Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han tjener dobbelt så mye som meg.

Han forventer at vi deler alle utgifter 50/50.

Han og hans sønner rundt 20 år som bor ofte hjemme hos oss (6 mndr), spiser dobbelt så mye som meg og mine to små barn(som bor her 50%).
jeg bruker MER på mat nå enn da jeg var alene med 2 barn!

Når vi er ute på restaurant forventer han at vi deler regningen.

Når måneden er over, sitter jeg igjen med 0 kr. 
Han sitter igjen med flere tusen kroner som han sier han skal spare til barna sine…

synes dette tærer på forholdet vårt.

Jeg er raus og lager middag hver dag. Rydder og vasker huset.

Vet ikke om dere synes dette er rettferdig?

Hilsen frustrert😢

Anonymkode: bb2a8...67a

• Liker 1
  • Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ungene han spiser mer skal han også betale mer, det sier seg selv. 

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han og hans sønner rundt 20 år som bor ofte hjemme hos oss (6 mndr), spiser dobbelt så mye som meg og mine to små barn(som bor her 50%).

Han sitter igjen med flere tusen kroner som han sier han skal spare til barna sine…

Hilsen frustrert😢

Du får bli alene med 2 barn igjen da, med mindre det er enda verre en den situasjonen du beskriver her. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er selvfølgelig ikke rettferdig og rett i kvinnefella. Her hadde jeg satt foten ned. Dere skal betale prosentvis etter evne.
(din lønn / totallønn, både hans og din = din prosentandel). Det er ikke riktig at du skal sitte igjen med 0 mens han kan spare. 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor lager du enda en tråd om akkurat det samme? 

Anonymkode: fb1dc...f17

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
powerpuffen skrev (6 timer siden):

Det er selvfølgelig ikke rettferdig og rett i kvinnefella. Her hadde jeg satt foten ned. Dere skal betale prosentvis etter evne.
(din lønn / totallønn, både hans og din = din prosentandel). Det er ikke riktig at du skal sitte igjen med 0 mens han kan spare. 

Kan du begrunne hvorfor det er urettferdig at den som tjener mest sitter igjen med mest? Det har ikke noe med kvinnefella å gjøre. Mannen går derimot ikke i «mannefella», som er å finansiere dame og hennes mindreårige barn.

• Liker 3
Skrevet

Flytt. 

Anonymkode: b6f70...46e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hilsen frustrert😢

Matprisene har økt. Hvor mye mer bruker du nå enn før?

Anonymkode: 51197...709

Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Altså. Blir en samboere så er det naturlig å dele utgifter på en måte som gjør at begge parter ha lik levestandard. 

Hadde heller bodd alene enn med en mann som kun tenker på seg selv.

Endret av WhisperingWind
Skrevet

Du får sette ned foten selv, for i dette forholdet blir du grundig utnytta.

Anonymkode: 48b02...d3b

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan er der mrd de store tingene? Eier dere bolig sammen? Og bygger opp kapital? 

Å sitte igjen med null i slutten av måneden er kjipt, men sier lite om totaløkonomien.og 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du får sette ned foten selv, for i dette forholdet blir du grundig utnytta.

Anonymkode: 48b02...d3b

Hvordan mener du hun blir utnyttet? Bortsett fra at det muligens blir noen få ekstra kroner ekstra på mat til tider, er det ingen ting i det hun skriver som tilsier at hun blir utnyttet. Og jeg har min tvil om det er negativt for henne at matkostnadene deles likt. I følge referansebudsjettene er to barn dyrere enn en mann. Og sønnen er voksen. Det vil si at han antakelig flytter i løpet av kort tid. Hennes barn skal bo der lenge.

• Liker 1
Skrevet

Spanderer alltid på min kvinne når vi spiser ute. Hørest ut som en gjerrigknark han mannen din.

Anonymkode: fb7e5...ff9

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Brunello skrev (11 minutter siden):

Hvordan mener du hun blir utnyttet? Bortsett fra at det muligens blir noen få ekstra kroner ekstra på mat til tider, er det ingen ting i det hun skriver som tilsier at hun blir utnyttet. Og jeg har min tvil om det er negativt for henne at matkostnadene deles likt. I følge referansebudsjettene er to barn dyrere enn en mann. Og sønnen er voksen. Det vil si at han antakelig flytter i løpet av kort tid. Hennes barn skal bo der lenge.

To sønner som bor hjemme halve året ! Klart de spiser mer enn små barn 

hun lager middag hver dag og rydder/vasker

Anonymkode: ef009...958

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Brunello skrev (5 timer siden):

Kan du begrunne hvorfor det er urettferdig at den som tjener mest sitter igjen med mest? Det har ikke noe med kvinnefella å gjøre. Mannen går derimot ikke i «mannefella», som er å finansiere dame og hennes mindreårige barn.

Fordi at når man velger å flytte sammen så er det vi og ikke du og jeg. Man deler. 

Anonymkode: 86d5d...7c2

• Liker 2
Skrevet

Et typisk eksempel på en mann som har blitt utnyttet økonomisk i sitt siste forhold og har bestemt seg for at han aldri skal være så blåøyd og naiv igjen.

Kjenner igjen handlemåten fra kompiser som har blitt brukt som minibank og regningsbetaler i årevis til dama ble ferdig med utdannelse og fikk ny jobb med høyere lønn. Da stakk hun.

Eller kona som i hemmelighet lurte bort penger og planla skilsmisse 3-4 år  i forkant og betalte egen gjeld, lurte unna penger, fikk mannen til å spleise på en bil til henne, mannen brukte egne penger på å pusse opp hus slik at verdien skulle bli høyere og hennes egenkapital i det nye forholdet skulle bli bedre osv.

Han sponset hennes billett ut av forholdet.

Slike menn blir litt ødelagt faktisk...

Anonymkode: 4dd53...4e2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
6 hours ago, Brunello said:

Leste du i det hele tatt at hi bruker mer på mat nå da hun må være med å finansierer mat til mannen og hans 2 sønner som spiser mye mer enn hi og hennes barn? Greit nok at hi skal væremed å dele på hus, strøm mm, men her skal det være en skjevdeling på matbudsjettet. I tillegg skal hi slutte å lage mat og ta ansvar for husholdningen hver dag, her må det også deles 50/50!

Anonymkode: e0fe2...fa7

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hilsen frustrert😢

Selvsagt ikke greit. Du burde forlate han.
Du høres ut som tjeneren i huset.

Anonymkode: d1e81...ce2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hilsen frustrert😢

Du må kjenne din verdi. Dette fungere fordi du lar det. Matutgiftene bør fordeles for eks at du betaler det du gjorde da du var alene med barn og han resten? Strøm bør skjevfordeles. Evt andre utgifter også

• Liker 3
Skrevet

Vis ham det du skrev i HL.

Anonymkode: fc74d...4dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...