AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #1 Skrevet 12. november 2023 Vi er en stor ADHD familie. Stor familie, da mener jeg nå en mann som benekter å ha adhd, men jeg, og de 3 barna hanq med diagnose er ikke i tvil om at han har det. Elste fant seg en adhd fyr, og har to halvstore adhd barn. Stort sett hår dette fint på vanlig hverdag. Og jeg savner jo å samle hele flokken min og ja det hyggelig sammen. Vi klarer jo hyggelig, men det er jo et jævla stort kaos 🤣🤣🤣 Bestefar prøver å høre etter hva elste datter prøver å si. Hun er lavmelt, samtidig finner elste barnebarnet på at noen lyder må testes hvor høyt går, lillesøster kaster seg på å vil lage høyere lyd, min sønn vil si noe til meg, jeg får ikke med meg pga eksplosivt støy rundt bordet. Langt over utestemme. Alle prøver på nytt, på likt. Samme resultat. Barnebarna får beskjed om å slutte å hyle og at det er veldig høyt og ikke innestemme. Lillesøster blir sur, hun tåler ikke å bli korrigert. Jeg ser på elste datter, hun ruller med øynene, for medisinen hun fungerer bra på, har vært tom i flere mnd.det samme hos elste barnebarnet. Minste skal snart begynne på medisiner. To timer gikk i et rasende tempo, ingen fikk egentlig snakket sammen. Så jeg vet ikke hvordan det går på skolen osv. Finnes det noen regler for dere med flere adhd i familie som funker, eller er det like kaos hos alle. Her har en trekt seg ut av selskaper, fordi det går ikke. Ikke klarer jeg å tenke ut noe lurt heller midt i kaoset Anonymkode: 0b53f...a3b
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #2 Skrevet 13. november 2023 Det går faktisk an å sette grenser selv om barna har adhd. Utifra det du skriver virker det som om du ikke har noen grenser for barna, du skylder alt på adhd. Anonymkode: 3fdde...088 2 1
Irak Skrevet 13. november 2023 #3 Skrevet 13. november 2023 Hadde barna mine prøvd seg på utestemme inne og støy så hadde først fått advarsel på å forlate rommet. Hører de ikke etter da så hadde jeg sendt de på rommet/ ut og gitt de beskjed om at de kan komme ned/inn når de er rolige. Hadde ikke orket det spetakkelet du beskriver her. Er ikke bra for helsa på sikt...... Hjemme skal være en atmosfære til å kunne hente seg inn og slappe av..... Ikke bli overgiret...hjelper ikke om de har adhd aldri så mye....destod større grunn til å sette grenser tenker jeg. Min erfaring er at de fleste barn ofte roer seg ned når de blir satt grenser for. De trenger på en måte hjelp til selvregulering siden de ikke klarer det selv. Kan gi et eksempel på det. Jeg kjenner en gutt på rundt åtte år som kan bli skikkelig overgiret. Han har ingen diagnose sånn sett. Gutten lå og sprellet på gulvet og ville ikke komme til bordet for å spise.....min pappa fortalte at han løftet opp gutten og holdt han tett inntil seg. Da roet gutten seg. Ofte kan kroppskontakt, sterke armer og hjerteslag roe ned barn som ikke klarer det selv ❤️. Dette er hjelp til selvhjelp ❤️. Tøft når det står på. Du vil ha igjen for det senere tenker jeg. Eller så kan du jo gjøre som andre og ty til skjerm og gaming. Gaming sliter ofte ut barn med adhd. Dog blir de mye stillesittende og utvikler seg mindre motorisk....det beste er å få dem ut av huset og være aktive sammen med dem. Spille fotball o.l. Her har du fått noen tips. Og ikke si at jeg ikke forstår pga barna dine har en diagnose.....har hatt mye å gjøre med barn med spesielle utfordringer ❤️. Det krever mye av foreldre å være foreldre ❤️. Dog har dere valgt å bli foreldre ❤️. Ønsker det beste for spetakkel familien deres 🤭. Høres ut som en herlig gjeng. Ps kommer gjerne på middag 🤭. Elsker trollunger ❤️😉🤭🥳 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #4 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi er en stor ADHD familie. Stor familie, da mener jeg nå en mann som benekter å ha adhd, men jeg, og de 3 barna hanq med diagnose er ikke i tvil om at han har det. Elste fant seg en adhd fyr, og har to halvstore adhd barn. Stort sett hår dette fint på vanlig hverdag. Og jeg savner jo å samle hele flokken min og ja det hyggelig sammen. Vi klarer jo hyggelig, men det er jo et jævla stort kaos 🤣🤣🤣 Bestefar prøver å høre etter hva elste datter prøver å si. Hun er lavmelt, samtidig finner elste barnebarnet på at noen lyder må testes hvor høyt går, lillesøster kaster seg på å vil lage høyere lyd, min sønn vil si noe til meg, jeg får ikke med meg pga eksplosivt støy rundt bordet. Langt over utestemme. Alle prøver på nytt, på likt. Samme resultat. Barnebarna får beskjed om å slutte å hyle og at det er veldig høyt og ikke innestemme. Lillesøster blir sur, hun tåler ikke å bli korrigert. Jeg ser på elste datter, hun ruller med øynene, for medisinen hun fungerer bra på, har vært tom i flere mnd.det samme hos elste barnebarnet. Minste skal snart begynne på medisiner. To timer gikk i et rasende tempo, ingen fikk egentlig snakket sammen. Så jeg vet ikke hvordan det går på skolen osv. Finnes det noen regler for dere med flere adhd i familie som funker, eller er det like kaos hos alle. Her har en trekt seg ut av selskaper, fordi det går ikke. Ikke klarer jeg å tenke ut noe lurt heller midt i kaoset Anonymkode: 0b53f...a3b Det går fint an å sette grenser for barn med ADHD. Dere burde prøve det. Anonymkode: 829c6...690 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #5 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vi er en stor ADHD familie. Stor familie, da mener jeg nå en mann som benekter å ha adhd, men jeg, og de 3 barna hanq med diagnose er ikke i tvil om at han har det. Elste fant seg en adhd fyr, og har to halvstore adhd barn. Stort sett hår dette fint på vanlig hverdag. Og jeg savner jo å samle hele flokken min og ja det hyggelig sammen. Vi klarer jo hyggelig, men det er jo et jævla stort kaos 🤣🤣🤣 Bestefar prøver å høre etter hva elste datter prøver å si. Hun er lavmelt, samtidig finner elste barnebarnet på at noen lyder må testes hvor høyt går, lillesøster kaster seg på å vil lage høyere lyd, min sønn vil si noe til meg, jeg får ikke med meg pga eksplosivt støy rundt bordet. Langt over utestemme. Alle prøver på nytt, på likt. Samme resultat. Barnebarna får beskjed om å slutte å hyle og at det er veldig høyt og ikke innestemme. Lillesøster blir sur, hun tåler ikke å bli korrigert. Jeg ser på elste datter, hun ruller med øynene, for medisinen hun fungerer bra på, har vært tom i flere mnd.det samme hos elste barnebarnet. Minste skal snart begynne på medisiner. To timer gikk i et rasende tempo, ingen fikk egentlig snakket sammen. Så jeg vet ikke hvordan det går på skolen osv. Finnes det noen regler for dere med flere adhd i familie som funker, eller er det like kaos hos alle. Her har en trekt seg ut av selskaper, fordi det går ikke. Ikke klarer jeg å tenke ut noe lurt heller midt i kaoset Anonymkode: 0b53f...a Jeg blir stresset og sliten bare jeg leser det du skriver fordi du har masse skrivefeil, dessuten synes jeg det er merkelig at dere ikke har noen grenser og regler, men lar barna hyle høyt. Er du sikker på at det ikke er mangel på oppdragelse og ikke adhd? Anonymkode: 41d44...ea7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå