaskemiddel i øynene. Isposer, enten i fryseren eller den typen man klemmer på og en kjemisk reaksjon gjør at de blir kalde (en pose frosne grønnsaker fungerer også greit). Flåttfjerner og pinsett er greit å ha, og en saks slik at du slipper å lete etter det. Eurax eller noe annet som kan smøres på insektstikk. Anonymkode: d6591...7b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå