AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #1 Skrevet 12. november 2023 Jeg var innlagt med sepsis og fikk flere typer antibiotika intravenøst over flere uker. Nå er jeg nettopp utskrevet og «frisk» , men magen min er blitt helt tullete. Jeg kan knapt se på mat uten å kaste opp og kiloene raser av meg. Det kjennes i tillegg ut som noen har slått meg kraftig i magen fordi den er så øm. Legenes tips var å drikke et glass biola… Noen tips? Jeg er så utrolig fortvilet fordi kroppen virkelig trenger næring, men bare kaster den opp. Anonymkode: 552e6...841 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #2 Skrevet 12. november 2023 Prøv probiotika? Det skulle du vel fått sammen med behandlingen egentlig Anonymkode: 90f0a...305
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #3 Skrevet 12. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Prøv probiotika? Det skulle du vel fått sammen med behandlingen egentlig Anonymkode: 90f0a...305 Er ikke Biola probiotika? Jeg fikk det noen ganger på sykehuset, men kastet opp da også. Finnes det noe annet som er sterkere og mer effektivt? Hvis jeg drikker et glass biola kaster jeg opp i løpet av fem minutter. Anonymkode: 552e6...841
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #4 Skrevet 12. november 2023 Prøv idoform eller andre «bakteriekulturer» fra apotek? Evt fermert mat og drikke som kimchi, kombucha eller Biola (hvis du orker). Anonymkode: 85db0...308 1 1
Lill3My Skrevet 12. november 2023 #5 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg var innlagt med sepsis og fikk flere typer antibiotika intravenøst over flere uker. Nå er jeg nettopp utskrevet og «frisk» , men magen min er blitt helt tullete. Jeg kan knapt se på mat uten å kaste opp og kiloene raser av meg. Det kjennes i tillegg ut som noen har slått meg kraftig i magen fordi den er så øm. Legenes tips var å drikke et glass biola… Noen tips? Jeg er så utrolig fortvilet fordi kroppen virkelig trenger næring, men bare kaster den opp. Anonymkode: 552e6...841 Sørg for å få i deg både PREbiotika og PRObiotika Suppler med flytende næring, kjøp eventuelt næringsdrikk på apotek (400 kcal i bare 2 dl, samt så og si alt du trenger av næringsstoffer). 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #6 Skrevet 12. november 2023 Pre og probiotika, som flere andre sier. Kjøp på helsekosten, da får du skikkelige doser. Husk at du kan oppleve ubehag/magekramper i begynnelsen, det er helt normalt. Anonymkode: da1d1...6e2 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #7 Skrevet 12. november 2023 Du må teste deg hos legen for dette og evt få behandling. https://nhi.no/sykdommer/magetarm/tarminfeksjoner/diare-forarsaket-av-antibiotika/ Anonymkode: bfa03...afd
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #8 Skrevet 12. november 2023 7 minutter siden, Lill3My said: Sørg for å få i deg både PREbiotika og PRObiotika Suppler med flytende næring, kjøp eventuelt næringsdrikk på apotek (400 kcal i bare 2 dl, samt så og si alt du trenger av næringsstoffer). 4 minutter siden, AnonymBruker said: Pre og probiotika, som flere andre sier. Kjøp på helsekosten, da får du skikkelige doser. Husk at du kan oppleve ubehag/magekramper i begynnelsen, det er helt normalt. Anonymkode: da1d1...6e2 Tusen takk for svar! Har dere noen anbefaling på konkrete produkter? Altså på pre- og probiotika? Anonymkode: 552e6...841
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #9 Skrevet 12. november 2023 Mulig du har clostridium. Jeg fikk det av langvarig bredspektret antibiotika. Men jeg kastet ikke opp,hadde diare i ukesvis. Anonymkode: 2783a...b2a
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #10 Skrevet 12. november 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du må teste deg hos legen for dette og evt få behandling. https://nhi.no/sykdommer/magetarm/tarminfeksjoner/diare-forarsaket-av-antibiotika/ Anonymkode: bfa03...afd Jeg har ikke diare, men voldsom kvalme og oppkast. Anonymkode: 552e6...841
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #11 Skrevet 12. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for svar! Har dere noen anbefaling på konkrete produkter? Altså på pre- og probiotika? Anonymkode: 552e6...841 Jeg kjøper fra nettet, men denne skal være bra https://sunkost.no/bio-life-bio-dophilus-gold Vet ikke om noe godt prebiotika produkt å kjøpe i butikk, men det du kan gjøre er å prøve å få i deg godt med grønt, valnøtter, og fullkorn. Anonymkode: da1d1...6e2
Hedda-78 Skrevet 12. november 2023 #12 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du må teste deg hos legen for dette og evt få behandling. https://nhi.no/sykdommer/magetarm/tarminfeksjoner/diare-forarsaket-av-antibiotika/ Anonymkode: bfa03...afd Dette!
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #13 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Er ikke Biola probiotika? Jeg fikk det noen ganger på sykehuset, men kastet opp da også. Finnes det noe annet som er sterkere og mer effektivt? Hvis jeg drikker et glass biola kaster jeg opp i løpet av fem minutter. Anonymkode: 552e6...841 Det høres mer ut som du har noe annet enn noe probiotika kan løse. Men er uansett alltid lurt å spise noe med probiotika imens du tar antibiotika fordi det uansett vil sette magen ute av balanse. En liten ting med probiotika er at du aldri vet hva som vil fungere for hvilken tarmflora så det å bare ta en type er ikke så lurt. Stå over biolaen. Den er bare tull. Kefir, surkål/kimchi, syltede og syrnede matvarer Anonymkode: ff5a5...f52
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #14 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg har ikke diare, men voldsom kvalme og oppkast. Anonymkode: 552e6...841 Fastlege i morgen hvis dette har vart flere dager Anonymkode: 9a783...a1e 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #15 Skrevet 12. november 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Fastlege i morgen hvis dette har vart flere dager Anonymkode: 9a783...a1e Fastlege? Jeg ble utskrevet fra sykehuset på fredag, altså for to dager siden. Legene der ga meg som sagt tips om å ta biola for å få orden på magen. Det er blitt tatt blodkultur hver dag under behandlingen, så det burde vel ha blitt fanget opp hvis det var noe annet enn antibiotikaen. Anonymkode: 552e6...841
Lill3My Skrevet 12. november 2023 #16 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for svar! Har dere noen anbefaling på konkrete produkter? Altså på pre- og probiotika? Anonymkode: 552e6...841 Ser finner du enkelt ut av med et googlesøk https://bramat.no/kosthold/2319-dette-bor-du-vite-om-probiotika 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #17 Skrevet 12. november 2023 5 minutter siden, Lill3My said: Ser finner du enkelt ut av med et googlesøk https://bramat.no/kosthold/2319-dette-bor-du-vite-om-probiotika Takk Anonymkode: 552e6...841
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #18 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Fastlege? Jeg ble utskrevet fra sykehuset på fredag, altså for to dager siden. Legene der ga meg som sagt tips om å ta biola for å få orden på magen. Det er blitt tatt blodkultur hver dag under behandlingen, så det burde vel ha blitt fanget opp hvis det var noe annet enn antibiotikaen. Anonymkode: 552e6...841 Blodkultur er for å dyrke evt. bakterier som er i blodbanen. Tenkte hvis du kaster opp med en gang så hjelper verken Biola eller næringsdrikker. Kanskje fastlegen vet råd og tips, f.eks. skrive ut kvalmestillende tabletter. Anonymkode: 9a783...a1e
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #19 Skrevet 12. november 2023 både moren min og søsteren min fikk gastric reflux etter at de var ferdig med antibiotika, det tærer på magen Anonymkode: d9d62...807
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #20 Skrevet 13. november 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: både moren min og søsteren min fikk gastric reflux etter at de var ferdig med antibiotika, det tærer på magen Anonymkode: d9d62...807 Derfor er probiotika så viktig. Anonymkode: da1d1...6e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå