AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #1 Skrevet 12. november 2023 En dame på jobb mente det bare var harrytasser uten dannelse som dro til sånne steder 😮 Ble litt sjokkert. Selv om det ikke er min type ferie så får folk reise hvor de vil. Jeg har ikke råd til noen reise til Gran Canaria en gang, ikke til Flytoget en gang Anonymkode: 25d33...59c 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #2 Skrevet 12. november 2023 Nei. Men: Jeg ser litt ned på dem som skal til "Syden", og som ikke definerer hvor de skal. Typ som skriver: "Hvor mye lommepenger trenger jeg i Syden?", "Hva skal jeg ta med i bagasjen til Syden?". Som om Syden er ett spesifikt sted. Jeg forstår meg ikke på folk som reiser til f.eks. Gran Canaria på ferie, og som liker at de får kjøpt norsk mat, VG, se norske fotballkamper på barene - men nei, jeg ser ikke ned på dem. Jeg aksepterer at vi er forskjellige, og at vi har forskjellige behov og interesser. Anonymkode: 35d3b...5c8 15 6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #3 Skrevet 12. november 2023 Nei, skulle gjerne vært med i baggasjen Anonymkode: ed567...2ac 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #5 Skrevet 12. november 2023 Jeg ser vel egentlig mer ned på folk som sier slikt, og folk som dømmer andre pga reisedestinasjon uten å vite noe om selve reisen.... Ikke alle reiser på chartertur til granka for å spise vafler med brunost... Anonymkode: c3846...f8a 8 6
Gjest Hoia Skrevet 12. november 2023 #6 Skrevet 12. november 2023 Jeg skjønner at barnefamilier kjøper All inklusive og ikke vet hvor de skal dra før avreisedagen, alt i ett på et hotell, så kan de slappe litt av på et avgrenset område. Det er jo ofte ganske dyrt, sett opp mot hva en betaler for øyhopping i Hellas, når en bor på små hoteller, eller andre destinasjoner, men det å oppleve er kanskje ikke det som står i høysetet, heller han en vannsklie en kan betrakte fra kort avstand.
Helene Skrevet 12. november 2023 #7 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Men: Jeg ser litt ned på dem som skal til "Syden", og som ikke definerer hvor de skal. Typ som skriver: "Hvor mye lommepenger trenger jeg i Syden?", "Hva skal jeg ta med i bagasjen til Syden?". Som om Syden er ett spesifikt sted. Jeg forstår meg ikke på folk som reiser til f.eks. Gran Canaria på ferie, og som liker at de får kjøpt norsk mat, VG, se norske fotballkamper på barene - men nei, jeg ser ikke ned på dem. Jeg aksepterer at vi er forskjellige, og at vi har forskjellige behov og interesser. Anonymkode: 35d3b...5c8 🤣🤣🤣 Mine foreldre er av denne typen, norsk mat, tar med seg norsk kaffe og fisk nedover, norsk tv, norske venner. De har liten leilighet der. Av og til får jeg låne denne, helt gratis. Jeg shopper da ikke, jeg lever hverdagen med selvkost. Spiser/lager spansk mat, har blitt kjent med spanske naboer. Bruker lokalbuss på å utforske øya. Går aldri på bar. Reiser på ukurante dager og tider da flysetene er billigst. Ser nok litt ned på mennesker som kun vil være i norske samfunn, i utlandet. Andre land har så mye eget å tilby. 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #8 Skrevet 12. november 2023 Nei, hvorfor skal jeg det? Det finnes små herlige hotell der også, som alle andre steder. Anonymkode: 54870...8df 4
Fant80 Skrevet 12. november 2023 #9 Skrevet 12. november 2023 (endret) Ser faktisk mer ned på de som reiser på "kulturreiser" Å se på meg,så intellektuell og kulturell. Ikke at det er noe feil med at de reiser,eller destinasjonen. Men den klisne måten de fremstiller seg selv og reisen sin. Endret 12. november 2023 av Fant80 4 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #10 Skrevet 12. november 2023 Ser absolutt ikke ned på dem, men hadde ALDRI gjort det selv. Dvs jeg har prøvd en gang, en typisk «syden-ferie». Det ble med den ene gangen. Hatet opplegget og buffetmaten og de ekle folkene. Folk er annerledes. Vi liker å holde oss for oss selv, ikke forholde oss til en haug med andre bråkete unger. Anonymkode: 1d580...047 1
Gjest Hoia Skrevet 12. november 2023 #11 Skrevet 12. november 2023 Jeg elsket "Syden" da jeg var liten. Fikk spise mini-pizza, margerita med masse smeltet ost og drikke Fanta som det ikke var i Norge da. Masse is på stranden, bade dagen lang, bortsett fra tider vi ble kastet inn grunnet røff sjø. Det har jo sin sjarm da! Bli kjent med noen tyskere og svensker som man aldri ser igjen. At noen pensjonister drar til Spania, henger sammen med andre norske, og div., tenker jeg er helt opp til dem. Noen sitter jo dag ut og inn på Samson og lignende i Norge. Det er jo helt likt da!
Lea Skrevet 13. november 2023 #12 Skrevet 13. november 2023 Skulle ønske jeg skulle til Kanariøyene men har ikke råd. Har heller ingen å reise sammen med. 2 1
missLynch Skrevet 13. november 2023 #13 Skrevet 13. november 2023 Ser ikke ned på folk som drar på pakkereiser til Granca, men jeg misunner de ikke. Mindre vakkert sted finnes ikke. Fullstendig strippet for all sjarme. 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #14 Skrevet 13. november 2023 Ser ned på voksne folk som kaller det " Granca" og dessuten ser jeg på Gran Canaria og andre sydensteder som rimelig harry. Si hvertfall ikke at du reiser for " kulturen" eller maten, du reiser for å ligge på stranda. Anonymkode: f20a9...778 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #15 Skrevet 13. november 2023 Tja, selv drar jeg stadig vekk alene til Tenerife - for å unngå nordmenn - hater å kunne risikere å møte naboen på ferie 😉 På Tenerife er det mest UK folk, hyggelige de (tross endel tatoverte harrytasser), og jeg ser Premier League på bar - eeelsker den øya. Om jeg får lyst til å oppleve noe setter jeg meg på en buss enten til Santa Cruz- eller Puerto de la Cruz 🙂 Eller går langs den en mil lange strandpromenaden til la Caleta som er en nyyydelig fiskerlandsby a la Hellas. Granca er definitivt ikke noe for meg...... 😉 Anonymkode: 53f22...28e 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #16 Skrevet 13. november 2023 17 hours ago, AnonymBruker said: En dame på jobb mente det bare var harrytasser uten dannelse som dro til sånne steder 😮 Ble litt sjokkert. Selv om det ikke er min type ferie så får folk reise hvor de vil. Jeg har ikke råd til noen reise til Gran Canaria en gang, ikke til Flytoget en gang Anonymkode: 25d33...59c Jeg kan godt være harry, om hun vil båsette meg. Men men jeg anser meg som ganske dannet 🤣 Anonymkode: f3ac4...ad7
NiceOrNothing Skrevet 13. november 2023 #17 Skrevet 13. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): En dame på jobb mente det bare var harrytasser uten dannelse som dro til sånne steder 😮 Ble litt sjokkert. Selv om det ikke er min type ferie så får folk reise hvor de vil. Jeg har ikke råd til noen reise til Gran Canaria en gang, ikke til Flytoget en gang Anonymkode: 25d33...59c Nei , tenker folk må få gjøre som de vil . Ser heller litt skrått på / humoristisk på , de som er så snobbete å skal ha en mening om andres ferievalg . Selv bytter jeg på lavkost / luksus ferier , fordi det er hyggelig å oppleve begge deler 🥰 Endret 13. november 2023 av NiceOrNothing 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #18 Skrevet 13. november 2023 Noen ganger vil man bare ha sol og varme og det spiller liten rolle hvor man drar. Synes ikke det spiller så stor rolle om det er gresk høy, kanariøyene eller mallorca. Ikke alle reiser er for opplevelser. Anonymkode: 9a28c...202 8 1 1
Kjetil E Skrevet 13. november 2023 #19 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Nei. Men: Jeg ser litt ned på dem som skal til "Syden", og som ikke definerer hvor de skal. Typ som skriver: "Hvor mye lommepenger trenger jeg i Syden?", "Hva skal jeg ta med i bagasjen til Syden?". Som om Syden er ett spesifikt sted. Jeg forstår meg ikke på folk som reiser til f.eks. Gran Canaria på ferie, og som liker at de får kjøpt norsk mat, VG, se norske fotballkamper på barene - men nei, jeg ser ikke ned på dem. Jeg aksepterer at vi er forskjellige, og at vi har forskjellige behov og interesser. Anonymkode: 35d3b...5c8 Grunnen til at de reiser er vel at de først og fremst vil ha sol og varme, det er det som betyr noe. Og jeg ser absolutt ikke ned på dem. Folk må få ta de feriene de selv ønsker. Selv er jeg sportsidiot og ganske mange av feriene mine blir det først og fremst å se flyplass, hotellet og idrettsarenaen og ikke så veldig mye annet. (Dog jeg reiser og på andre type ferier). Men mange går først og fremst til å se idrett. Og thats it. 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #20 Skrevet 13. november 2023 Jeg misunner dem som har råd til Granca i disse lusne kronetider. Jeg er nå for tida henvist til mer "eksotiske" reisemål pga prisen. Når det er sagt, har vært der noen ganger, i hovedstaden, og ikke mye VG og norske kjøttkaker der. Las Palmas er Spsnias åttende eller niende største by, og klassisk europeisk storby. Anonymkode: 18c5b...55c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå